ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ УКРАЇНИ
Анотація
Метою статті є розроблення напрямків підвищення конкурентоспроможності туристичного бізнесу України, аналіз проблем, які ускладнюють формування та розвиток стратегічного, соціокультурного потенціалу, людського капіталу. Виділено основні складові туристичного бізнесу, що включає широкий спектр діяльностей, які спрямовані на задоволення потреб і побажань туристів. Виокремлено низку проблем, які ускладнюють формування та розвиток його стратегічного потенціалу: стабільність, погіршення іміджу, зниження інвестицій, втрати інфраструктури, соціальні та економічні проблеми. Подано негативні чинники, що мають вплив на формування та розвиток людського капіталу: безпека, міграція працівників, недостатня кваліфікація, зменшення попиту на робочу силу, психологічний стан працівників. До основних проблем розвитку соціокультурного потенціалу віднесено зниження культурної активності, пошкодження історичних і культурних пам'яток, втрата культурної спадщини, зменшення культурного туризму, зміни в культурних стереотипах, зменшення інвестицій у культурний розвиток. До основних напрямків підвищення конкурентоспроможності туристичного бізнесу України доцільно віднести: розвиток туристичної інфраструктури, підвищення якості туристичних послуг, просування України на світовому ринку туризму, створення сприятливого середовища для розвитку туризму, розвиток нових видів туризму.
Посилання
Юринець З., Мельник Н. Основні аспекти формування маркетингової політики на підприємствах туристичної галузі України. Вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2014. Вип. 6. С. 137–141
Юринець З.В. Дослідження конкурентного середовища туристичних послуг України. Ефективна економіка. 2015. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3759
Запухляк В.М., Мельник О.І. Людський капітал як чинник підвищення конкурентоспроможності аграрного сектора економіки України. Агросвіт. 2017. № 3. С. 40–44
Олієвська М.Г. Людський капітал у контексті досягнення Цілей сталого розвитку. Фінанси України. 2019. №12. С. 32–43.
Антонюк В.П., Прогнімак О.Д. Дослідження особливостей соціокультурного та людського розвитку Донбасу в контексті нагромадження ризик-потенціалу. Економічний вісник Донбасу. 2015. № 2(40). С. 210–233
Берест П.М. Соціокультурний потенціал туристичних дестинацій. Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції «Соціогуманітарний вимір сучасних трансформацій». REICST. 2021. С. 85–88
Дичковський С.І. Нові тенденції культурного туризму в парадигмі дігітал-ейч: від індустрії вражень до культурного брендування. Вісник Національ-ної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2019. No 4. С. 24–31.
Юринець З.В., Петрух О.А. Державне регулювання та фінансування інноваційно-інвестиційної діяльності в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 6. С. 79–82.
Yurynets, Z., Melnyk, N. (2014). Osnovni aspekty formuvannia marketynhovoi polityky na pidpryiemstvakh turystychnoi haluzi Ukrainy [Basic aspects of marketing policy formation at enterprises of the tourism industry of Ukraine]. Visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky», vol. 6, pp. 137–141. (in Ukrainian)
Yurynets, Z.V. (2015) Doslidzhennya konkurentnoho seredovyshcha turystychnykh posluh Ukrayiny [Research of the competitive environment of tourist services in Ukraine]. Efektyvna ekonomika, vol. 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3759 (in Ukrainian)
Zapukhliak, V. M., Melnyk, O. I. (2017) Liudskyi kapital yak chynnyk pidvyshchennia konkurentospromozhnosti ahrarnoho sektora ekonomiky Ukrainy [Human capital as a factor in increasing the competitiveness of the agrarian sector of the economy of Ukraine]. Agroworld, vol. 3, pp. 40–44. (in Ukrainian).
Oliievska, M. H. (2019) Liudskyi kapital u konteksti dosiahnennia Tsilei staloho rozvytku [Human capital in the context of achieving sustainable development goals]. Finance of Ukraine, vol. 12, pp. 32–43. (in Ukrainian).
Antonyuk, V. P., Prohnimak, O. D. (2015) Doslidzhennya osoblyvostey sotsiokulʹturnoho ta lyudskoho rozvytku Donbasu v konteksti nahromadzhennya ryzyk-potentsialu [Study of the peculiarities of socio-cultural and human development of Donbas in the context of the accumulation of risk potential]. Ekonomichnyy visnyk Donbasu, vol. 2(40), pp. 210–233. (in Ukrainian).
Berest, P. M. (2021) Sotsiokulturnyy potentsial turystychnykh destynatsiy [Socio-cultural potential of tourist destinations]. Zbirnyk materialiv Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi «Sotsiohumanitarnyy vymir suchasnykh transformatsiy». REICST, pp. 85–88. (in Ukrainian).
Dychkovskyy, S. I. (2019) Novi tendentsiyi kulturnoho turyzmu v paradyhmi dihital-eych: vid industriyi vrazhen do kulturnoho brenduvannya [New trends in cultural tourism in the digital-H paradigm: from the experience industry to cultural branding]. Visnyk Natsionalnoyi akademiyi kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, vol. 4, pp. 24–31. (In Ukrainian).
Yurynets, Z. V., Petrukh, O. A. (2018) Derzhavne rehulyuvannya ta finansuvannya innovatsiyno-investytsiynoyi diyalʹnosti v Ukrayini [State regulation and financing of innovation and investment activities in Ukraine]. Investments: practice and experience, vol. 6, pp. 79–82. (In Ukrainian).