СУЧАСНИЙ СТАН РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ

Ключові слова: туризм, туристична галузь, туристичні потоки, економіка, проблеми та перспективи розвитку туристичної галузі

Анотація

Стаття присвячена аналізу сучасного стану, проблемам та подальшому розвитку туристичної галузі України. Проведено ретроспективний аналіз динаміки міжнародних туристичних прибуттів та грошових надходжень за регіонами світу, можливостями та наявними проблемами розвитку підприємств туристичної галузі України, а також досліджено основні чинники, що вплинули на формування проблем. Зокрема, проведено аналіз динаміки показників іноземних та туристичних потоків за 2010–2018 роки. Проаналізовано дані Державної служби статистики та Всесвітньої організації туризму щодо кількості туристів, значення туристів у європейському регіоні. Виявлено пріоритетні напрями розвитку туристичної галузі, які впливають на підвищення якості життя в Україні, формування нових робочих місць, покращення іміджу України на міжнародній арені.

Посилання

Бейдик О.О. Рекреаційно-туристські ресурси України: методологія та методика аналізу, термінологія, районування : монографія. Київ : видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2001. 395 с.

Кифяк В.Ф. Організація туристичної діяльності в Україні : навчальний посібник. Чернівці : Книги – ХХІ, 2003. 300 с.

Бабарицька В.К., Малиновська О.Ю. Менеджмент туризму. Туроперейтинг. Понятійно-теоретичні основи : навчальний посібник. Київ : Альтер-прес, 2004. 288 с.

Борущак М.В. Проблеми формування стратегії розвитку туристичних регіонів : монографія. Львів : ІРД НАН України, 2006. 288 с.

Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу : монографія. Київ : Київський національний торговельно-економічний університет, 2006. 537 с.

Туризмологія: концептуальні засади теорії туризму : монографія / В.К. Федорченко, В.С. Пазенок, О.А. Кручек, Т.А. Дьорова, О.О. Любіцева та ін. Київ : ВЦ «Академія», 2013. 368 с.

Михайліченко Г.І. Інноваційний розвиток туризму : монографія. Київ : Київський національний торговельно-економічний університет, 2012. 608 с.

Гринько Т.В. Напрямки підвищення конкурентоспроможності підприємств галузі міжнародного туризму в Україні. Вісник Дніпропетровського університету. Серія «Економіка». 2012. Вип. 6 (4). № 10/1. С. 12–16.

Гринько Т.В. Удосконалення управління підприємствами туристичної сфери. Економіка, фінанси, право. 2013. № 5. С. 13–15.

Ринки туристичних послуг: стан і тенденції розвитку : монографія / за заг. ред. В.Г. Герасименка. Одеса : Астропринт, 2013. 335 с.

Фалько Є.А. Розвиток інформатизації міжнародного туристичного бізнесу в умовах глобалізації : дис. ... канд. екон. наук : спец. 08.00.02. Дніпро, 2014. 296 с.

Пестушко В.М. Український туризм у контексті глобалізації: сучасний стан і перспективи. Географія та основи економіки. 2015. № 7. С. 257–265.

UNWTO World Tourism Barometr. URL: http://mkt.unwto.org/barometer (дата звернення: 10.01.2020).

Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 10.01.2020).

Bejdy’k O.O. (2001). Rekreacijno-tury’sts’ki resursy’ Ukrayiny’: Metodologiya ta metody’ka analizu, terminologiya, rajonuvannya [Recreational and tourism resources of Ukraine: Methodology and methodology of analysis, terminology, zoning]. Ky’yiv : Vy’davny’cho-poligrafichny’j centr “Ky’yivs’ky’j universy’tet” (in Ukrainian).

Kifyak V.F. (2003). Orhanizatsiia turystychnoi diial’nosti v Ukraini [Organization of tourism activity in Ukraine], Books XXI, Chernivtsi (in Ukrainian).

Babary’cz’ka V.K., Maly’novs’ka O.Yu.(2004). Menedzhment tury’zmu. Turoperejty’ng. Ponyatijno-teorety’chni osnovy’ [Tourism management. Touring. Conceptual and theoretical foundations]. Ky’yiv : Al’ter-pres (in Ukrainian).

Borushhak M.V. (2006). Problemy’ formuvannya strategiyi rozvy’tku tury’sty’chny’x Regioniv [Problems of formation of tourist development strategy regions]. L’viv : IRDNAN Ukrayiny’ (in Ukrainian).

Tkachenko T.I. (2006). Staly’j rozvy’tok tury’zmu: teoriya, metodologiya, realiyi biznesu [Sustainable development of tourism: theory, methodology, realities business]. Ky’yiv . Ky’yiv.nacz.torg.-ekon.un-t. (in Ukrainian).

Fedorchenko V.K., Pazenok V.S., Kruchek O.A., D’orova T.A., Lyubiceva O.O. ta in. (2013). Tury’zmologiya: konceptual’ni zasady’ teoriyi tury’zmu [Tourism: conceptual foundations of tourism theory]. Ky’yiv. VCz «Akademiya». (in Ukrainian).

My’xajlichenko G.I. (2012). Innovacijny’j rozvy’tok tury’zmu [Innovative tourism development]. Ky’yiv. Ky’yiv. nacz. torg.-ekon. un-t. (in Ukrainian).

Hryn’ko T.V. (2012). Napryamky pidvyshchennya konkurentospromozhnosti pidpryyemstv haluzi mizhnarodnoho turyzmu v Ukrayini [Directions of increasing the competitiveness of international tourism enterprises in Ukraine]. Visnyk Dnipropetrovs’koho universytetu. Seriya “Ekonomika”. Vol. 6 (4). № 10/1. Р. 12–16.

Hryn’ko T.V. (2013). Udoskonalennya upravlinnya pidpryyemstvamy turystychnoyi sfery [Improving the management of tourism enterprises]. Ekonomika, finansy, pravo, № 5, pp. 13–15.

Gerasy’menko V.G. (2013). Ry’nky’ tury’sty’chny’x poslug: stan i tendenciyi rozvy’tku [Tourist services markets: status and trends]. Odesa. Astropry’nt (in Ukrainian).

Falko E.A. (2014). Rozvytok informatyzatsii mizhnarodnogo turystychnogo biznesu v umovach globalizatsii [Development of informatization of international tourism business in the conditions of globalization] (PhD thesis), Dnipro : Oles Honchar Dnipro National University.

Pestushko V.M. (2015). Ukrainian tourism in the context of globalization: current state and prospects, Geography and basics of economics, vol. 7, pp. 257-265.

The official site of United Nations World Tourism Organization Barometr (2018). “World Tourism Organization Barometr”. Available at: http://mkt.unwto.org/barometer (accessed: 10 January 2020).

The official site of State Statistics Service of Ukraine (2018). Available at: http://www.ukrstat.gov.ua (accessed: 10 January 2020).

Переглядів статті: 323
Завантажень PDF: 146
Опубліковано
2020-01-28
Як цитувати
Кобченко, А. (2020). СУЧАСНИЙ СТАН РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ. Економічний простір, (153), 56-60. https://doi.org/10.32782/2224-6282/153-10
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ