УПРАВЛІННЯ ПОВЕДІНКОЮ СПОЖИВАЧІВ НА ОСНОВІ МАРКЕТИНГОВОГО ЦІНОУТВОРЕННЯ

Ключові слова: поведінка споживачів, ціна, маркетингове ціноутворення, цінова стратегія, модель поведінки споживачів

Анотація

Досліджено сутність поняття «поведінка споживачів». Виявлено фактори впливу на неї, визначено їх роль у формуванні рішення про покупку. Представлено місце маркетингового ціноутворення в моделі поведінки споживачів. Охарактеризовано чотири напрями досліджень ірраціональної поведінки споживачів: сприйняття відсоткових відмінностей, сприйняття неокруглених закінчень, вплив відносних цін, вплив уявлення. Управління поведінкою споживачів з урахуванням маркетингового ціноутворення включає використання цінових стратегій і тактик впливу на прийняття рішень споживачами про купівлю товарів чи послуг. Авторами охарактеризовано деякі з таких підходів, зокрема, цінова диференціація, цінова стратегія «ціна-якість», стратегія цінового лідерства, промо-акції та знижки, безкоштовні пропозиції, динамічне ціноутворення. Висвітлено способи управління поведінкою споживачів на основі маркетингового ціноутворення.

Посилання

Богдан Н., Краснокутська Ю., Соколов Д. Управління поведінкою споживачів як маркетинговий інструмент підвищення економічної ефективності підприємств туріндустрії. Економічний аналіз. 2021 рік. Том 31. № 1. С. 69–80. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2021.01.069

Даниленко Є.С. Теоретичні аспекти маркетингового управління поведінкою споживачів. Траєкторія науки. 2015. № 4. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/teoretichni-aspekti-marketingovogo-upravlinnya-povedinkoyu-spozhivachiv (дата звернення: 12.07.2023).

Окландер М.А., Жарська І.О. Поведінка споживача : навч. посіб. Київ : «Центр учбової літератури», 2014. 208 с.

Пчелянська Г. Фактори маркетингового ціноутворення. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/17366/1/Pchelyanska%20115-118.pdf (дата звернення: 20.07.2023).

Катаєв А.В., Оберемок С.В. Фактори цінової чутливості споживачів: результати систематизації та верифікації актуальності в рамках концепції маркетингу довіри. Ефективна економіка. 2018. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6332 (дата звернення: 20.07.2023).

Якубовська Н.В. Маркетингове ціноутворення в сучасних умовах: чутливість покупця до ціни. Сучасні тенденції розвитку фінансових та інноваційно-інвестиційних процесів в Україні. Матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції 2-3 березня 2023 року : збірник наукових праць. Вінниця : ВНТУ, 2023. С. 426–428. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/52183/2/zbirn2023.pdf#page=427 (дата звернення: 20.07.2023).

Совершенна І.О., Недопако Н.М., Ботнар Я.В. Особливості маркетингового ціноутворення під час пандемії Сovid-19. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2021. № 3(37). С. 35–40.

Лаврова Ю.В. Маркетинг. Класичні положення і особивості застосування на транспорті: конспект лекцій [для студ. вищ. навч. закл.]. Харків : Вид-во ХНАДУ, 2012. 227 с.

Bogdan N., Krasnokutska I., Sokolov D. (2021) Upravlinnya povedinkoyu spozhyvachiv yak marketyngovyj instrument pidvyshhennya ekonomichnoyi efektyvnosti pidpryyemstv turindustriyi [Consumer behavior management as a marketing tool to increase the economic efficiency of tour enterprises]. Ekonomichnyj analiz [Economic analysis]. vol. 31, no. 1, pp. 69–80. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2021.01.069

Danilenko E. (2015) Teoretychni aspekty marketyngovogo upravlinnya povedinkoyu spozhyvachiv [Theoretical aspects of marketing management of consumer behavior]. Traektoryya nauky, no. 4. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/teoretichni-aspekti-marketingovogo-upravlinnya-povedinkoyu-spozhivachiv (accessed July 12, 2023).

Oklander M.A., Zharska I.O. (2014) Povedinka spozhyvacha : navch. posib. [Consumer behavior: a study guide]. Kyiv: Center of educational literature. (in Ukrainian)

Pchelyanska G. Faktory marketyngovogo cinoutvorennya [Marketing pricing factors], pp. 115–118. (electronic journal). Available at: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/17366/1/Pchelyanska%20115-118.pdf (accessed 20 July 2023).

Kataiev A.V., Oberemok S.V. (2018) Faktory cinovoyi chutlyvosti spozhyvachiv: rezultaty systematyzaciyi ta veryfikaciyi aktualnosti v ramkax koncepciyi marketyngu doviry [Factors of consumers’ price sensitivity: results of systematization and verification of relevance within the framework of the trust-based marketing concept]. Efektyvna ekonomika [Efficient economy], no. 5, (electronic journal). Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6332 (accessed July 20, 2023).

Yakubovska N.V. (2023) Marketyngove cinoutvorennya v suchasnyx umovax: chutlyvist pokupcya do ciny [Marketing pricing in modern conditions: buyer's sensitivity to price]. Materialy VI Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferenciyi 2-3 bereznya 2023 roku : zbirnyk naukovyx pracz [Materials of the VI International Scientific and Practical Conference March 2-3, 2023: collection of scientific works], (electronic journal). Vinnitsa: VNTU, pp. 426–428. Available at: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/52183/2/zbirn2023.pdf#page=427 (accessed July 20, 2023).

Sovershenna I.O., Nedopako N.M., Botnar Y.V. (2021) Osoblyvosti marketyngovogo cinoutvorennya pid chas pandemiyi COVID-19 [Peculiarities of marketing pricing during the COVID-19 pandemic]. Ekonomika. Menedzhment. Biznes. [Economy. Management. Business], no. 3(37), pp. 35–40.

Lavrova Yu.V. (2012) Marketyng. Klasychni polozhennya i osobyvosti zastosuvannya na transporti: konspekt lekcij [dlya stud. vyshh. navch. zakl.] [Marketing. Classical clauses and figures of application in transport: a summary of lectures [for students of higher educational institutions]. Kharkiv: publishing house KNAHU. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 233
Завантажень PDF: 229
Опубліковано
2023-08-30
Як цитувати
Дядик, Т., Даниленко, В., & Решетнікова, О. (2023). УПРАВЛІННЯ ПОВЕДІНКОЮ СПОЖИВАЧІВ НА ОСНОВІ МАРКЕТИНГОВОГО ЦІНОУТВОРЕННЯ. Економічний простір, (186), 35-39. https://doi.org/10.32782/2224-6282/186-6
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ