УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ
Анотація
Стаття присвячена питанням, пов’язаним з удосконаленням процесу управління конкурентоспроможністю підприємств оптової торгівлі. Проведено критичний аналіз існуючих підходів до визначення сутності категорії «конкурентоспроможність», за результатами якого запропоновано більш повне визначення даної категорії, через можливість економічного суб’єкта ефективно конкурувати за умови обмеженості ресурсів з іншими суб’єктами, зацікавленими в тій же меті (отриманні максимального прибутку). На основі аналізу та узагальнення підходів різних науковців, визначено основні критерії конкурентних переваг як складової конкуренції, що не має абсолютного виміру та виражає сукупність характеристик та явищ, які дозволяють досягти підприємства лідируючого становища серед конкурентів. В ході дослідження особливостей функціонування підприємств оптової торгівлі в сучасних умовах висококонкурентного середовища, запропоновано основні напрями формування їх конкурентних переваг. З метою забезпечення конкурентоспроможності підприємств оптової торгівлі в статті розроблено організаційні заходи, реалізація яких сприятиме отриманню конкурентних переваг на ринку.
Посилання
Алтухов П.Л. Процесний підхід забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Вісник економічної науки України. 2005. № 2. С. 3–5.
Бондаренко В.М. Конкурентні переваги підприємств переробної галузі в умовах економічної кризи. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. 2016. № 41(2). С. 31–37.
Вівчарин Н. Вибір і оцінка факторів, які впливають на конкурентоспроможність торгово-посередницьких підприємств. Галицький економічний вісник. 2005. № 2 (6). С. 59–66.
Гринько Т.В. Обґрунтування стратегії зниження витрат підприємства. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2016 №2, С 102–104.
Дикань В.Л. Сутнісні аспекти конкурентоспроможності національної економіки. Вісник економіки транспорту і промисловості. Харків. 2009. № 28. 320 с.
Дробітько Н.А. Управління конкурентоспроможністю в умовах ринкової економіки: автореферат дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: Харків : ХНЕУ, 2001. 20 с.
Іванов Ю.Б. Конкурентні переваги підприємства: оцінка, формування та розвиток: монографія. Харків : ІНЖЕК, 2008. 352 с.
Ільяшенко В.А. Рейтингове управління конкурентоспроможністю продукції та підприємства. Держава та регіони. 2004. № 3. С. 91–94
Коломієць І.Ф. Підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства в системі факторів інтернаціоналізації. Конкуренція. 2007. №3. С. 16–26
Ламбен Жан-Жак. Стратегічний маркетинг. Європейська перспектива. 1996. 589 с.
Портер М. Стратегія конкуренції: Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів / пер. з англ.: Олійник А., Скільський Р. Київ. 1998. 390 с.
Русин-Гриник Р.Р. Сутність та структура організаційно-економічного механізму управління конкурентоспроможністю підприємства. Науковий вісник НЛТУ України. 2010. № 20/5. 287 с.
Ткачук О.М. Харкова Ю.П. Конкурентні переваги підприємства. Перспективні напрямки наукової думки. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. Обухів. 2018. № 3. С. 66–70.
Шаповалова І.В. Конкурентні переваги підприємства: ретроспективний аналіз трактування термінів. Економіка і суспільство. 2017. № 10. С. 427–432.
Шевченко Л.С. Конкурентоспроможність бізнесу (підприємства): навч. посіб. у питаннях і відповідях. Харків. 2022. 312 с.
Grynko, T., Hviniashvili, T. Strategic inventory management of a trading enterprise. Економічний простір, 2022. № 181. С. 89–94. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/181-15
Altukhov P.L. (2005) A process approach to ensuring the competitiveness of the enterprise. Herald of economic science of Ukraine, no. 2, рр. 3–5.
Bondarenko V.M. (2016) Competitive advantages of enterprises in the processing industry in the conditions of the economic crisis. Collection of scientific works of the Cherkasy State Technological University, no. 41(2), рр. 31–37.
Vivcharyn N. (2005) Selection and assessment of factors affecting the competitiveness of trade and intermediary enterprises. Galician Economic Bulletin, no. 2 (6), рр. 59–66.
Grynko T.V. (2016) Justification of the company's cost reduction strategy. Economic Bulletin of the Zaporizhzhya State Engine-ering Academy, no. 2, рр. 102–104.
Dykan V.L. (2009) Essential aspects of the competitiveness of the national economy. Herald of the economy of transport and industry. Kharkiv, no. 28, 320 p.
Drobytko N.A. (2001) Management of competitiveness in the conditions of a market economy: abstract of the dissertation for obtaining sciences. candidate degree economy Sciences. Kharkiv Khnev University, 20 p.
Ivanov Yu.B. (2008) Competitive advantages of the enterprise: assessment, formation and development: monograph. Kharkiv: INZHEK, 352 p.
Ilyashenko V.A. (2004) Rating management of competitiveness of products and enterprises. State and regions, no. 3, рр. 91–94
Kolomiets I.F. (2007) Increasing the level of competitiveness of the enterprise in the system of factors of internationalization. Competition, no. 3, рр. 16–26.
Lamben Jean-Jacques. (1996) Strategic marketing. European perspective. 589 p.
Porter M. (1998) Strategy of competition: Methodology of analysis of industries and activities of competitors. 390 p.
Rusyn-Hrynyk R.R. (2010) The essence and structure of the organizational and economic mechanism of managing the competi¬tiveness of the enterprise. Scientific bulletin of NLTU of Ukraine, no. 20/5, 287 p.
Tkachuk O.M., Kharkiv Yu.P. (2018) Competitive advantages of the enterprise. Prospective directions of scientific thought: Materials of the international scientific and practical conference. Obukhov, no. 3, рр. 66–70.
Shapovalova I.V. (2017) Competitive advantages of the enterprise: a retrospective analysis of the interpretation of terms. Economy and society, no. 10, рр. 427–432.
Shevchenko L.S. (2022) Competitiveness of business (enterprises): academic. manual in questions and answers. Kharkiv, 312 p.
Grynko T., Hviniashvili T. (2022) Strategic inventory management of a trading enterprise. Ekonomichnyi prostir, no. 181, рр. 89–94. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/181-15