СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

Ключові слова: стратегічне управління, конкурентоспроможність підприємства, принципи, механізм, модель, стратегія, підприємство

Анотація

У статті проаналізовані теоретичні засади дослідження поняття «стратегічне управління» підприємством та здійснено огляд економічної літератури з питань сутності визначення «конкурентоспроможність підприємства». На основі проведеного аналізу представлено змістовні характеристики, які розкривають значення економічної категорії «стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства», що дало підстави для систематизації та виокремлення специфічних рис цього поняття відповідно до принципів маркетингового та стратегічного управління. В умовах жорсткої конкуренції виникла необхідність формування механізму стратегічного управління конкурентоспроможністю підприємства, який забезпечить ефективне його функціонування у довгостроковій перспективі за сформованими конкурентними перевагами, що створить для підприємства можливість ефективно і результативно діяти шляхом розробки та реалізації системи стратегій, мобілізувати зусилля та досягати успіху на ринку відносно конкурентів.

Посилання

Томпсон А. А., Дж. Стрикленд. Стратегический менеджмент. Исскуство разработки и реализации стратегии : [учебник для вузов]. Москва : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. 576 с.

Higgins J.M. Organisational Policy and Strategic Management. 2nd edition. Chicago: The Dryden Press, 1983. 824 p.

Schendel D.E., Hattch K. J. Business Policy or Strategic Management Boader View for an Emerging Discipline. Academy of Management Processing, August, 1972. 538 p.

Ансофф И. Стратегическое управление. Москва : Экономика, 1989. 519 с.

Шершньова З.Є., Оборська С.В. Стратегічне управління : навч. посіб. Київ : КНЕУ, 1999. 384 с.

Pearce J.A., Robinson R.B. Strategic Management: Planning for domestic and Global Competition. 13th edition. Chicago, IL.: R. D. Irwin, Inc., 2012. 1014 p.

Герасимчук В.Г. Стратегічне управління підприємством. Графічне моделювання : навч. посібник. Київ : КНЕУ, 2000. 360 с.

Виханский А.С., Наумов А.И. Менеджмент: человек, стратегия, организация, процесс. Москва : Гардарика, 1996. С. 41.

Василенко В.О., Ткаченко Т.І. Стратегічне управління : [навчальний посібник]. Київ : ЦУЛ, 2003. 396 с.

Євтушенко Н.О. Особливості формування структури інтелектуального капіталу в системі управління потенціалом консалтингової компанії. Економічний простір. Дніпро : ПДАБА, 2019. №143. С. 135–148.

Портер М. Конкуренція.Пер с англ. Москва : Изд. дом «Вильямс», 2003. 96 с.

Корінько М.Д. Диверсифікація в історії економічної думки. Актуальні проблеми економіки. 2003. № 1. С. 2–5.

Завьялов П.С. Маркетинг у схемах, рисунках, таблицах. Москва : ИНФРА-М, 2001. 496 с.

Шинкаренко В.Г., Бондаренко А.С. Управление конкурентоспособностью предприятия. Харьков : Изд-во ХНАДУ, 2003. 186 с.

Маренич А., Астахова И. Управление конкурентоспособностью предприятия. Бизнес-Информ. 1996. № 5. С. 23–27.

Бєлєнький П.Ю. Дослідження проблем конкурентоспроможності. Вісник НАН України. 2007. № 5. С. 9–18.

Азоев Г.Л., Челенков А.П. Конкурентные преимущества фирмы. Москва : Новости, 2006. 267 с.

Воронкова А.Е., Пономаренко В.П., Дібніс Г.І. Підтримка конкурентоспроможного потенціалу підприємства. Київ : Техніка, 2000. 152 с.

Балабанова Л.В., Кривенко Г.В., Балабанова І.В. Управління конкурентоспроможністю підприємства : Навч. посіб. Київ : Видавничий дім "Професіонал", 2009. 256 с.

Перцовский Н.И., Спиридонов И.А., Барсукова С.В. Международный маркетинг: учеб. пособие. Москва : Высшая школа, 2001. 239 с.

Калашникова Л.М. Конкурентоспособность предприятия и их продукции. Машиностроитель. 2003. № 11. С. 15–18.

Петрова А., Шеховцова І. Конкурентоспроможність підприємства в умовах нестабільності. Актуальні проблеми економіки та управління : зб. наук. праць. 2015. № 9.

Романюк Л.М. Теоретичні аспекти стратегічного управління підприємством та його персоналом. Наукові праці КНТУ. Економічні науки. 2010. Вип. 17.

Бабій І.В. Аналіз наукових поглядів у формуванні стратегічного управління підприємством. Вісник Хмельницького національного університету: Економічні науки. 2016. № 1. С. 8–9.

Пащенко О.П. Стратегічне управління розвитком підприємства. Вісник Хмельницького національного університету: Економічні науки. 2011. № 2. T. 2.

Tompson A.A., & Dzh. Striklend. (1998). Strategicheskiy menedzhment. [Strategic management.]. Isskustvo razrabotki i realizatsii strategii Moskva: Banki i birzhi, YUNITI. 576.

Khiggins Dzh.M. (1983). Organizatsionnaya politika i strategicheskiy menedzhment [Organisational Policy and Strategic Management]. 2-ye izdaniye. Chikago: Drayden Press. 824.

Shendel' D.E., & Gatch K.Dzh. (1972). Biznes politika i strategicheskiy menedzhment. [Business policy and strategic management]. Boleye shirokiy vzglyad na voznikayushchuyu distsiplinu. Akademiya upravleniya protsessami. 538.

Ansoff I. (1989). Strategicheskoye upravleniye [Strategic management]. Moskva: Ekonomika, 519.

Shershnʹova Z.YE., & Oborsʹka S.V. (1999). Stratehichne upravlinnya [Strategic management] : navch. posib. Kyiv: KNEU. 384.

Pirs Dzh. A., & Robinson R. B. (2012). Strategicheskiy menedzhment: planirovaniye vnutrenney i global'noy konkurentsii. 13-ye izdaniye. Chicago, IL.: R. D. Irwin, Inc. 1014.

Herasymchuk V.H. (2000). Stratehichne upravlinnya pidpryyemstvom [Strategic management of the enterprise]. Hrafichne modelyuvannya: navch.posibnyk. Kyiv : KNEU. 360.

Vikhanskiy A.S., & Naumov A.I. (1996). Menedzhment: chelovek, strategiya, organizatsiya, protsess [Management: man, strategy, organization, process]. Moskva: Gardarika. 41.

Vasylenko V.O., & Tkachenko T.I. (2003). Stratehichne upravlinnya: [Strategic management]. Kyiv : TSUL. 396.

Yevtushenko N.O. (2019). Osoblyvosti formuvannya struktury intelektualʹnoho kapitalu v systemi upravlinnya potentsialom konsaltynhovoyi kompaniyi [Features of the formation of the structure of intellectual capital in the potential management system of a consulting company]. Ekonomichnyy prostir - Economic space. Dnipro : PDABA. №143.

Porter M. (2003). Konkurentsiya [Competition]. Per s anhl. Moskva: Yzd.dom «Vylʹyams». 96.

Korinʹko M.D. (2003). Dyversyfikatsiya v istoriyi ekonomichnoyi dumky [Diversification in the history of economic thought]. Aktualʹni problemy ekonomiky - Current economic problems. № 1. S. 2–5.

Zav'yalov P.S. (2001). Marketing u skhemakh, risunkakh, tablitsakh [Marketing for diagrams, figures, tables]. Moskva : INFRA-M. 496.

Shinkarenko V.G., & Bondarenko A.S. (2003). Upravleniye konkurentosposobnost'yu predpriyatiya [Enterprise competitiveness management]. Khar'kov : Izd-vo KHNADU. 186.

Marenich A., & Astakhova I. (1996). Upravleniye konkurentosposobnost'yu predpriyatiya [Management of enterprise competitiveness]. Biznes-Inform – Business Inform. № 5. S. 23–27.

Byelyenʹkyy P.YU. (2007). Doslidzhennya problem konkurentospromozhnosti [Research of competitiveness problems]. Visnyk NAN Ukrayiny – Bulletin of the NAS of Ukraine. № 5. p. 9–18.

Azoyev G.L., & Chelenkov A.P. (2006). Konkurentnyye preimushchestva firmy [Competitive advantages of the company]. Moskva. : Novosti. 267.

Voronkova A.E., Ponomarenko V.P., & Dibnis H.I. (2000). Pidtrymka konkurentospromozhnoho potentsialu pidpryyemstva [Supporting the competitive potential of the enterprise]. Kyiv: Tekhnika. 152.

Balabanova L.V., Kryvenko H.V., & Balabanova I.V. (2009). Upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva [Enterprise Competitiveness Management]Kyyiv: Vydavnychyy dim "Profesional". 256.

Pertsovskiy N.I., Spiridonov I.A., & Barsukova S.V. (2001). Mezhdunarodnyy marketing [International marketing]. Moskva: Vysshaya shkola. 239.

Kalashnikova L.M. (2003). Konkurentosposobnost' predpriyatiya i ikh produktsii. Mashinostroitel' – The machine builder. № 11, p. 15–18.

Petrova A., & Shekhovtsova I. (2015). Konkurentospromozhnistʹ pidpryyemstva v umovakh nestabilʹnosti [Competitiveness of the enterprise in conditions of instability]. Aktualʹni problemy ekonomiky ta upravlinnya - Actual problems of economy and management. № 9.

Romanyuk L.M. (2010). Teoretychni aspekty stratehichnoho upravlinnya pidpryyemstvom ta yoho personalom [Theoretical aspects of strategic management of the enterprise and its personnel]. Naukovi pratsi KNTU – Scientific works of KNTU. V. 17.

Babiy I.V. (2016). Analiz naukovykh pohlyadiv u formuvanni stratehichnoho upravlinnya pidpryyemstvom [Analysis of scientific views in the formation of strategic enterprise management]. Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu – Bulletin of Khmelnytsky National University. № 1. p. 8–9.

Pashchenko O. P. (2011). Stratehichne upravlinnya rozvytkom pidpryyemstva. [Strategic management of enterprise development]. Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu – Bulletin of Khmelnytsky National University. № 2. V. 2.

Переглядів статті: 1196
Завантажень PDF: 649
Опубліковано
2020-07-07
Як цитувати
Євтушенко, Н. О., Дрокіна, Н. І., & Савенко, Н. В. (2020). СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ. Економічний простір, (156), 129-135. https://doi.org/10.32782/2224-6282/156-23
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ