СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ УПРАВЛІННЯ ЗБУТОМ

Ключові слова: стратегічні напрями, маркетингова стратегія збуту, стратегічне управління, торгівля, роздрібна торгівля, шлях споживача

Анотація

В умовах імпульсного розвитку економіки України, посиленої взаємодії учасників і складових ринку, зростання активності в мережі Інтернет та постійної зміни потреб споживчої аудиторії, ключовим питанням екстенсивного розвитку вітчизняних підприємств торгівлі є наявність орієнтирів і прогнозованих шляхів еволюції торгових мереж, впровадження оптимальних маркетингових стратегій збуту, пошук та формування лояльності до споживача, посилення та займання лідируючи позицій на ринку, розширення каналів збуту з використанням інноваційних інструментів до просування продукту при відкритій взаємодії на всіх рівнях. Аналіз останніх досліджень і публікацій показав, що процес вибору й прийняття управлінських рішень розробки та впровадження ефективних заходів щодо стратегічних напрямів управління збутом для здійснення результативної маркетингової збутової стратегії підприємств торгівлі в умовах швидкоплинності та адаптації ринкової економіки до нових умов, вплив глобальних трендів залишається недостатньо вивченими та актуальними і сьогодні. У статті на основні аналізу світових тенденцій розвитку маркетингових стратегій збуту, використання загальнонаукових та спеціальних методів спостереження, принципів узагальнення, порівняльного та структурного аналізу, систематизовано статистичні дані, проаналізовано основні аспекти формування маркетингової збутової стратегії, виокремлено стратегічні напрями управлінських рішень у сфері роздрібної торгівлі, напрями розвитку та використання інноваційних інструментів каналів збуту щодо адаптації до роздрібних мереж. Як результат, сформовано основні напрями маркетингової збутової стратегії у сфері роздрібної торгівлі, проаналізовано основні напрями управлінських рішень в цій сфері, визначено місце збутової стратегії як функціональної складової у загальній системі стратегій розвитку торгових мереж, представлено основні напрями розвитку стратегій збуту в конкретних сферах. Обґрунтовано доцільність омніканального підходу, впровадження нових інструментів та технологій у процес збуту, запропонована подальша адаптація й використання інноваційно-технологічного інструментарію до каналів збуту.

Посилання

Ansoff I. (1989) Strategycheskoe upravlenye [Strategic management]. Moscow: Economica. (in Russian)

Chandler Alfred D. (1962/1998) Strategy and Structure: Chapters in the History of the American Industrial Enterprise. Cambridge, MA: MIT Press. 463 р.

Doyle P. (2001) Shareholder-value-based strategies. Brand Management, Henry Stewart Publications 1350-231 X, 2001, Vol. 9, No. 1.

Hatten K.J., Hatten M.L. (1988) Effective Strategic Management, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.

Johnson G. (2007) Exploring Corporate Strategy: text and cases, 5th ed. Financial Times: Prentice Hall. 664 р.

Mazaraki A.A., Bosovska M.V. (2013) Teoretychni ta metodologichni zasady formuvannya integraciynoï strategiï pidpryyemstv [Theoretical and methodological bases of enterprises’ integrated strategy formation]. Biznes Inform. № 7. Pp. 299–308.

Stan innovacijnoyi diyalnosti ta diyalnosti u sferi transferu texnologij v Ukrayini u 2018 roci: analitychna dovidka [The state of innovation and technology transfer activities in Ukraine in 2018: analytical data]. T.V. Pysarenko, T.K. Kvasha and others. Kyiv: UkrINTEI. 80 p.

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [State Statistics Service of Ukraine] (electronic source). Available at: http://ukrstat.gov.ua/ (accessed at: 13 August 2020).

Lahotska N.Z. (2014) Utochnennia zmistu ta aktualni pryntsypy zbutovoi polityky pidpryiemstva [Content clarification and current principles of sales policy of the enterprise]. Biznes Inform. № 5. Pp. 302-306.

Tymofeieva O.V. (2007) Rozvytok ukrainskykh torhovelnykh merezh na suchasnomu etapi [Development of Ukrainian trade chains at the present stage]. [Economy and region]. Economy and region. №2 (13). Pp. 68-72.

Sharko V.V. (2018) Formuvannia systemy stratehichnoho upravlinnia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Formation of a system of strategic management of enterprise competitiveness]. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/20_2018_ukr/27.pdf (accessed at: 13 August 2020).

Understanding The Impact Of Coronavirus (COVID-19) Available at: https://www.euromonitor.com/ (accessed at: 13 August 2020).

Mineralna voda TM Kraina dlia fitnes-tsentriv [Mineral water of TM Kraina for fitness centers]. Available at: https://trademaster.ua/news/22382 (accessed at: 13 August 2020)

Consumer trends canvas. Available at: https://trendwatching.com/trends/consumertrendcanvas/ (accessed at: 10 January 2020).

% ukrainskykh onlain-pokuptsiv zdiisniuiut bilshe 20 pokupok na rik [17% of Ukrainian online shoppers make more than 20 purchases a year]. Available at: https://www.gfk.com/uk-ua/rishennja/news/online-shopping-2019 (accessed at: 29 August 2019).

Jim Blaeser, Marc Iampieri and Roshan Varma (2018) Top trend in shipping? More consumers want fast and free. AlixPartners survey. Available at: https://emarketing.alixpartners.com/rs/emsimages/2018/pubs/EI/AP_Top_Trend_in_Shipping_Mar_2018.pdf (accessed at: 29 September 2019).

Goloshubova N.O. (red.) (2014) Business networks in trade [Business networks in trade]. KNUTE. 316 p.

PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019–2023. Available at: www.pwc.com/outlook (accessed at: 29 September 2019).

Romanchenko T.V. (2018) Limitations of omnichannel [Omnichannel limitations]. #9. Efektyvna ekonomika [Efficient economy]. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6545 (accessed at: 29 August 2019).

Derii Zh.V., Zavhorodnia N.V. (2016). Stratehichnyi napriam innovatsiinoho rozvytku kharchovoi promyslovosti [Strategic direction of innovative development of the food industry]. Ukraine – EU. Modern technology, business and law: collection of international scientific papers: in 2 parts. Part 1. Modern priorities of economics. Engineering and Tehnologies. Chernihiv: CNUT. Pp. 117–122.

Official website of TM Morshinska. Available at: https://www.morshynska.ua/ (accessed at: 29 August 2019)

Full-Year Results 2018. Available at: https://www.nestle.com/media/pressreleases/allpressreleases/full-year-results-2018 (accessed at: 29 August 2019).

Official website of TM Leroymerlin. Available at: https://www.leroymerlin.com/ (accessed at: 29 August 2019).

Omnichannel-sales-strategy. Available at: https://about.crunchbase.com/blog/omnichannel-sales-strategy (accessed at: 29 August 2020).

Переглядів статті: 290
Завантажень PDF: 327
Опубліковано
2020-09-01
Як цитувати
Файвішенко, Д. С., & Романченко, Т. В. (2020). СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ УПРАВЛІННЯ ЗБУТОМ. Економічний простір, (158), 64-68. https://doi.org/10.32782/2224-6282/158-11
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають