ЦИФРОВІ ГРАДІЄНТИ ЯК КЛЮЧОВІ АТРИБУТИ СТАНОВЛЕННЯ ОСВІТИ 5.0 ТА ІНДУСТРІЇ Х.0

Ключові слова: цифрове підприємництво, цифрові компетенції, Індустрія Х.0, цифрові освітні технології, Освіта 5.0

Анотація

У статті обґрунтовано цифрові компетенції, що продукує Освіта 5.0 з метою становлення Індустрії Х.0 в усіх галузях економіки. Серед цифрових компетенцій названо вміння працювати з цифровим контентом, комунікації, якісну взаємодію, цифрову інформаційну грамотність та вміння працювати з даними, цифрову безпеку, вміння самостійно вирішувати технічні проблеми. Вказано особливості інституціоналізації інституту Освіти 5.0, що відбувається у процесі навчання цифрового підприємництва. Розглянуто низку перешкод, що уповільнюють реалізацію якісного навчання цифрового підприємництва у межах існуючого інституту освіти, серед чого вказано невисокий рівень міжкраїнного співробітництва менторів-новаторів, цифрових дослідників і викладачів, що займаються реалізацією в інституті освіти навчання цифрового підприємництва, з підрозділами R&D великих корпорацій в Індустрії 4.0 та Індустрії Х.0. Запропоновано авторське визна-чено змісту категорій «Індустрія Х.0», «атрибути Освіти 5.0», «цифрові освітні технології», «цифрові градієнти», «інститут Освіти 5.0».

Посилання

Нагибина Н.И., Щукина А.А. HR-Digital: цифровые технологии в управлении человеческими ресурсами. Науковедение. 2017. Т. 9. URL: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:YshT0lGQnSAJ:https://naukovedenie.ru/PDF/24EVN117.pdf+&cd=1&hl=ru&ct=clnk&gl=ua (дата звернення: 06.01.2020).

Ferrari A. DIGCOMP: a Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe. European Union, Luxembourg. 2013. URL: http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC83167/lb-na-26035-enn.pdf (дата звернення: 05.01.2020).

The Digital Competence Framework 2.0. URL: https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp/digital-competence-framework. Digital Education Policies in Europe and Beyond. 2017. URL: http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC109311/jrc109311_digedupol_2017-12_final.pdf (дата звернення: 05.01.2020).

Andrusiak N.O., Kraus N.M., Kraus K.M. Digital Cubic Space as a New Economic Augmented Reality. Sci. innov.. 2020. V. 16. No. 3. pp. 92–105. https://doi.org/10.15407/scinе16.03.092 (дата звернення: 08.01.2020).

Britchenko I., Kraus N., Kraus K. University innovative hubs as points of growth of industrial parks of Ukraine. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії і практики. 2019. 4 (31), С. 448–456.

Болдирєва Л.М., Краус Н.М., Краус К.М. Цифрові компетенції в сфері вищої освіти: задум, реалізація, результат. Держава та регіон. Серія: Економіка та підприємництво. 2019. 1 (106), С. 4–9.

Голобородько О.П., Краус Н.М., Краус К.М. (Діагностика впливу R&D сектора вищої освіти на інновації підприємств в Україні. Ефективна економіка. 2019. 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6817 (дата звернення: 05.01.2020).

Криворучко О.С., Краус Н.М., Краус К.М. Віртуальна реальність національного інформаційно-інноваційного простору. Економіка та суспільство. 2018. 14. С. 22–35. URL: http://economy and society.in.ua (дата звернення: 14.01.2021).

Краус Н.М., Краус К.М. Які зміни несе в собі “Індустрія 4.0” для економіки та виробництва? Формування ринкових відносин в Україні. 2018. 9 (208). С. 128–136.

Краус Н.М., Краус К.М. Цифровізація в умовах інституційної трансформації економіки: базові складові та інструменти цифрових технологій. Інтелект ХХІ століття. 2018. 1. С. 211–214.

Леоненко П.М., Краус Н.М., Краус К.М. Дослідження і розробки у секторі вищої освіти: глобальні та національні тенденції. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2018. Вип. 17, Ч. 1. С. 140–144.

Манжура О.В., Краус Н.М., Краус К.М. Економічна професійна освіта покоління цифрових людей в умовах функціонування інноваційно-підприємницьких університетів. БІЗНЕС ІНФОРМ. 2020. 3. С. 182–191. URL: https://www.business-inform.net/article/?year=2020&abstract=2020_3_0_182_191 (дата звернення: 07.01.2021).

Манжура О.В., Краус Н.М., Краус К.М. Наукові дослідження та інноваційні розробки у секторі вищої освіти. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. 21. С. 17–28. URL: http://www.global-national.in.ua/issue-21-2018 (дата звернення: 05.01.2021).

Манжура О.В., Краус Н.М., Краус К.М. Професії майбутнього у віртуальній реальності інноваційно-цифрового простору. БІЗНЕС ІНФОРМ. 2019. 1. С. 132–138.

Nagibina N.I., Shchukina А.А. (2017). HR-Digital: tsifrovie tekhnoloii v upravlinni chelovecheskemi resursami [HR-Digital: digital technologies in human resource management]. Naukovedenie. Тom 9. URL: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:YshT0lGQnSAJ:https://naukovedenie.ru/PDF/24EVN117.pdf+&cd=1&hl=ru&ct=clnk&gl=ua (assessed 06 January 2020).

Ferrari A. (2013). DIGCOMP: a Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe. European Union, Luxembourg. URL: http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC83167/lb-na-26035-enn.pdf (assessed 05 January 2020).

The Digital Competence Framework 2.0 (2017). URL: https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp/digital-competence-framework. Digital Education Policies in Europe and Beyond. URL: http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC109311/jrc109311_digedupol_2017-12_final.pdf (assessed 05 January 2020).

Andrusiak N.O., Kraus N.M., Kraus K.M. (2020). [Digital Cubic Space as a New Economic Augmented Reality]. Sci. innov., V. 16. no. 3. pp. 92–105. https://doi.org/10.15407/scinе16.03.092 (assessed 08 January 2020).

Britchenko I., Kraus N., Kraus K. (2019). [University innovative hubs as points of growth of industrial parks of Ukraine], Finansovo-kredytna diialnist: problem teorii i praktyky, no. 4 (31), pp. 448–456.

Boldyreva L.M., Kraus N.M., Kraus K.M. (2019). Tsyfrovi kompetentsii v sferi vyshchoi osvity: zadum, realizatsiia, rezultat [Digital competencies in the field of higher education: design, implementation, result]. Derzhava ta rehion. Seriia: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, no. 1 (106), pp. 4–9.

Holoborodko O.P., Kraus N.M., Kraus K.M. (2019). Diahnostyka vplyvu R&D sektora vyshchoi osvity na innovatsii pidpryemstva v Ukraini [Diagnosis of the impact of higher education R&D on enterprise innovation in Ukraine]. Efectyvna ekonomika, vol. 1, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6817 (accessed 5 January 2020).

Kryvoruchko О.S., Kraus N.M., Kraus K.M. (2018). Virtualna realnist natsionalnoho informatsiino-innovatsiinoho prostoru [Virtual reality of national information and innovation spase]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 14. pp. 22–35, available at: http:// economy and society.in.ua (accessed 14 January 2021).

Kraus N.M., Kraus K.M. (2018). Yaki zminy nese v sobi “Industriia 4.0” dlya ekonomiky ta vyrobnytstva [What changes does Industry 4.0 bring to the economy and production?] Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini, no. 9 (208), pp. 128–136.

Kraus N.M., Kraus K.M. (2018). Tsyfrovizastiia v umovakh instytutsiinoi transformatsii ekonomiky: bazovi skladovi ta instrymenty tsyfrovykh tekhnolohii [Digitalization in the context of the institutional transformation of the economy: the basic components and tools of digital technologies]. Intellect of the XXI century, no. 1, pp. 211–214.

Leonenko P.M., Kraus N.M., Kraus K.M. (2018). Doslidzhennia i rozrobka u sektori vyshchoi osvity: hlobalni ta natsionalni tendentsii [Research and development in the higher education sector: global and national trends]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, Vol. 17, P. 1. pp. 140–144.

Manzhura O.V., Kraus N.M., Kraus K.M. (2020). Ekonomichna profesiina osvita pokolinnia tsyfrovykh liudei v umovakh funktsinuvannia innovatsiino-pidpryemnytskykh universytetiv [Economic professional education of the generation of digital people in the conditions of functioning of innovative and entrepreneurial universities]. BIZNES INFORM, 3. pp. 182–191, available at: https://www.business-inform.net/article/?year=2020&abstract=2020_3_0_182_191 (accessed 07 January 2021).

Manzhura O.V., Kraus N.M., Kraus K.M. (2018). Naukovi doslidzhennia ta innovatsiini rozrobky u sektori vyshchoi osvity [Research and innovation in the higher education sector]. Hlobalni ta natsionalni problem ekonomiky, no. 21, pp. 17–28, available at: http://www.global-national.in.ua/issue-21-2018 (accessed 05 January 2021).

Manzhura O.V., Kraus N.M., Kraus K.M. (2019). Profesii maybutnoho u virtualnii realnosti innovatsiino-tsyfrovoho prostoru [The professions of the future in the virtual reality of the innovation-digital space]. BIZNES INFORM, Vol. 1, pp. 132–138.

Переглядів статті: 149
Завантажень PDF: 179
Опубліковано
2021-01-29
Як цитувати
Краус, Н. М., Краус, К. М., & Марченко, О. В. (2021). ЦИФРОВІ ГРАДІЄНТИ ЯК КЛЮЧОВІ АТРИБУТИ СТАНОВЛЕННЯ ОСВІТИ 5.0 ТА ІНДУСТРІЇ Х.0. Економічний простір, (165), 13-17. https://doi.org/10.32782/2224-6282/165-2
Розділ
ЕКОНОМІЧНА ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ДУМКИ