СУЧАСНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ МОДЕЛЕЙ ПРОМИСЛОВОГО МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ

Ключові слова: масштабування, маркетинговий відділ, технології маркетингу, продаж продукції та послуг

Анотація

Вітчизняний промисловий маркетинг, в умовах активного розвитку цифрових технологій та посилення конкуренції за гроші споживачів, фактично переорієнтувався на якісно нові інструменти та технології досягнення маркетингових цілей в індустріальному секторі. За таких умов він проходить через низку специфічних трансформацій, внаслідок яких поступово перетворюється на досить гнучку систему, що використовує скоректовані стратегії, реактивні методи та змінні підходи до просування та продажу продукції та послуг на промисловому ринку. Відтак стаття спрямована на вивчення характеру та змісту сучасних трансформацій моделей промислового маркетингу в Україні. За результатами дослідження було виявлено, що сучасні трансформації моделей промислового маркетингу в Україні характеризуються досягненням коригованості стратегій, використанням реактивних методів і змінними підходами, які відповідають мінливим вимогам споживачів, наявному конкурентному тиску та технологічним можливостям. Ці трансформації вирізняють такі особливості, як: поступова гібридизація методів та технологій маркетингу; підвищення швидкості масштабування внутрішнього середовища маркетингового відділу; підвищення стратегічної гнучкості маркетингу з формування здатності до автоматичної генерації змін. Доведено, що ці особливості трансформації моделей промислового маркетингу в Україні вказують на ті його зміни, які спрямовані на його перетворення на еволюційну, гібридну й інтелектуальну систему. Маркетинг як еволюційна система відображає його постійний розвиток та адаптацію до змін у сучасному бізнес-середовищі. Маркетинг як гібридна система означає, що він об'єднує різні методи, технології та підходи, які поєднують традиційні інструменти маркетингу з інноваційними та цифровими методами. Маркетинг як інтелектуальна система означає, що він використовує інтелектуальні підходи та технології для збору, обробки та аналізу даних, розробки стратегій та прийняття рішень. Перспективи подальших досліджень полягають у системному вивченні взаємозв'язку між змінами в маркетингових підходах та ефективністю комунікації зі споживачами.

Посилання

Vorobets V. (2014) Marketynhovi tekhnolohiyi promyslovykh pidpryyemstv, yikh osoblyvosti [Marketing technologies of industrial enterprises, their features], Halytsʹkyy ekonomichnyy visnyk, no. 4 (47), pp. 170–178.

Ivashova N. V., Goncharenko T. P. (2011) Suchasnyy pidkhid do formuvannya systemy komunikatsiy promyslovoho pidpryyemstva [A modern approach to the formation of the communications system of an industrial enterprise]. Visnyk Ukrayinsʹkoyi akademiyi bankivsʹkoyi spravy, no. 1, pp. 123–124.

Company T. I. (2010). Marketynh promyslovykh pidpryyemstv yak obʺyekt informatsiynoho upravlinnya [Marketing of industrial enterprises as an object of information management]. Visnyk Berdyansʹkoho universytetu menedzhmentu i biznesu, no. 3(11), p. 54.

Myronenko I. I. (2012). Osoblyvosti spozhyvchoyi povedinky ta pryntsypy vplyvu na promyslovoho spozhyvacha [Peculiarities of consumer behavior and principles of influence on the industrial consumer]. BiznesInform, no. 8, p. 229.

Primak T. O. (2012) Stratehiyi pozytsionuvannya u teoriyi marketynhu [Positioning strategies in marketing theory]. Marketynh i menedzhment innovatsiy, no. 1, p. 13.

Ratynskyi V. V. (2013) Osoblyvosti marketynhovykh doslidzhenʹ na rynku tovariv promyslovoho pryznachennya [Peculiarities of marketing research on the market of industrial goods]. Vseukrainskiy nauchno-proizvodstvennyy zhurnal «Innovatsionnaya ekonomika», no. 6(44), p. 230.

Воробець В. Маркетингові технології промислових підприємств, їх особливості, Галицький економічний вісник. 2014. №. 4. Том 47. С. 170–178.

Івашова Н.В, Гончаренко Т.П. Сучасний підхід до формування системи комунікацій промислового підприємства. Вісник Української академії банківської справи. 2011. № 1. С.123–124.

Компанієць Т.І. Маркетинг промислових підприємств як об’єкт інформаційного управління. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2010. № 3(11). С. 54.

Мироненко І.І. Особливості споживчої поведінки та принципи впливу на промислового споживача. БізнесIнформ. 2012. № 8. С. 229.

Примак Т.О. Стратегії позиціонування у теорії маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. Вип. № 1. С. 13.

Ратинський В.В. Особливості маркетингових досліджень на ринку товарів промислового призначення. Всеукраїнський науково-виробничий журнал «Інноваційна економіка». 2013. № 6(44). С. 230.

Переглядів статті: 56
Завантажень PDF: 55
Опубліковано
2023-12-29
Як цитувати
Жуков, С., Кулініч, Т., & Нагорна, О. (2023). СУЧАСНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ МОДЕЛЕЙ ПРОМИСЛОВОГО МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ. Економічний простір, (188), 95-100. https://doi.org/10.32782/2224-6282/188-16
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ