МАРКЕТИНГОВІ МЕТРИКИ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ БРЕНД-АУДИТУ

Ключові слова: бренд, бренд-аудит, методика бренд-аудиту, метрики, маркетингові метрики, метрики бренду, бренд-метрики

Анотація

Розглянуто науково-методичні положення проведення бренд-аудиту для торгівельних марок підприємств. Визначено зони проведення бренд-аудиту. На основі аналізу ролі бренду наведено авторську класифікацію типів бренд-аудиту, що можуть проводитися на підприємстві. Систематизовано можливі наявні активи бренду та проказано їх зв'язок із ринковими формами торгівельної марки. В залежності від типу аудиту визначено предмету складову бренд-аудиту. Проаналізовано існуючі методики проведення аудиту бренду. На основі проведеного аналізу було сформовано авторську схему проведення бренд-аудиту. Сформовано підґрунтя для визначення конкретної композиції метрики під час проведення бренд-аудита. Визначено перспективи подальшої деталізації метрик для бренд-аудиту та формування структурно-логічної схеми формування композиції метрик в залежності від типу бренду, поставлених цілей і задач.

Посилання

Aaker D. A. Brand Portfolio Strategy: Creating Relevance, Differentiation, Energy, Leverage and Clarity. New York : Free Press. 2004. 348 p.

Aaker J. Dimensions of Brand Personality. Journal of Marketing Research, 1997, 19(August), Р. 347–356. DOI: https://doi.org/10.1177/002224379703400304

Aarker A. David. Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. New York: The Free Press, 1991. 273 р.

Baumgarth, Carsten, et al. Brand Audit for Cultural Institutions (BAC): A Validated and Holistic Brand Controlling Tool. International Journal of Arts Management. 2016. Vol. 19. No. 1. HEC – Montréal – Chair of Arts Management. P. 54–68.

Chevalier M., Mazzalovo G. The brand audit. London : Palgrave Macmillan. 2004. P. 165–199.

Davis, Scott M.; Dunn, Michael. Building the Brand-Driven Business: Operationalize Your Brand to Drive Profitable Growth. Jossey-Bass, 2002. 320 p.

Keller Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Prentice Hall Upper Saddle River, New Jersey, 1998. 686 p.

Kumar N. Kill a brand, keep a customer. Harvard business review. 2003. Т. 81. № 12. P. 86.

Lederer C., Hill S. See your brands through your customers' eyes. Harvard Business Review. 2001. Т. 79. № 6. P. 125–133, 148.

Lehmann D.R., Keller K.L., Farley J.U. The structure of survey-based brand metrics. Journal of International Marketing. 2008. Т. 16. № 4. P. 29–56.

Les Binet, Peter Field. Media in Focus: Marketing Effectiveness in the Digital Era, IPA. URL: https://www.aktv.cz/wp-content/uploads/2018/10/Marketing-Effectiveness-in-the-Digital-Era_Les-Binet.pdf

Rajagopal. Measuring brand performance through metrics application. Measuring Business Excellence. 2008. Т. 12. №. 1. P. 29–38.

Zozulov O., Globa M., Gnitetskyi I. Brand audit: types, approaches, methodologies. Маркетинг і цифрові технології. 2022. Том 6. № 2. C. 86–95.

Бажеріна К.В., Гнітецький Є.В. Особливості формування інтегрованих маркетингових комунікацій для інноваційних товарів. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки. 2010. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_2_4

Глоба М., Зозульов О. Підходи до проведення бренд-аудиту. Маркетинг і реклама. 2021. № 7-8 (298-299). С. 58–66.

Гнітецький Є.В., Грібніченко О.П. Еволюція форм сексуальних стимулів у рекламі та фактори, що вплинули на їх сприйняття споживачами. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2017. № 13.

Григораш М.О., Зозульов О.В. Підходи до розвитку брендів компанії. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2010. № 7. С. 159–160.

Домашева Є.А., Зозульов О. . Підходи до оцінювання ефективності маркетингових Інтернет-комунікацій. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2016. № 13. С. 369–376.

Зозульов О. Ринкові форми торгової марки. Маркетинг в Україні. 2015. № 1 (88). С. 35–39.

Зозульов О., Григораш М. Корпоративний бренд: сутність та особливості. Маркетинг в Україні. 2010. № 2 (60). С. 36–42.

Зозульов О., Несторова Ю. Бренд як нематеріальний актив у постіндустріальному суспільстві. Економіка України. 2008. № 3 (556). С. 4–11.

Зозульов О.В., Глоба М.С. Методичні засади проведення бренд-аудиту. Маркетинг і цифрові технології. 2024. Том 8. № 1. C. 162–179.

Подолян О. Підходи до визначення бренду роботодавця. Маркетинг в Україні : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф., м. Київ, 20 жовт. 2023 р. М-во освіти і науки України, Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана та ін. / редкол.: Федорченко А. В. (голова) та ін. Київ : КНЕУ, 2023. С. 540–543.

Подолян О.О., Зозульов О.В. Бренд роботодавця в системі економічних відносин. Збірник наукових праць ХVII Міжнародної науково-практичної конференції «В2В MARKETING». 2023. С. 214–217.

Подолян О.О. Розроблення концепції розвитку бренду роботодавця : магістерська дис. : 075 Маркетинг. Київ, 2022. 140 с. URL: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/52225

Aaker D. A. (2004) Brand Portfolio Strategy: Creating Relevance, Differentiation, Energy, Leverage and Clarity. New York: Free Press. 348 p.

Aaker J. (August 19, 1997), Dimensions of Brand Personality. Journal of Marketing Research, pp. 347–356. DOI: https://doi.org/10.1177/002224379703400304

Aarker A. David (1991) Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. New York: The Free Press, 273 р.

Baumgarth, Carsten, et al. (2016) Brand Audit for Cultural Institutions (BAC): A Validated and Holistic Brand Controlling Tool. International Journal of Arts Management. vol. 19. no. 1. pp. 54–68. HEC – Montréal – Chair of Arts Management.

Chevalier M., Mazzalovo G. (2004) The brand audit. London: Palgrave Macmillan, pp. 165–199.

Davis, Scott M.; Dunn, Michael (2002) Building the Brand-Driven Business: Operationalize Your Brand to Drive Profitable Growth. Jossey-Bass. 320 p.

Keller Kevin Lane (1998) Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Prentice Hall Upper Saddle River, New Jersey. 686 p.

Kumar N. (2003) Kill a brand, keep a customer. Harvard business review, vol. 81, no. 12, p. 86.

Lederer C., Hill S. (2001) See your brands through your customers' eyes. Harvard Business Review, vol. 79, no. 6, pp. 125–133, 148.

Lehmann D. R., Keller K. L., Farley J. U. (2008) The structure of survey-based brand metrics. Journal of International Marketing, vol. 16, no. 4, pp. 29–56.

Les Binet, Peter Field. Media in Focus: Marketing Effectiveness in the Digital Era, IPA. Available at: https://www.aktv.cz/wp-content/uploads/2018/10/Marketing-Effectiveness-in-the-Digital-Era_Les-Binet.pdf

Rajagopal. Measuring brand performance through metrics application. Measuring Business Excellence (2008). Vol. 12, no. 1, pp. 29–38.

Zozulov O., Globa M., Gnitetskyi I. (2022) Brand audit: types, approaches, methodologies. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, vol. 6, no. 2, pp. 86–95.

Bazherina K. V., Hnitetskyi Ye. V. (2010) Osoblyvosti formuvannia intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii dlia innovatsiinykh tovariv. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii. Seriia: Ekonomichni nauky, no. 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_2_4

Hloba M., Zozulov O. (2021) Pidkhody do provedennia brend-audytu. Marketynh i reklama, no. 7–8 (298–299), pp. 58–66.

Hnitetskyi Ye. V., Hribnichenko O. P. (2017) Evoliutsiia form seksualnykh stymuliv u reklami ta faktory, shcho vplynuly na yikh spryiniattia spozhyvachamy. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut», no. 13.

Hryhorash M. O., Zozulov O. V. (2010) Pidkhody do rozvytku brendiv kompanii. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut», no. 7, pp. 159–160.

Domasheva Ye. A., Zozulov O. V. (2016) Pidkhody do otsiniuvannia efektyvnosti marketynhovykh Internet-komunikatsii. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut», no. 13, pp. 369–376.

Zozulov O. (2015) Rynkovi formy torhovoi marky. Marketynh v Ukraini, no. 1 (88), pp. 35–39.

Zozulov O., Hryhorash M. (2010) Korporatyvnyi brend: sutnist ta osoblyvosti. Marketynh v Ukraini, no. 2 (60), pp. 36–42.

Zozulov O., Nestorova Yu. (2008) Brend yak nematerialnyi aktyv u postindustrialnomu suspilstvi. Ekonomika Ukrainy, no. 3 (556), pp. 4–11.

Zozulov O. V., Hloba M. S. (2024) Metodychni zasady provedennia brend-audytu. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, vol. 8, no. 1, pp. 162–179.

Podolian O. (October 20, 2023) Pidkhody do vyznachennia brendu robotodavtsia. Marketynh v Ukraini : zb. materialiv Mizhnar. nauk.-prakt. Internet-konf. M-vo osvity i nauky Ukrainy, Kyiv. nats. ekon. un-t im. Vadyma Hetmana ta in. / redkol.: Fedorchenko A. V. (holova) ta in. Elektron. tekst. dani. Kyiv: KNEU, pp. 540–543.

Podolian O. O., Zozulov O. V. (2023) Brend robotodavtsia v systemi ekonomichnykh vidnosyn. Zbirnyk naukovykh prats KhVII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «V2V MARKETING», pp. 214–217.

Podolian O. O. (2022) Rozroblennia kontseptsii rozvytku brendu robotodavtsia : mahisterska dys. : 075 Marketynh. Kyiv, 140 p. Available at: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/52225

Переглядів статті: 65
Завантажень PDF: 42
Опубліковано
2024-03-29
Як цитувати
Глоба, М., Зозульов, О., & Гнітецький, Є. (2024). МАРКЕТИНГОВІ МЕТРИКИ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ БРЕНД-АУДИТУ. Економічний простір, (190), 361-371. https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-64
Розділ
Статті