КОНКУРЕНЦІЯ ТА СПІВРОБІТНИЦТВО: НОВІ РЕАЛІЇ
Анотація
В статті досліджено новий етап розвитку конкурентних відносин, коли поєднується конкуренція та співробітництво. Наведено визначення коопетиції, теоретичні засади; надано характеристики коопетиції як явища новітньої варіації конкурентних відносин на ринку, досліджено основні мотиви та форми конкурентного співробітництва. Приведено приклади, що демонструють дієвість та ефективність застосування концепції коопетиції між компаніями. Проаналізовано вірогідність появи певних бар’єрів між компаніями, переваги від співпраці. Обґрунтовано висновок, що концепція коопетиції сприяє створенню нових технологій виробництва, появі нових продуктів, вигода від співпраці сприяє вирішенню економічних та соціальних проблем.
Посилання
Lutkevich B. What is coopetition?. CIO. URL: https://www.techtarget.com/searchcio/definition/co-opetition.
Лазоренко Т.В., Солосіч О.С. Коопетиція як сучасний підхід до стратегічного управління підприємством. Проблеми системного підходу в економіці. 2018. № 6(68). С. 96–100.
Padula, G., Dagnino, G. Untangling the Rise of Coopetition. International Studies of Management and Organization. 2007. Vol. 37. No. 2. P. 32–52
Luo Y. Toward coopetition within a multinational enterprise: a perspective from foreign subsidiaries. Journal of World Business. 2005. № 40 (1). P. 71–90.
Brandenburger A. M. Nalebuff B. J. Co-opetition. New York, Currency Doubleday, 1996. 288 p.
Bengtsson M., Kock S. Cooperation and Competition in Relationships between Competitors in Business Networks. Journal of Business & Industrial Marketing. 1999. Vol. 14. No. 3. Р. 178–193.
Romaniuk K. Koopetycja przedsiębiorstw – nowa perspektywa strategiczna. Współczesne zarządzanie. Contemporary management quarterly. 2012. № 4. Р. 65–72.
Поплавська Ж.В., Михальчишин Н.Л. та ін. Сучасні форми конкурентної взаємодії суб’єктів господарювання: монографія / за заг. ред. Ж.В. Поплавської. Львів : ТОВ «Галицька видавнича спілка», 2019. 201 с.
Швіндіна Г.О. Інновації у розвитку стратегічного менеджменту: від конкуренції до коопетиції. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. № 1. C. 180–192.
Lutkevich B. What is coopetition?. CIO. URL: https://www.techtarget.com/searchcio/definition/co-opetition
Lazorenko, T. V. & Solosich, O. S. (2018) Koopetytsiia yak suchasnyi pidkhid do stratehichnoho upravlinnia pidpryiemstvom [Cooperation as a modern approach to strategic enterprise management]. Problems of system approach in economics, vol. 6, pр. 96–100.
Padula, G., Dagnino, G. (2007) Untangling the Rise of Coopetition. International Studies of Management and Organization, vol. 37, nо. 2, рp. 32–52.
Luo Y. (2005) Toward coopetition within a multinational enterprise: a perspective from foreign subsidiaries. Journal of World Business. vol. 40, no. 1. pp. 71–90.
Brandenburger A. M. Nalebuff B. J. (1996) Co-opetition. New York, Currency Doubleday, 288 p.
Bengtsson M., Kock S. (1999) Cooperation and Competition in Relationships between Competitors in Business Networks. Journal of Business & Industrial Marketing. vol. 14, no. 3. pp. 178–193.
Romaniuk K. (2012) Koopetycja przedsiębiorstw – nowa perspektywa strategiczna .Współczesne zarządzanie. Contemporary management quarterly. vol. 4. pp. 65–72.
Poplavska Zh. V., Mikhalyshyn N. L., et al. (2019) Modern Forms of Competitive Interaction between Economic Entities: Monograph / edited by Zh.V. Poplavska. Lviv: LLC "Galician Publishing Union", 201 p.
Shvindina, G.O. (2017) Innovatsii u rozvytku stratehichnoho menedzhmentu: vid konkurentsii do koopetytsii [Innovations in the development of strategic management: from competition to cooperation]. Marketing and management of innovations, vol. 1, рр. 180–192.