ЦІНОУТВОРЕННЯ В СИСТЕМІ МАРКЕТИНГОВОГО АНАЛІЗУ: ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ
Анотація
Необхідність пошуку нових теоретичних підходів до ціноутворення, як ключової сфери комплексу маркетингу підприємства зумовлює тематику даної статті. Її центральна ідея – формування ціни, орієнтованої на маркетинг. У розвиток даної ідеї наголошується, що в теорії ціноутворення, як складової маркетингу необхідно враховувати та застосовувати так званий синтетичний підхід, який базується на тому, що у формуванні ціни повинні приймати участь усі складові комплексу маркетингу, навіть фірмовий стиль з усіма його елементами. Підприємства при формуванні цін усе більше керуються даними маркетингового аналізу, на основі яких необхідно здійснювати вибір методу ціноутворення, базуючись першочергово на методах прогнозування споживчої поведінки, керованих ринкових тестах та моделюванні купівель.
Посилання
Буторіна В.Б., Свідер О.П. Аналіз маркетингових цінових стратегій підприємств. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія : Економіка і менеджмент. 2021. Вип. 49. URL: http://vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2021/49-2021/13.pdf
Вардіашвілі А.В. Особливості формування моделей у сфері маркетингу інтегрованих підприємств. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. 2019. № 200. С. 129–135.
Кучіна С.Е., Кітченко О.М. Маркетингова політика ціноутворення : аналіз та вплив на дохід компанії. Бізнес Інформ. 2015. № 3. С. 292–297.
Ларка Л.С., Павленко В.В. Ціноутворення в системі економічного управління розвитком бізнесу. Приазовський економічний вісник. 2021. Вип. 2 (25). С. 104–107.
Окландер М., Чукурна М. Маркетингова цінова політика : навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2021. 240 с.
Савченко О.В., Марцінко О.В. Аналіз методів ціноутворення та перспектив їх застосування. Вісник Хмельницького національного університету. Серія : Економічні науки. 2018. № 4. С. 304–308.
Сак Т.В. Обґрунтування стратегій комплексу маркетингу на різних етапах життєвого циклу підприємства. Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. 2016. № 15. С. 247–254.
Штефанич Д., Братко О., Дячун О., Лагоцька Н., Окрепкий Р. Маркетинговий аналіз / за ред. д.е.н, професора Д.А. Штефанича. Тернопіль : Економічна думка, 2011, 267 с.
Butorina V., Svider O. (2021) Analiz marketynhovykh tsinovykh stratehii pidpryiemstv [Analysis of marketing price strategies of enterprises]. Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: Economics and Management, vol. 49. Available at: http://vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2021/49-2021/13.pdf (in Ukrainian)
Vardiashvili A. V. (2019) Osoblyvosti formuvannia modelei u sferi marketynhu intehrovanykh pidpryiemstv [Features of the formation of models in the field of marketing of integrated enterprises]. Bulletin of the Petro Vasylenko Kharkiv National Technical University of Agriculture, no. 200, рр. 129–135. (in Ukrainian)
Kuchina S. E., Kitchenko O. M. (2015) Marketynhova polityka tsinoutvorennia: analiz ta vplyv na dokhid kompanii [Marketing pricing policy: analysis and impact on company revenue]. Business Inform, no. 3, рр. 292–297. (in Ukrainian).
Larka L. S., Pavlenko V. V. (2021) Tsinoutvorennia v systemi ekonomichnoho upravlinnia rozvytkom biznesu [Pricing in the system of economic management of business development]. Priazovsky economic herald, vol. 2(25), рр. 104–107. (in Ukrainian)
Oklander M., Chukurna M. (2021) Marketynhova tsinova polityka [Marketing pricing policy]. Kyi : Center for Educational Literature.
Savchenko O.V., Martsinko O. V. (2018) Analiz metodiv tsinoutvorennia ta perspektyv yikh zastosuvannia [Analysis of pricing methods and prospects for their application]. Bulletin of Khmelnitsky National University. Series: Economic Sciences, no. 4, рр. 304–308. (in Ukrainian)
Sak T. V. (2016) Obgruntuvannia stratehii kompleksu marketynhu na riznykh etapakh zhyttievoho tsyklu pidpryiemstva [Justification of marketing mix strategies at different stages of the enterprise life cycle]. Bulletin of the Volyn Institute of Economics and Management, no. 15, рр. 247–254. (in Ukrainian)
Bratko O., Diachun O., Lahotska N., Okrepkyi R. (2011) Marketynhovyi analiz [Marketing Analysis] / Shtefanych D. (ed.). Ternopil: Economic thought.