УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ: ПЕРЕГЛЯД ЦІННОСТЕЙ ЯК ВІДПОВІДЬ НА ВИМОГИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ

Ключові слова: цінності в менеджменті, менеджмент, державні підприємства, некомерційні підприємства, корпоративне управління, корпорація, інноваційне управління, цифрова економіка

Анотація

У статті проаналізовано проблематику розвитку і діяльності державних підприємств України. Виявлено, що в умовах становлення цифрової економіки загострюються проблеми управління державними підприємствами. На основі аналізу було встановлено, що сьогодні є невирішені питання організаційної форми власності державних підприємств. Це питання є вагомим, тому що значна кількість державних підприємств є збитковими. Реформація економічної системи на цифрову, потребує змін у системі управління суб’єктами господарювання, зокрема державними підприємствами. У статті зазначено, що орієнтація на західну модель розвитку та перехід до нової цифрової економіки мають забезпечити зберігання цінностей та традицій українського народу в межах стратегії розвитку державних підприємств. Проаналізовано і доповнено цінності фахівців корпорацій «Telstra» і «Deloitte» для підприємств цифрової економіки. Запропоновані цінності в процесі дослідження було обґрунтовано. Встановлено, що основною цінністю в цифровій економіці буде споживач. Домогтися позитивних результатів в управлінні державними підприємствами неможливо без сучасного менеджменту. Нова цифрова економіка вимагатиме нових методів і форм управління підприємством. Це новий підхід до побудови організаційної структури управління підприємством, до системи просування товару, до системи організації виробництва, до системи планування, мотивації, контролю. Актуальним є застосування корпоративної форми управління державними підприємствами. Така форма управління державними підприємствами повинна створювати певний ланцюжок із виробництва і продажу взаємопов’язаних, взаємодоповнюючих товарів, особливо на міжнародному ринку. Такий досвід практикують іноземні підприємства, що працюють в умовах цифрової економіки. Визначено, що основним питанням, яке потребує чіткого регулювання, є місія таких підприємств. Місія повинна мати характер соціально-економічного значення цих підприємств для населення України. Встановлено, що основні цілі будь-якого сучасного підприємства повинні включати основні цілі розвитку інноваційного підприємства.

Посилання

Orlovska Yu.V. Kakhovych O.O. Kakhovych Yu.O. Intellectual capital is the foundation of innovative development: economics, management, marketing, tourism. Monographic series «European Science». Book 3. Part 5. 2020. C. 146–152.

Таранич О.В. Ефективність управління об’єктами державного сектору України. Економiка i органiзацiя управлiння. 2019. № 1 (33). С. 103–109.

Бондар Ю.А. Менеджмент в органах государственной власти. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. 2013.Вип. 24. C. 209–211.

Тарасюк Г.М. Управління державними підприємствами: проблеми та перспективи. Вісник Житомирського держав¬ного технологічного університету. Серія : Економічні науки. 2014. № 4. С. 111–118. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vzhdtu_econ_2014_4_18.

Taking leadership in a digital economy. Telstra corporation limited, Deloitte digital. November 2012. URL: https://deloittedigital.com.au.

Офіційний сайт Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.URL: https://www.me.gov.ua/?lang=uk-UA.

Шведюк О. Визначення мережевої структури як сучасної форми координації економічної діяльності. Актуальні про¬блеми економіки. 2010. №5 (107).С. 22–29.

Ігнатьєва І.А. Корпоративне управління. / І.А. Ігнатьєва, О.І. Гарафонова. Київ : Центр учбової літератури, 2013. 600 с.

Прилуцький Р.Б. Про визначення поняття «корпорація» у правових системах України та США./ Р.Б. Прилуцький, В.С. Шатило. Юридична наука. № 2. 2013. C.51–65.

Orlovska Yu.V. Kakhovych O.O. Kakhovych Yu.O. (2020) The need to manage the innovative potential of ICT development in the digital economy. Intellectual capital is the foundation of innovative development: economics, management, marketing, tourism. Karlsruhe : Scientific World Net Akhat AV, pp. 146–152.

Taranych O.V. (2019) Efektyvnist upravlinnia obiektamy derzhavnoho sektoru Ukrainy [Effective management of public sector facilities in Ukraine]. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia, vol. 1, no. 33, pp. 103–109.

Bondar Yu.A. (2013) Menedzhment v organakh gosudarstvennoy vlasti [Management of public authorities]. Naukovi pratsi Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky, vol. 24, pp. 209–211.

Tarasiuk H.M. (2014) Upravlinnia derzhavnymy pidpryiemstvamy: problemy ta perspektyvy [Management of state enterprises: problems and prospects]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia : Ekonomichni nauky (electronic journal), no. 4, pp. 111–118. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vzhdtu_econ_2014_4_18 (accessed 28 February 2021).

Deloitte digital (2012). Taking leadership in a digital economy. Available at: http://deloittedigital.com.au (accessed 28 February 2021).

Ministerstvo rozvytku ekonomiky, torhivli ta silskoho hospodarstva Ukrainy. Available at: http://www.me.gov.ua/?lang=uk-UA (accessed 28 February 2021).

Shvediuk O. (2010) Vyznachennia merezhevoi struktury yak suchasnoi formy koordynatsii ekonomichnoi diialnosti [Definition of network structure as a modern form of coordination of economic activity]. Aktualni problemy ekonomiky, vol. 5, no 107, pp. 22–29.

Ihnatieva I.A., Harafonova O.I. (2013) Korporatyvne upravlinnia [Corporative management]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. (in Ukrainian)

Prylutskyi R.B., Shatylo V.S. (2013) Pro vyznachennia poniattia «korporatsiia» u pravovykh systemakh Ukrainy ta SShA [On the definition of "corporation" in the legal systems of Ukraine and the United States]. Yurydychna nauka, no. 2, pp. 51–65.

Переглядів статті: 189
Завантажень PDF: 109
Опубліковано
2021-02-26
Як цитувати
Вечеров, В. Т., Орловська, Ю. В., & Кахович, О. О. (2021). УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ: ПЕРЕГЛЯД ЦІННОСТЕЙ ЯК ВІДПОВІДЬ НА ВИМОГИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ. Економічний простір, (166), 29-34. https://doi.org/10.32782/2224-6282/166-5
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають