ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОЦІНКИ ВПЛИВУ КОНТРАГЕНТІВ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ МІЖНАРОДНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
У статті досліджено особливості інформаційного забезпечення оцінки впливу контрагентів підприємства в умовах міжнародної економічної діяльності. Розроблено методичні та практичні рекомендації для процедури та накопичення інформації про контрагентів підприємства. Теоретичною та методологічною базою дослідження є праці вітчизняних та закордонних науковців, нормативні та законодавчі акти України з питань інформаційного забезпечення оцінювання партнерських зв’язків підприємства. Інформаційний фактор впливає на економічне зростання, ефективність і зайнятість. Інформація на підприємстві переважно розглядається у вигляді даних, зібраних і систематизованих у прийнятну для використання форму, здатних накопичуватись, ділитись та оновлюватись. Протягом останнього часу інформацію все частіше розглядають як один з видів організаційних ресурсів, що існує у вигляді певних наукових знань, результатів науково-дослідних і проектно-конструкторських робіт, узагальнених показників, норм, нормативів, рекомендацій, результатів маркетингових досліджень тощо. Важливою умовою оцінки впливу факторів зовнішнього середовища на виробничо-господарську діяльність підприємства є наявність своєчасної та достатньо повної інформації про події, процеси, тенденції, які відбуваються у зовнішньому середовищі. В роботі також розглянуто етапи процесу еволюції видів інформації про контрагентів підприємства, стратегічні переваги управлінської інформаційної системи (УІС). Пропонується розробляти інформаційний лист про контрагентів підприємства, який заноситься в банк даних і у досьє, а також створювати системи управління базами даних. Доцільним є також створення на підприємстві інформаційного відділу, який зокрема, займатиметься оцінкою впливу контрагентів підприємства, оскільки тривалі партнерські відносини створюють власну статистичну базу даних для прийняття рішень керівництвом підприємства.
Посилання
Босак І.П., Палига Є.М. Інформаційне забезпечення управління підприємством: економічний аспект. Регіональна економіка. 2010. № 4. С. 193–195.
Большаков С.Н., Ачкасова В.А. Маркетинговые коммуникации и информационные ресурсы предприятия. Санкт-Петербург : Изд-во Санкт-Петербургского гос. ун-та, 2014. 129 с.
Денисенко М.П., Колос І.В. Інформаційне забезпечення ефективного управління підприємством. Економіка та держава. 2006. № 7. С. 19–24.
Карпець О.С. Концептуальний модельний базис оцінки фінансового стану підприємств. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. 2014. Випуск 6. Частина 2. С. 178–182.
Лук’янець Т.І. Маркетингова політика комунікацій : навч. посіб. 2-ге вид., доп. і перероб. Київ : КНЕУ, 2003. 523 с.
Майовець Є.Й., Кузик О.В. Маркетингові комунікації : [навч. посіб.]. Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2013. 191 с.
Музыкант В.Л. Маркетинговые основы управления коммуникациями. Москва : ЭКСМО, 2008. 832 с.
Смирнова Е.В., Цыганова И.Ю. Анализ сегментов бизнеса как инструмент стратегического управления организацией. Экономический анализ: теория и практика. 2014. № 38. С. 16–24.
Титаренко І.В. Удосконалення процесу інформаційного забезпечення як інструменту ефективного управління підприємством. Міжнародний збірник наукових праць. 2011. Випуск 1(19). С. 349–353.
Чернявська І.В. Дослідження ефективності використання інформаційних ресурсів промислового підприємства. Економічний аналіз. 2008. № 2(18). С. 397–399.
Bosak, I.P., & Palyha, Y.M. (2010). Informatsiyne zabezpechennya upravlinnya pidpryyemstvom: economichnyi aspect. Rehionalna ekonomika, 4, 193–195. (in Ukrainian)
Bol'shakov, S.N., & Achkasova, V.A. (2014). Marketingovye kommunikacii i informacionnye resursy predprijatija [Marketing communications and information resources of the enterprise]. Saint-Petersburg, Russia: Izdatelstvo Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo universiteta. (in Russian)
Denysenko, M.P., & Kolos, I.V. (2006). Informatsiyne zabezpechennya efektyvnoho upravlinnya pidpryyemstvom. Ekonomika ta derzhava, 7, 19–24. (in Ukrainian)
Karpets, O.S. (2014). Kontseptualnyy modelnyy bazys otsinky finansovoho stanu pidpryyemstv. Naukovyy visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriya Ekonomichni nauky, 6(2), 178–182. (in Ukrainian)
Lukianets, T.I. (2003). Marketynhova polityka komunikatsii [Marketing communications policy] (2nd ed.). Kyiv, Ukraine: KNEU. (in Ukrainian)
Maiovets, Ie.I., & Kuzyk, O.V. (2013). Marketynhovi komunikatsii [Marketing communications]. Lviv, Ukraine: LNU im. Ivana Franka. (in Ukrainian)
Muzykant, V.L. (2008). Marketingovye osnovy upravlenija kommunikacijami [Marketing communications management basics]. Moscow, Russia: JeKSMO. (in Russian)
Smirnova, E.V., Tsiganova, I.Y. (2014) Analysis of business segments as a strategic management tool Organization. The economic analysis: theory and practice, 38 (389), 16–24. (in Russian)
Titarenko, I.V. (2011). Udoskonalennya protsesu informatsiynoho zabezpechennya yak instrumentu efektyvnoho upravlinnya pidpryyemstvom. Mizhnarodnyy zbirnyk naukovykh prats, 1(19), 349–353. (in Ukrainian)
Chernyavska, I.V. Doslidzhennya efektyvnosti vykorystannya informatsiynykh resursiv promyslovoho pidpryyemstva. Ekonomichnyy analiz, 2(18), 397–399. (in Ukrainian)