КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА: СУТНІСТЬ ТА ФАКТОРИ ВПЛИВУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

  • В. О. Герасимова Запорізький національний університет https://orcid.org/0000-0001-5475-4746
  • Е. О. Рєзанов Запорізький національний університет
Ключові слова: конкурентоспроможність, конкуренція, фактори конкурентоспроможності, ефективність, управління

Анотація

У статті досліджено головні аспекти конкурентоспроможності підприємства, адже в сучасних умовах існування підприємств більш актуальним стає процес їх розвитку. Розглянуто визначення поняття «конкуренція», «конкурентоспроможність» та особливості застосування цих категорій у практиці управління. Встановлено основні фактори впливу на формування рівня конкурентоспроможності підприємства в сучасних умовах. Виявлено вплив внутрішніх та зовнішніх факторів на стійкість розвитку підприємств. Обґрунтовано доцільність управління розвитком з позицій забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Наведено умови для забезпечення високого рівня конкурентоспроможності, встановлено вплив конкуренції на рівень розвитку підприємства. Визначено умови підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств.

Посилання

Макконнел К.Р. Економікс: принципи, проблеми і політика. Москва : ІНФРА-М, 2013. 1028 с.

Зав’ялов П.С., Лозовський Л.Ш., Поршнєв А.Г., Райзберг Б.А. Маркетинг. Москва : Економіка, 2000. 362 с.

Перцовський Н.І. Міжнародний маркетинг : навчальний посібник. Київ : Вища школа, 2001. 239 с.

Алтухов П.Л. Процесний підхід забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Вісник економічної науки України. 2005. № 2. С. 3–5.

Грицишин Н.В. Конкурентоспроможність виробничого підприємства. Галицький економічний вісник. 2005. № 1. С. 29–34.

Крамаренко В.І. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. 2012. Вип. 22 (2). С. 24–28.

Воронкова А.Е., Пономарьов В.П. Підтримка конкурентоспроможного потенціалу підприємства. Київ : Техніка, 2000. 152 с.

Кузьмін О.Є. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства : навчальний посібник. Львів : Компакт-ЛВ, 2005. 304 с.

Фатхутдінов Р.А. Конкурентоздатність організації в умовах кризи: економіка, маркетинг, менеджмент. Москва : видавничо-книготорговельний центр «Маркетинг», 2002. 892 с.

Портер М. Стратегія конкуренції і методика аналізу галузей і діяльності. Київ : Основи, 1997. 451 с.

Гетьман О.О. Економічна діагностика : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ : Центр навчальної літератури, 2007. 307 с.

Маслов П.М. Комплексне оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Держава та регіони. 2004. № 3. С. 176–180.

Долгожанский І.З. Управління торгівельноспроможним потенціалом торгових марок у системі пошуку цільових ринків. Збірник наукових праць Східноукраїнського національного університету. Луганськ : СНУ, 2003. С. 57–63.

Крамаренко В.І. Тенденції розвитку економіки та формування сучасної системи управління зовнішньоекономічними зв’язками: регіональний аспект : монографія. Сімферополь, 2007. 263 с.

Кузьмін О.Є. Комплексна діагностика розвитку машинобудівних підприємств. Бізнес-Інформ. 2010. № 3. С. 60–67.

Пащенко О.П. Стратегічне управління розвитком підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. № 2. Т. 2. С. 99–103.

Галелюк М.М. Підходи до підвищення конкурентоспроможності компаній. Вісник економічної науки України. 2008. № 1. С. 10–14.

McConnell K.R. (2013) Ekonomiks: Pryntsypy Problemy I Polityka [Economics: Principles, Issues and Policy]. Moscow : INFRA-M (in Russian).

Zyalov P.S., Lozovsky L.S., Porsnev A.G., Reizberg B.A. (2000) Marketing [Marketing]. Moscow : Economy (in Russian).

Pertsovsky N.I. (2001) Mizhnarodnyi Marketynh [Mizhnarodnyi Marketynh]. Kyiv : High school (in Ukrainian).

Altukhov P.L. (2005) Protsesnyi Pidkhid Zabezpechennia Konkurento-spromozhnosti Pidpryiemstva [Process Approach Ensuring Enterprise Competitiveness]. Bulletin of economic science of Ukraine, no. 2, pp. 3–5.

Gritsishin N.V. (2005) Konkurentospromozhnist Pidpryiemstva [Company Competitiveness]. Galician Economic Bulletin, no. 1, pp. 29–34.

Kramarenko V.I. (2012) Naukovi Pratsi Kirovohradskoho Natsionalnoho Tekhnichnoho Universytetu [Scientific papers of Kirovograd National Technical University]. Economic sciences, vol. 22, no. 2, pp. 24–28.

Voronkova A.E., Ponomaryov V.P. (2000) Pidtrymka Konkurento-Spromozhnoho Potentsialu Pidpryiemstva [Supporting the competitive potential of the enterprise]. Kyiv : Technique (in Ukrainian).

Kuzmin O.E. (2005) Upravlinnia Mizhnarodnoiu Konkurentospromozhnistiu Pidpryiemstva [Management of the international competitiveness of the enterprise]. Lviv : Compact-LV (in Ukrainian).

Fathutdinov R.A. (2002) Konkurentozdatnist Orhanizatsii V Umovakh Kryzy Ekonomika Marketynh Menedzhment [Competitiveness of an organization in a crisis: economy, marketing, management]. Moscow : Marketing Publishing and Book Center (in Russian).

Porter M. (1997) Stratehiia Konkurentsii I Metodyka Analizu Haluzei I Diialnosti [Competition strategy and methods of analysis of industries and activities]. Kyiv : Foundations (in Ukrainian).

Getman O.O. (2007) Ekonomichna Diahnostyka [Economic diagnostics]. Kyiv : Center for Educational Literature (in Ukrainian).

Maslov P.M. (2004) Kompleksne Otsiniuvannia Konkurentospromozhnosti Pidpryiemstva [Comprehensive assessment of enterprise competitiveness]. State and regions, no. 3, pp. 176–180.

Dolgozhansky I.Z. (2003) Upravlinnia Torhivelnospromozhnym Potentsialom Torhovykh Marok U Systemi Poshuku Tsilovykh Rynkiv [Managing Trademark Capacity in Target Markets]. Lugansk : SNU (in Ukrainian).

Kramarenko V.I. (2007) Tendentsii rozvytku ekonomiky ta formuvannia suchasnoi systemy upravlinnia zovnishnoekonomichnymy zviazkamy [Trends in the development of the economy and the formation of a modern system of management of foreign economic relations]. Simferopol (in Russian).

Kuzmin O.E. (2010) Kompleksna Diahnostyka Rozvytku Mashynobudivnykh Pidpryiemstv [Comprehensive diagnostics of development of machine-building enterprises]. Business-Inform, no. 3, pp. 60–67.

Pashchenko O.P. (2011) Stratehichne Upravlinnia Rozvytkom Pidpryiemstva [Strategic management of enterprise development]. Bulletin of Khmelnitsky National University, no. 2, pp. 99–103.

Galelyuk M.M. Pidkhody do pidvyshchennia konkurentospromozhnosti kompanii [Approaches to increase the competitiveness of companies]. Bulletin of economic science of Ukraine, no. 1, pp. 10–14.

Переглядів статті: 1636
Завантажень PDF: 1592
Опубліковано
2020-02-26
Як цитувати
Герасимова, В. О., & Рєзанов, Е. О. (2020). КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА: СУТНІСТЬ ТА ФАКТОРИ ВПЛИВУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Економічний простір, (154), 93-97. https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-17
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ