USE OF SOCIAL NETWORKS IN MODERN RECRUITING IN UKRAINE

  • A. Vasylyk Kyiv National Economics University named after Vadym Hetman
  • O. Ishchenko Kyiv National Economics University named after Vadym Hetman
Keywords: social recruitment, recruitment, social networks, digital HR tools, branding, HR-brand

Abstract

The authors of the article analyze the role of social networks in the area of recruitment in Ukraine. Development and formation of the fundamentals of personnel recruitment has been reviewed, the main aspects of social recruitment have been analyzed. Typical mistakes that even experienced recruiters make when working with social networks have been outlined: absence of a strategy that would include analysis of competitors, identification of audience, selection of communication channels and tools for interaction with it, company brand building, etc; content, page aesthetics or publications of poor quality, absence of the analysis of the development of the page in the social network, etc. Advantages and perspectives of recruitment via social networks have also been identified. Tools of different platforms have been compared. Activity of the audience in using social networks for job search has been researched. The wishes of candidates regarding the content of the pages of recruiters and companies, as well as the key aspects of improving the communication between the candidate and the recruiter have been revealed by conducting a survey. Recommendations for the development and use of certain social networks have been provided.

References

Наумік К.Г. Уточнення змісту поняття «рекрутинг» як інструменту гармонізації комунікаційних процесів в організації / Наумік К.Г., Жиляєва І.Ю. // Проблеми економіки. - № 2. – 2010. – С. 56-60.

Лухманова А., Сидорова А. Диагностика соискателя: Формирование кадрового состава. – М. : ООО «Журнал» Управление персоналом. – 2005. – 60 с.

Технології роботи рекрутингових агенцій [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dn.khnu.km.ua/dn/k_default.aspx?M=k0239&T=03&lng=1&st=0

Информационные технологии для HR-сферы [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.galaktika.ru/hcm/informatsionnye-tehnologii-dlya-hr-sfery.html

Голубева В., Николаев К., Бушева К. Гид по социальному рекрутингу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://blog.potok.io/wp-content/uploads/2016/04/Social-Recruiting-Guide-by-HR-mag.ru_.pdf

Красс А. Марафон рекрутеров [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://friend.work/

HR-брендинг в Україні. Теорія та практика / [Т. Рябоконь, О. Кухарук, Л. Гасай, Л.Онипко, М. Ярош]. — К.: Джерела М, 2015. — 116 с.

Серегина А. 10 и один совет по подбору персонала в соцсетях [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.e-xecutive.ru/career/hr-management/1984154-10-i-odinsovet-po-podboru-personala-v-sotsialnyh-setyah

Как использовать Instagram в качестве инструмента для рекрутинга [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.hr-portal.ru/blog/kak-ispolzovat-instagram-vkachestve-instrumenta-dlya-rekrutinga

Как искать кандидатов в Facebook: пошаговые рекомендации [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://prohr.rabota.ua/kak-iskat-kandidatov-v-facebook/

Перова А. Как организовать массовый рекрутинг в соцсетях: 11 советов [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://republic.ru/biz/1018826/

Сухомлинов В. Рекрутинг в социальных сетях. Несколько практических советов [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.hr-uspeh.ru/news/articles/70.html

Article views: 408
PDF Downloads: 267
Published
2018-03-27
How to Cite
Vasylyk, A., & Ishchenko, O. (2018). USE OF SOCIAL NETWORKS IN MODERN RECRUITING IN UKRAINE. Economic Scope, (131), 53-63. Retrieved from http://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/205
Section
PROBLEMS OF NATIONAL AND REGIONAL ECONOMY

Most read articles by the same author(s)