САМОРЕГУЛІВНІ ОРГАНІЗАЦІЇ, ЯК ЕЛЕМЕНТ ІНФРАСТРУКТУРИ РИНКУ ЦІННИХ ПАПЕРІВ УКРАЇНИ

  • А.І. Німкович Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
Ключові слова: інфраструктура, ринок цінних паперів, саморегуляція, саморегулівні організації, державне регулювання, взаємозв’язки, ринкове регулювання

Анотація

У статті досліджені важливість процесу саморегуляції, як одного з напрямків регулювання інфраструктури ринку цінних паперів, і наведена міжнародна практика саморегулівних процесів. Піднімається питання неоднозначного трактування та множинного підходу навіть у чинному законодавстві України до поняття «саморегулівна організація». Вивчений та описаний сучасний стан саморегулювання в Україні та інституції-учасники саморегулівних процесів, їх можливості та повноваження. Виявлено мінімальне делегування повноважень саморегулівним організаціям зі сторони державних інституцій з регулювання ринку цінних паперів. Для можливості делегування повноважень СРО запропонований ряд питань, які слід вирішити. В Україні в напрямку саморегулювання сформувались єдині СРО за основними видами професійної діяльності. Розглянуто ставлення вчених до такого стану, яке умовно розподілилось на прибічників та противників такої «єдності» серед саморегулівних організацій. В статті запропоновані рекомендації щодо переходу ринку цінних паперів та його інфраструктури до моделі саморегуляції.

Посилання

Рекуненко І.І., Бондаренко Є.П. Особливості діяльності саморегулівних організацій на ринку фінансових послуг // Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України: зб. наук. праць. – Суми, 2010. − Т. 29. – С. 394−40

Про затвердження Положення про саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку : Закон України (Втрата чинності від 12.02.2013) [Електронний ресурс] / Верховна Рада України. // Законодавство України. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0458-09

Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» No448/96-вр, остання редакцiя вiд 20.08.2010 р.: [Електронний ресурс] // режим електронного доступу до закону: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=448%2F96-%E2%F0.

Закон України «Про цінні папери та фондовий ринок» No3480-15, остання редакцiя вiд 27.07.2010 р.: [Електронний ресурс] // режим електронного доступу до закону:http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=3480-15&p=1283843305065143

Хорт Ю. Саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку // http://www.conferences.neasmo.org.ua/node/392

Махина С.Н. Сущность и системные характеристики политико-правовой категории "децентрализация" в современномдемократическом государстве // Государство и право. – 2006. – No7. –С. 21 – 30.

Міжнароднаорганізація комісій з цінних паперів (ІOSCO) "Цілі та принципи регулю-вання ринку цінних паперів", 1998 р. [[Електронний ресурс]. – Режимдоступу: http://www.iosco.org

Науменко А. В. Щодо переходу до саморегулювання оціночної діяльності в Україні // Часопис Київського університету права. – 2009. – No 44. – С. 229 – 234.

Шульга І.П. Вплив державного регулювання та саморегулювання діяльності фінансових посередників на ринку цінних паперів на їх економічну безпеку / І.П. Шульга / Ефективна економіка No 9, 2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=308

Річна звітність НКЦПФР [Електронний ресурс] / Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. – Режим доступу: http://www.nssmc.gov.ua/activities/annual.

Переглядів статті: 248
Завантажень PDF: 153
Опубліковано
2018-09-25
Як цитувати
Німкович, А. (2018). САМОРЕГУЛІВНІ ОРГАНІЗАЦІЇ, ЯК ЕЛЕМЕНТ ІНФРАСТРУКТУРИ РИНКУ ЦІННИХ ПАПЕРІВ УКРАЇНИ. Економічний простір, (137), 68-79. вилучено із https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/302
Розділ
ФІНАНСИ ТА ІНВЕСТИЦІЙНО – БУДІВЕЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ