СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНЕ МОДЕЛЮВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОЛІТИКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ МАШИНОБУДУВАННЯ
Анотація
В статті розглядаються питання забезпечення економічної безпеки суб'єктів господарювання шляхом застосування маркетингової політики взаємовідносин між споживачами та постачальниками на ринку продукції машинобудування. Авторами розроблено концептуальну модель взаємовідносин «постачальник-споживач» в контексті забезпечення економічної безпеки машинобудування. Запропоновано структурно-функціональне моделювання процесу маркетингової оцінки задоволеності споживачів взаємовідносинами з постачальником. Такий підхід дозволяє комплексно оцінити основні характеристики міжфірмових взаємовідносин для подальшої розробки коригувальних заходів, що спрямовані на покращення якості співробітництва та, як результат, на підвищення рівня економічної безпеки в контексті забезпечення ефективності діяльності компанії на ринку машинобудування у довгостроковій перспективі.
Посилання
Gallo A. The Value of Keeping the Right Customers. Harvard Business Review. October 29, 2014. URL :https://hbr.org/2014/10/the-value-of-keeping-the-right-customers (дата звернення: 27.03.2024).
Шандова Н.В. Формування маркетингової стратегії машинобудівних підприємств. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2011. Т. 4. № 6. С. 24–28.
Внукова Н.М. Євроінтеграціний вплив Індустрії 4.0 на економічне відновлення країни. Національні економіки в умовах новітніх глобальних викликів : матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2023. URI: https://ojs.kname.edu.ua/index.php/area/ article/view/3094/2939 (дата звернення: 27.03.2024).
Попова О.Ю. Рівні забезпечення економічної безпеки зовнішньоекономічної діяльності підприємств машинобудування. Ефективна економіка. 2012. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1184 (дата звернення: 26.03.2024).
Касьяненко В.О., Домашенко М.Д. Формування комплексного підходу до управління економічною безпекою зовнішньоекономічної діяльності підприємств машинобудування. Механізм регулювання економіки. 2016. № 3. С. 43–52.
Кузьминчук Н.В., Олексюк Т.В. Формування матриці стратегії управління фінансовою безпекою підприємств машинобудування: практичний аспект. Економіка і управління. 2016. № 1. С. 56–64.
Кузенко Т.Б., Мартюшева Л.С., Грачов О.В., Литовченко О.Ю. Фінансова безпека підприємства: навчальний посібник. Харків: ХНЕУ. 2010. 304 с.
Асамоах-Черемех Д. Маркетингові інструменти забезпечення економічної безпеки підприємства: сутність та класифікація. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2021. № 6. Том 2. С. 130–134.
Штамбург Н.В. Особливості економічної безпеки підприємств машинобудівної галузі. Бюлетень Міжнародного Нобелівського економічного форуму. 2012. № 1. Том 2. С. 425–432.
Гуржій Н.М. Ризик-менеджмент стратегічного маркетингу. Вісник соціально-економічних досліджень. 2013. Вип. 1. С. 70–76.
Козик В.В. Виявлення ризиків і загроз машинобудівного підприємства, що перебуває у стані кризи. Бізнес Інформ. 2014. № 7. С. 315–324.
Руделіус В. та ін. Маркетинг: Підручник. Київ : Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2009. 648 с.
Бєлова Т.Г., Бутрій А.І. Впровадження концепції маркетингу взаємовідносин у діяльність підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Вип. 28. Ч. 1. С. 32–35.
Литовченко О.Ю., Кузенко Т.Б. Структурно-функціональне моделювання процесу управління інвестиційною привабливістю підприємства. Економіка та суспільство. 2021. № 34. URL: http://dx.doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-101 (дата звернення: 25.03.2024).
Gallo A. (October 29, 2014) The Value of Keeping the Right Customers. Harvard Business Review. URL :https://hbr.org/2014/10/the-value-of-keeping-the-right-customers
Shandova N. V. (2011) Formuvannia marketynhovoi stratehii mashynobudivnykh pidpryiemstv [Formation of the marketing strategy of machine-building enterprises]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. T. 4. no.6. pp.24 – 28. (in Ukrainian)
Vnukova N. M. (2023) Yevrointehratsiinyi vplyv Industrii 4.0 na ekonomichne vidnovlennia krainy [European Integration Impact of Industry 4.0 on the Country's Economic Recovery]. Natsionalni ekonomiky v umovakh novitnikh hlobalnykh vyklykiv. URL: https://ojs.kname.edu.ua/index.php/area/article/view/3094/2939 (accessed March 27, 2024). (in Ukrainian)
Popova O. Yu. (2012) Rivni zabezpechennia ekonomichnoi bezpeky zovnishnoekonomichnoi diialnosti pidpryiemstv mashynobuduvannia [Levels of ensuring the economic security of the foreign economic activity of machine-building enterprises]. Efektyvna ekonomika. no. 6. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua (data zvernennia: 26.03.2024) (in Ukrainian)
Kasianenko V. O., Domashenko M. D. (2016) Formuvannia kompleksnoho pidkhodu do upravlinnia ekonomichnoiu bezpekoiu zovnishnoekonomichnoi diialnosti pidpryiemstv mashynobuduvannia. [Formation of a comprehensive approach to the management of economic security of foreign economic activity of machine-building enterprises]. Mekhanizm rehuliuvannia ekonomiky. no. 3. pp. 43–52 (in Ukrainian)
Kuzmynchuk N. V., Oleksiuk T. V. (2016) Formuvannia matrytsi stratehii upravlinnia finansovoiu bezpekoiu pidpryiemstv mashynobuduvannia: praktychnyi aspekt. [Formation of a strategy matrix for managing the financial security of machine-building enterprises: a practical aspect]. Ekonomika i upravlinnia, no. 1. pp. 56–64. (in Ukrainian)
Kuzenko T. B., Martiusheva L. S., Hrachov O. ., Lytovchenko O. Yu. (2010) Finansova bezpeka pidpryiemstva: navchalnyi posibnyk. [Financial security of the enterprise: a study guide]. Kharkiv: KhNEU. 304 p. (in Ukrainian)
Asamoakh-Cheremekh D. (2021) Marketynhovi instrumenty zabezpechennia ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstva: sutnist ta klasyfikatsiia.. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu [Marketing tools for ensuring the economic security of the enterprise: essence and classification]. Ekonomichni nauky. no. 6. vol 2. pp. 130–134. (in Ukrainian)
Shtamburh N. V. (2012) Osoblyvosti ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstv mashynobudivnoi haluzi [Peculiarities of economic security of machine-building enterprises]. Biuleten Mizhnarodnoho Nobelivskoho ekonomichnoho forumu. no. 1. vol 2. pp. 425–432 (in Ukrainian)
Hurzhii N. M. (2013) Ryzyk-menedzhment stratehichnoho marketynhu [Risk management of strategic marketing]. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen. is. 1. pp. 70–76. (in Ukrainian)
Kozyk V. V. (2014) Vyiavlennia ryzykiv i zahroz mashynobudivnoho pidpryiemstva, shcho perebuvaie u stani kryzy [Identification of risks and threats of a machine-building enterprise in a state of crisis]. Biznes Inform. no. 7. pp. 315–324. (in Ukrainian)
Rudelius V. ta in. (2009) Marketynh: Pidruchnyk [Marketing: Textbook]. Kyiv: Navchalno-metodychnyi tsentr «Konsortsium iz udoskonalennia menedzhment-osvity v Ukraini». 648 p. (in Ukrainian)
Bielova T. H., Butrii A. I. (2019) Vprovadzhennia kontseptsii marketynhu vzaiemovidnosyn u diialnist pidpryiemstv [Implementation of the concept of relationship marketing in the activities of enterprises]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. is. 28. part 1. pp. 32–35. (in Ukrainian)
Lytovchenko O. Yu., Kuzenko T. B. (2021) Strukturno-funktsionalne modeliuvannia protsesu upravlinnia investytsiinoiu pryvablyvistiu pidpryiemstva. [Structural and functional modeling of the process of managing the investment attractiveness of the enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo. no. 34. DOI: http://dx.doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-101 (accessed March 25, 2024). (in Ukrainian)