УПРАВЛІННЯ ОНЛАЙН-ЛОЯЛЬНІСТЮ СПОЖИВАЧА ЯК ОБ’ЄКТИВНА УМОВА АДАПТИВНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА ТОРГІВЛІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Ключові слова: адаптація, адаптивний розвиток, підприємство торгівлі, цифровізація, циркуляційна модель, онлайн-лояльність, споживач, ціннісна пропозиція, споживчий досвід

Анотація

Інтеграція України у світову економічну систему та актуалізує питання адаптивного розвитку кожного суб’єкта господарювання всіх сфер діяльності, серед яких переважну роль відіграють підприємства торгівлі. В умовах інформаційного суспільства, мережа Інтернет перетворюється з каналу комунікацій на середовище перебування та взаємодії споживачів. Знання про рівень лояльності споживачів, детермінантів які визначають споживчий вибір, мають ключове значення для визначення перспектив та можливостей розвитку, оскільки дозволяють сформувати теоретичний базис для визначення певних важелів адаптаційного впливу і розуміння того, яким чином можна підвищувати споживчу лояльність для досягнення бажаного стану підприємства торгівлі. Мистецтво управління адаптивним розвитком підприємства торгівлі в сучасних умовах полягає у гармонізації бізнесу із цифровими трансформаціями. Керівництво підприємства торгівлі має адекватно оцінити потенціал адаптивного розвитку щодо можливостей підвищення рівня онлайн-лояльності споживачів. В перебігу дослідження визначено сутність цифрової трансформації бізнесу та відзначено необхідність відповідної адаптації бізнес-процесів відповідно до вимог та потреб сучасного споживача у реалізації процесів адаптації підприємства торгівлі до сучасних трансформацій. Розроблено модель циркуляційної моделі адаптації діяльності підприємства відповідно вимог та запитів споживача. Сформовано систему чинників, які вливають на формування онлайн-лояльності споживача. Запропонований підхід до управління онлайн-лояльністю споживачів, який дозволяє не тільки визначити напрям адаптивного розвитку підприємства торгівлі, а й створює можливість здійснювати комплексну аналітику ціннісної пропозиції (товарної, цінової та комунікаційної політик, юзабіліті сайту та персоналу), оптимізувати споживчі зусилля щодо: збору інформації про товар, вибір, оформлення та достави товару і його споживання, що сприятиме формуванню позитивного споживчого досвіду, підвищенню довіри до підприємства торгівлі та рівня задоволеності купівлею.

Посилання

Березовська В.О. Значення асортименту при визначенні лояльності споживачів до роздрібних торговельних мереж. URL: http://zbirnuk.bukuniver.edu.ua/issue_articles/6_3.pdf (дата звернення: 03.08.2023).

Бибик С. П. Словник іншомовних слів: тлумачення, словотворення та слововживання. Близько 35000 слів і словосполучень. Харків : Прапор, 2012. 623 с.

Гурджиян К.В. Параметри оцінки лояльності споживачів. Управління розвитком. 2011. № 4 (101). C. 217–218.

Кузьминчук Н.В., Куценко Т.М., Терованесова О.Ю. Теоретико-методичні аспекти оцінки лояльності споживачів як об’єктивна умова розвитку підприємництва. Проблеми економіки. 2019. № 1 (39). С. 102–108.

Петриченко П. Еволюція концепцій маркетингу взаємин: пріоритети, концептуальна база, домінуюча логіка. Бізнес Інформ. 2013. № 3. С. 367–372.

Пищуліна О. Цифрова економіка: тренди, ризики та соціальні детермінанти : доповідь. Центр Разумкова. Київ, 2020. 274 с.

Руденко А. Клієнтська лояльність: три моделі поведінки. URL: http://www.management.com.ua/marketing/mark023 (дата звернення: 02.08.2023).

Смерічевський С.Ф., Нагиєва А.І. Вплив факторів попиту на задоволеність та лояльність споживачів екологічних товарів та послуг. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2023. № 47. С. 133–138.

Соболєва-Терещенко О., Жарнікова В. Теоретико-методологічні основи ефективних систем лояльності. Журнал Менеджер. 2017. № 2(75). С. 82–91.

Филипенко О.М., Синицина Г.А. Основні тренди та перспективи цифровізації економіки України. Бізнес-інформ. 2023. № 3. С. 43–50.

Abdul-Muhmin A.G. Repeat Purchase Intentions in Online Shopping: The Role of Satisfaction, Attitude, і Online Retailers' Performance. Journal of International Consumer Marketing. 2011. № 23(1). Р. 5–20.

Piotr Z. Technical Analysis as the Representation of Typical Cognitive Biases. International Review of Financial Analysis. 2004. Vol. 13(2). P. 217–225.

Schaupp С.A conjoint analysis online consumer satisfaction. Journal of Electronic Commerce Research. 2005.Vol. 6. №2. Р. 95–111.

Szymanski D., Hise R. E-Satisfaction: An initial examination. Journal of Retailing. 2000. № 76(3). Р. 309–322.

Valvi C.A. Critical review of the e-loyalty literature: a purchase-centred framework. Electronic Commerce Research. 2012. № 12 (3). P. 331–378.

Вerezovska V.O. (2023). Znachennia asortymentu pry vyznachenni loialnosti spozhyvachiv do rozdribnykh torhovelnykh merezh [The value of assortment in determining consumer loyalty to retail chains]. Available at: http://zbirnuk.bukuniver.edu.ua/issue_articles/6_3.pdf (accessed 03 August 2023) (in Ukrainian)

Bybyk S.P. (2012). Slovnyk inshomovnykh sliv: tlumachennia, slovotvorennia ta slovovzhyvannia [Dictionary of foreign words: interpretation, word formation and word usage], 623 p. (in Ukrainian)

Hurdzhyian K.V. (2011). Parametry otsinky loialnosti spozhyvachiv [Parameters of evaluating consumer loyalty]. Upravlinnia rozvytkom, no. 4(101), pp. 217–218. (in Ukrainian)

Kuzmynchuk N.V., Kutsenko T.M., Terovanesova O.Yu. (2019). Teoretyko-metodychni aspekty otsinky loialnosti spozhyvachiv yak obiektyvna umova rozvytku pidpryiemnytstva [Theoretical and methodological aspects of evaluating consumer loyalty as an objective condition for the development of entrepreneurship]. Problemy ekonomiky, no. 1(39), pp. 102–108. (in Ukrainian)

Petrychenko P. (2013). Evoliutsiia kontseptsii marketynhu vzaiemyn: priorytety, kontseptualna baza, dominuiucha lohika [Evolution of relationship marketing concepts: priorities, conceptual base, dominant logic]. Biznes Inform, no. 3, pp. 367–372. (in Ukrainian)

Pyshchulina O. (2020). Tsyfrova ekonomika: trendy, ryzyky ta sotsialni determinanty [Digital economy: trends, risks and social determinants], 274 p.

Rudenko A. Kliientska loialnist: try modeli povedinky [Customer loyalty: three models of behavior]. Available at: http://www.management.com.ua/marketing/mark023 (accessed 02 August 2023) (in Ukrainian)

Smerichevskyi S.F., Nahyieva A.I. (2023). Vplyv faktoriv popytu na zadovolenist ta loialnist spozhyvachiv ekolohichnykh tovariv ta posluh [The influence of demand factors on the satisfaction and loyalty of consumers of ecological goods and services]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, no. 7, pp. 133–138. (in Ukrainian)

Sobolieva-Tereshchenko O., Zharnikova V. (2017). Teoretyko-metodolohichni osnovy efektyvnykh system loialnosti [Theoretical and methodological foundations of effective loyalty systems]. Zhurnal Menedzher, no. 2(75), pp. 82–91. (in Ukrainian)

Fylypenko O.M., Synytsyna H.A. (2023). Osnovni trendy ta perspektyvy tsyfrovizatsii ekonomiky Ukrainy [Main trends and prospects of digitization of the economy of Ukraine]. Biznes-inform, no. 3, pp. 43–50. (in Ukrainian)

Abdul-Muhmin A.G. (2011). Repeat Purchase Intentions in Online Shopping: The Role of Satisfaction, Attitude, і Online Retailers' Performance. Journal of International Consumer Marketing, no. 23(1), pp. 5–20.

Piotr Z. (2004). Technical Analysis as the Representation of Typical Cognitive Biases. International Review of Financial Analysis, vol. 13(2), pp. 217–225.

Schaupp С. (2005). A conjoint analysis online consumer satisfaction. Journal of Electronic Commerce Research, vol. 6, no. 2, pp. 95–111.

Szymanski D., Hise R. (2000). E-Satisfaction: An initial examination. Journal of Retailing, no. 76(3), pp. 309–322.

Valvi C.A. (2012). Critical review of the e-loyalty literature: a purchase-centred framework. Electronic Commerce Research, no. 12(3), pp. 331–378.

Переглядів статті: 73
Завантажень PDF: 85
Опубліковано
2023-08-30
Як цитувати
Гросул, В., & Шинкаренко, І. (2023). УПРАВЛІННЯ ОНЛАЙН-ЛОЯЛЬНІСТЮ СПОЖИВАЧА ЯК ОБ’ЄКТИВНА УМОВА АДАПТИВНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА ТОРГІВЛІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ. Економічний простір, (186), 28-34. https://doi.org/10.32782/2224-6282/186-5
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ