ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ РЕАЛІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ ІНКЛЮЗІЇ НА РИНКУ ПРАЦІ УКРАЇНИ
Анотація
Стаття присвячена розгляду організаційних засад реалізації соціальної інклюзії на ринку праці в Україні. Визначено, що соціальна інклюзія - це процес, спрямований на забезпечення людям, які зазнають ризику бідності або соціального вилучення, можливостей та ресурсів, необхідних для того, щоб повною мірою брати участь в економічному, соціальному та культурному житті та досягти рівня життя і добробуту відповідно до стандартів якості життя. Доведено, що державні нормативно-правові документи України базуються на міжнародних нормативно-правових актах та встановлюють вимоги та принципи, що стосуються функціонування державних структур і відносин щодо соціальної інклюзії, регламентують та встановлюють рівність прав та можливостей усіх громадян. Ідеологія інклюзивного підходу на ринку праці покликана забезпечити безбар’єрність для усіх верств суспільства. Мова йде про виключення будь якої дискримінації за станом здоров’я і толерантного ставлення до усіх людей, які мають особливі потреби.
Посилання
Найда Ю., Ткаченко Л. Стандарти громадсько-активної школи: соціальна інклюзія: навчально-методичний посібник. Київ : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. 68 с.
Семигіна Т. Нові глобальні етичні принципи соціальної роботи. Вісник Академії праці, соціальних відносин і туризму. 2019. № 1. С. 70–85.
17 цілей сталого розвитку. URL: https://globalcompact.org.ua/tsili-stijkogo-rozvytku/
ЗУ «Про соціальні послуги». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19#Text)
Колупаєва А.А. Інклюзивна школа: особливості організації та управління : навчально-методичний посібник. Київ : ФО-П Парашин І.С., 2010. 128 с.
Колот А. Майбутнє світу праці та соціально-трудового розвитку очима відомих економістів. Соціально-трудові відносини: теорія та практика. 2016. № 1. С. 8–21.
Naida Yu., Tkachenko L. (2014). Standarty hromadsko-aktyvnoi shkoly: sotsialna inkliuziia: navchalno-metodychnyi posibnyk [Standards of a socially active school: social inclusion: educational and methodological manual]. Kyiv: TOV «Vydavnychyi dim «Pleiady», 68 p. (in Ukrainian)
Semyhina T. (2019) Novi hlobalni etychni pryntsypy sotsialnoi roboty [New global ethical principles of social work]. Visnyk Akademii pratsi, sotsialnykh vidnosyn i turyzmu, no 1, pp. 70–85. (in Ukrainian)
17 tsilei staloho rozvytku [17 sustainable development goals]. URL: https://globalcompact.org.ua/tsili-stijkogo-rozvytku/ (in Ukrainian)
ZU «Pro sotsialni posluhy» ["On social services"]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19#Text) (in Ukrainian)
Kolupaieva A.A. (2010) Inkliuzyvna shkola: osoblyvosti orhanizatsii ta upravlinnia: Navchalno-metodychnyi posibnyk [Inclusive school: peculiarities of organization and management: educational and methodological manual]. Kyiv: FO-P Parashyn I.S., 128 p.
Kolot A. (2016). Maibutnie svitu pratsi ta sotsialno-trudovoho rozvytku ochyma vidomykh ekonomistiv [The future of the world of work and social and labor development through the eyes of famous economists]. Sotsialno-trudovi vidnosyny: teoriia ta praktyka, no 1, pp. 8–21. (in Ukrainian)