ОБҐРУНТУВАННЯ АЛГОРИТМУ ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ ПАРТ-НЕРСЬКИХ ВІДНОСИН ДЛЯ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ КОМПАНІЙ

Ключові слова: партнерські відносини, менеджмент якості, ліки, цінність, алгоритм оцінки, фармацевтична компанія, конкурентоспроможність

Анотація

В умовах ринкової економіки компанії змушені постійно шукати шляхи покращення своїх позицій на ринку, зміцнення конкурентних позицій та максимізації фінансових результатів. Одним із перспективних інструментів у цьому напрямі є управління партнерською взаємодією. Менеджмент партнерських відносин має на меті розвиток взаємовигідних бізнес-відносин із тими контрагентами, співпраця з якими максимізує фінансові показники та водночас забезпечує гарантію якості ліків. У статті обґрунтовано актуальність управління відносинами на фармацевтичному ринку, запропоновано напрями та критерії для проведення оцінювання фактичного рівня партнерського менеджменту між фармацевтичними компаніями в умовах впровадження менеджменту якості.

Посилання

Бутенко Н.В. Розвиток партнерства в національній економіці : монографія. Київ : ІЕП НАН України, 2015. 358 с.

Горбунова О.Ю. Актуальність партнерства в логістичному фармацевтичному ланцюгу. Актуальні питання створення нових лікарських засобів : матеріали Всеукр. наук-практ. конф. студентів та молодих вчених, м. Харків, 21-22 квіт. 2010 р. Харків : НФаУ, 2010. С. 384.

Громовик Б.П. Фармацевтичне обслуговування відвідувачів аптек. Фармацевтична енцик-лопедія / за ред. В.П. Черних. Київ, 2010. С. 1462–1463.

Иган Д. Маркетинг взаимоотношений. Анализ маркетинговых стратегий на основе взаимо-отношений / пер. с англ. Е.Э. Лалаян. Москва : ЮНИТИ-ДАНА, 2018. 375 с.

Мнушко З.М., Дорохова Л.П. Структуризація постачальницьких та споживацьких критеріїв вибору оптовими фармацевтичними фірмами виробників лікарських засобів. Управління, економіка та забезпечення якості в фармації. 2008. № 1. С. 3–7.

Оцінювання і розвиток відносин між бізнес-партнерами : монографія / Н.І. Чухрай та ін. ; за наук. ред. Н.І. Чухрай. Львів : «Растр-7», 2008. 360 с.

Пейн Е. Управление взаимоотношениями с клиентами / пер. с англ. С. Писаревой. Москва : Альпина Бизнес Букс, 2017. 192 с.

Посилкіна О.В., Горбунова О.Ю. Формування партнерських відносин промислових фарма-цевтичних підприємств в умовах менеджменту якості. Фармацевтичний часопис. 2009. № 4(9). С. 73–76.

Трансформація вартості у розвитку відносин «підприємство-клієнт» : монографія / А. Чубала та ін. Львів : Львівська політехніка, 2007. 250 с.

Шуть О.Ю. Дослідження сучасних моделей управління партнерством. Професійний менеджмент у сучасних умовах розвитку ринку : матеріали VIІІ науково-практичної конференції з міжнародною участю, м. Харків, 1 листопада 2019 р. Харків : НФаУ, 2019. С. 157.

Butenko N.V. (2015) Rozvytok partnerstva v natsionalnii ekonomitsi [Developing partnerships in the national economy]. Kyiv: Institut economiki i prognozuvannya NAN Ukraini.

Horbunova O.Y., Posilkina O.V. (2010) Aktualnist partnerstva v logistichnomu pharmetsevtichno-mu lantsugu [The relevance of partnerships in the logistics pharmaceutical chain]. Proceedings of the Aktualni pitannya stvorennya novih likarskih zasobiv (Kharkiv, april 21-22, 2010), Kharkiv : NPHaU, pp. 384.

Gromovik B.P. (2010) Pharmatsevtychne obsluhovuvannia vidviduvachiv aptek [Pharmaceutical service for pharmacy visitors]. Pharmaceutical Encyclopedia [Pharmaceutical encyclopedia]. Kiyiv : MORION., pp. 1462–1463.

Igan J. (2018) Marketing vzaimootnosheniy. Analyz strategiy na osnove vzaimootnosheniy [Rela-tionship Marketing. Relationship Marketing Strategies Analysis]. Мoscow : YUNITI-DANA. (in Russian)

Mnushko Z.M., Dorokhova L.P. (2008) Strukturyzatsiia postachalnytskykh ta spozhyvatskykh kryteriiv vyboru optovymy pharmatsevtychnymy firmamy vyrobnykiv likarskykh zasobiv [Distribution of criteria of suppliers and consumers for a choice by the wholesale pharmaceutical firms of producers medications]. Management, Economy And Quality Assurance In Pharmacy, no. 1, pp. 3–7.

Chukhrai N.І., Krivoruchko Y.Yu. (2008) Otsinyuvannya i rozvitok vidnosin mizh biznes parnerami [Assessment and development of relationships between business partners]. Lviv : Rastr-7. (in Ukrainian).

Payne A. (2017) Upravlenie vzaimootnosheniyami s klientami [Customer relationship manage-ment]. Мoscow : Alpina Bisnes buk. (in Russian)

Posilkina O.V., Horbunova O.Y. (2009) Formuvannya partnerskih vidnosin farmatsevtichnih pidpriemstv v umovah menedzhmentu yakosti [Formation of partnerships of industrial pharma-ceutical enterprises in terms of quality management]. Pharmaceutical Journal, no 4(9), pp. 73–76.

Chubala A., Krikavsky E., Chukhray N., Pator R., Vaselevsky M. (2007) Transformatsiya vartosti u rozvitku vidnosin pidpriemstvo-klient [Value transformation in the development of client-company relationships]. Lviv :Lvivska Politehnika. (in Ukrainian).

Shut O.Yu. (2019) Doslidzhennia suchasnykh modelei upravlinnia partnerstvom [Research of modern partnership management models]. Proceeding of the Profesiinyi menedzhment u suchasnykh umovakh rozvytku rynku (Kharkiv, November 1, 2019), Kharkiv ; NPHaU, pp. 157–158.

Переглядів статті: 128
Завантажень PDF: 126
Як цитувати
Шуть, О. Ю., & Світлична, К. С. (1). ОБҐРУНТУВАННЯ АЛГОРИТМУ ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ ПАРТ-НЕРСЬКИХ ВІДНОСИН ДЛЯ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ КОМПАНІЙ. Економічний простір, (159), 130-133. https://doi.org/10.32782/2224-6282/159-27
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ