ВИОКРЕМЛЕННЯ РИЗИКІВ У МАРКЕТИНГОВОМУ АНАЛІЗІ ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: маркетингова діяльність, маркетинговий аналіз, невизначеність, маркетинговий ризик, класифікація маркетингових ризиків, джерела ризиків, чинники ризиків, управління маркетинговими ризиками

Анотація

У статті аналізуються ризики в маркетинговій діяльності підприємства. Здійснення такої діяльності в умовах значної невизначеності ринкового середовища супроводжуються ризиками, діагностувати які, мінімізувати їх негативні наслідки і є завданням маркетингової служби підприємства. Аналіз ризиків в маркетинговій діяльності вимагає системної маркетингової інформації, яку маркетологи виокремлюють серед різноманітних джерел. Теорія і практика маркетингу виробили свою класифікацію маркетингових ризиків, яка існує по різним критеріям, і в маркетинговому аналізі ця класифікація допомагає фахівцям визначати різновиди ризиків, їх кількість, динаміку настання тощо. Найбільш важливим є аналіз джерел та чинників маркетингових ризиків, тобто тих причин або рушійних сил, які породжують ризики. Вітчизняний ринок з його специфічними характеристиками створює для українських підприємств цілу систему маркетингових ризиків, звідси їх сучасний аналіз та розробка на його основі комплексу спеціальних заходів будуть дозволяти підприємствам української економіки розвивати їх та зміцнювати свої ринкові позиції.

Посилання

Іванов Ю.Б. Ефективність маркетингової діяльності підприємств в сучасних умовах підвищеної динамічності та ризикованості підприємництва. Економіка : реалії часу. Науковий журнал. 2014. № 1 (11). С. 155–160.

Кравець С.В. Сутність та особливості управління маркетинговими ризиками підприємств. Наукові праці Національного університету харчових технологій. 2017. Т 23, № 2. С. 75–85.

Краус К.М. Маркетингові ризики малих торговельних підприємств : види, причини, шляхи уникнення та подолання. Держава та регіони. Серія : Економіка та підприємництво. 2012. № 5 (68). С. 233–238.

Лучко М., Григорук А., Литвин Л. До питання аналізу комерційних та маркетингових ризиків: теоретичний аспект. Галицький економічний вісник. 2021. Т. 72. № 5. С. 53–63.

Хімічева Г.І., Горецька Н.Б. Вибір і обґрунтування механізмів та інструментів ризиків за вимогами стандартів ISO 31000. Technics and Technology. 2018. № 4. С. 13–17.

Штефанич Д., Братко О., Дячун О., Лагоцька Н., Окрепкий Р. Маркетинговий аналіз / За ред. доктора економічних наук, професора Д.А. Штефанича. Тернопіль : Економічна думка, 2011, 267 с.

Risk management – Principles and guidelines : IEC/ISO 31000:2009. URL: https://www.iso.org/iso-31000-riskmanagement.html (дата звернення: 03.08.2023).

Ivanov Yu.B. (2014) Efektyvnist marketynhovoi diialnosti pidpryiemstv v suchasnykh umovakh pidvyshchenoi dynamichnosti ta ryzykovanosti pidpryiemnytstva [Effectiveness of marketing activities of enterprises in modern conditions of increased dynamism and riskiness of entrepreneurship]. Economy: realities of time, no. 1 (11), рр. 155–160.

Kravets S.V. (2017) Sutnist ta osoblyvosti upravlinnia marketynhovymy ryzykamy pidpryiemstv [Marketing risks of small trade enterprises: types, causes, ways of avoidance and overcoming]. Scientific works of the National University of Food Technologies, vol. 23, no. 2, рр. 75–85.

Kraus K.M. (2012) Marketynhovi ryzyky malykh torhovelnykh pidpryiemstv: vydy, prychyny, shliakhy unyknennia ta podolannia [Marketing risks of small trade enterprises: types, causes, ways of avoidance and overcoming]. State and regions. Series: Economy and entrepreneurship, no. 5 (68), рр. 233–238.

Luchko M., Hryhoruk A., Lytvyn L. (2021) Do pytannia analizu komertsiinykh ta marketynhovykh ryzykiv : teoretychnyi aspekt [On the issue of analysis of commercial and marketing risks: theoretical aspect]. Galician Economic Herald, vol. 72, no. 5, рр. 53–63.

Khimicheva H.I., Horetska N.B. (2018) Vybir i obgruntuvannia mekhanizmiv ta instrumentiv ryzykiv za vymohamy standartiv ISO 31000 [Selection and justification of risk mechanisms and tools according to the requirements of ISO 31000 standards]. Technics and Technology, no. 4, рр. 13–17.

Shtefanych D., Bratko O., Diachun O., Lahotska N., Okrepkyi R. (2011) Marketynhovyi analiz [Marketing analysis]. (ed.) Shtefanych D. Ternopil: Economic thought. [in Ukrainian]

Risk management – Principles and guidelines : IEC/ISO 31000:2009. Available at: https://www.iso.org/iso-31000-riskmanagement.html (accessed 03 August 2023).

Переглядів статті: 66
Завантажень PDF: 85
Опубліковано
2023-08-30
Як цитувати
Бабух, І., & Фень, К. (2023). ВИОКРЕМЛЕННЯ РИЗИКІВ У МАРКЕТИНГОВОМУ АНАЛІЗІ ПІДПРИЄМСТВА. Економічний простір, (186), 93-96. https://doi.org/10.32782/2224-6282/186-16
Розділ
РОЗВИТОК ПРОДУКТИВНИХ СИЛ І РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА