МАРКЕТИНГОВА СТІЙКІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА В РИНКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ ТА ПОКАЗНИКИ ЇЇ ОЦІНЮВАННЯ

  • Т.Г. Бєлова Національний університет харчових технологій https://orcid.org/0000-0002-5829-8060
  • Я.К. Фільченкова Національний університет харчових технологій
Ключові слова: сталий розвиток, економічна стійкість, маркетингова стійкість, види маркетингової стійкості, чинники впливу, показники оцінювання маркетингової стійкості

Анотація

Метою статті є визначення алгоритму та показників оцінювання маркетингової стійкості підприємства. Маркетингова стійкість є необхідною умовою функціонування підприємства. Вона забезпечує впевненість у своїх силах та конкурентну позицію на ринку. Найчастіше для аналізу використовують такі види маркетингової стійкості: ринкову, конкурентну та споживчу. Але для комплексної оцінки її рівня доцільно розглядати ще товарно-інноваційний, ціновий, збутовий та комунікаційний складники. Для оцінювання рівня маркетингової стійкості пропонується використовувати систему показників. Загальна оцінка буде визначатися шляхом добутку рангу на коефіцієнт важливості по кожному показнику та підсумовуванням значень за кожним видом. На основі отриманого результату потрібно розробити заходи щодо підвищення рівня маркетингової стійкості.

Посилання

Анпилов С.М. Экономическое содержание устойчивости развития современного предприятия. Вестник Самарского ГУ. 2012. № 1(92). С. 5–11.

Геращенко И.П., Василенко А.А. Построение модели оценки маркетинговой устойчивости компании. Вестник Томского государственного университета. Экономика. 2014. № 1. С. 18–29.

Гушуватая О.А., Виноградов А.Г. Маркетинговая устойчивость предприятия как фактор его успешного функционирования и развития. Актуальные вопросы экономики и управления: теоретические и прикладные аспекты АДИ ГОУВПО «ДонНТУ». Донецкий национальный технический университет». 2016. С. 198–201.

Дуброва О.С. Стратегічна стійкість підприємства: складові та напрями її забезпечення. Вісник Хмельницького національного університету. 2010. Т. 1. № 1. С. 15–19. URL : http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2010_1_1/pdf/015-019.pdf (дата звернення: 16.02.2020).

Кондаурова Д.С. Совершенствование механизма управления устойчивым развитием промышленного предприятия : дис. … к.э.н. : 08.00.05 ; Самарский ГУ. Самара, 2015, 208 с.

Красникова А.В., Фролов С.С. Понятие и пути повышения экономической устойчивости предприятия. Экономинфо. Воронежский государственный технический университет. 2018. № 1. URL : https://cyberleninka.ru/article/n/ponyatiya-i-puti-povysheniya-ekonomicheskoy-ustoychivosti-predpriyatiya/viewer (дата звернення: 05.03.2020).

Anpilov S.M. (2012) Ekonomicheskoe soderzhanie ustoychivosti razvitiya sovremennogo predpriyatiya [The economic content of the sustainability of the development of a modern enterprise]. Vestnik Samarskogo GU, No 1 (92), pp. 5-11.

Gerashchenko I.P., Vasilenko A.A. (2014) Postroenie modeli otsenki marketingovoy ustoychivosti kompanii [Building a company’s marketing sustainability assessment model]. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika, No1, pp.18-29.

Gushuvataya O. A., Vinogradov A. G. (2016) Marketingovaya ustoychivost' predpriyatiya kak faktor ego uspeshnogo funktsionirovaniya i razvitiya [Marketing sustainability of the enterprise as a factor in its successful functioning and development]. Aktual'nye voprosy ekonomiki i upravleniya: teoreticheskie i prikladnye aspekty ADI GOUVPO «DonNTU» Donetskiĭ natsional'nyĭ tekhnicheskiĭ universitet», pp. 198-201.

Dubrova O.S. (2010) Stratehična stiy̆kistʹ pidpryjemstva: skladovi ta naprjamy ïï zabezpečennja [Strategic sustainability of the enterprise: its components and directions]. Visnyk Xmelʹnycʹkoho nacionalʹnoho universytetu, vol.1, pp. 15-19. Available at: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2010_1_1/pdf/015-019.pdf (accessed:16 February 2020).

Kondaurova D.S. (2015) Sovershenstvovanie mekhanizma upravleniya ustoychivym razvitiem promyshlennogo predpriyatiya [Improving the mechanism for managing the sustainable development of an industrial enterprise]: dis. na soiskanie uchenoy stepeni kandidata ekonomicheskikh nauk: 08.00.05/ Samarskiy GU. Samara, 208 p.

Krasnikova A.V., Frolov S.S. (2018) Ponyatie i puti povysheniya ekonomicheskoy ustoychivosti predpriyatiya [The concept and ways to improve the economic sustainability of the enterprise]. Ekonominfo. Voronezhskiy gosudarstvennyy tekhnicheskiy universitet, No1. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/ponyatiya-i-puti-povysheniya-ekonomicheskoy-ustoychivosti-predpriyatiya/viewer (accessed: 05 March 2020).

м

Переглядів статті: 290
Завантажень PDF: 161
Опубліковано
2020-01-28
Як цитувати
Бєлова, Т., & Фільченкова, Я. (2020). МАРКЕТИНГОВА СТІЙКІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА В РИНКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ ТА ПОКАЗНИКИ ЇЇ ОЦІНЮВАННЯ. Економічний простір, (153), 36-39. https://doi.org/10.32782/2224-6282/153-6
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ