ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВОГО БІЗНЕС-КОНСАЛТИНГУ В УКРАЇНІ

Ключові слова: маркетинг, консалтинг, маркетинговий бізнес-консалтинг, маркетинг цифрових віртуальних цінностей, екологічний маркетинг

Анотація

У статті висвітлено проблеми та перешкоди для ефективного функціонування та розвитку маркетингового бізнес-консалтингу в Україні, а також перспективи їх подолання. Наголошено на тому, що, окрім довгострокового завдання розбудови всієї сфери маркетингового бізнес-консалтингу за зразком розвинених країн, необхідно звернути увагу на середньострокові перспективи, а саме розвиток маркетингу цифрових віртуальних цінностей та екологічного маркетингу. Розкрито головні напрями розбудови консалтингу з маркетингу криптовалют та цифрових об’єктів із невзаємозамінними токенами. Висвітлено перспективи розвитку консалтингу з маркетингу ігрових віртуальних активів. Обґрунтовано оптимальні напрями розбудови консалтингу з проблем екологічного маркетингу. Розкрито особливості його формування, пріоритетні завдання маркетологів, а також роль громадських організацій і державних органів.

Посилання

Ковальська К.В. Особливості і тенденції розвитку ринку консалтингових послуг в Україні. Ефективна економіка. 2014. № 6. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2014_6_69.

Атаманчук Ю.М., Гузар Б.С., Шупило О.В. Проблеми формування та функціонування ринку консалтингових послуг в Україні. Вісник Київського інституту бізнесу та технологій. 2015. № 3 (28). С. 3–7. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkib_2015_3_3.

Черленяк І.І., Довба І.В., Клев’яник В.Ю. Виклики та бар’єри розвитку національного консалтингового бізнесу. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія: Економіка. 2017. Вип. 2. С. 57–67. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvmdue_2017_2_11.

Кленін О.В. Особливості формування змісту інституту консалтингу в Україні. Економічний простір. 2016. № 116. С. 133–146. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2016_116_13.

Косіченко І.І. Стратегічні пріоритети розбудови вітчизняного консалтингового бізнесу в сучасних умовах. Бізнес-Інформ. 2020. № 9. C. 270–276. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-9-270-276.

Віннікова І.І., Марчук С.В. Особливості розвитку ринку консалтингових послуг в Україні. Молодий вчений. 2016. № 7. С. 16–21. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_7_7.

Кузнєцов Е.А. Управлінський консалтинг в системі інноваційного розвитку економіки і менеджменту. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. 2016. Т. 15. Вип. 1. С. 9–22. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rectpu_2016_15_1_3.

Дудар Т.Г. Напрями розвитку консалтингу в системі підприємницької діяльності. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. Серія: Економіка та менеджмент. 2016. № 9. С. 79–84. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Piir_2016_9_12.

Тарануха О.М., Клименко І.С., Амеліна Н.К. Тенденції розвитку ринку консалтингових послуг в Україні. Економіка та управління на транспорті. 2017. Вип. 4. С. 129–135. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eut_2017_4_18.

Базецька Г.І. Використання економічного консалтингу в процесі розробки управлінських рішень на підприємстві. Економічна теорія та право. 2019. № 3 (38). С. 62–78. DOI: 10.31359/2411-5584-2019-38-3-62.

Кравченко О.М., Коваленко А.Б. Фактори впливу на розвиток консалтингових послуг. Економіка. Фінанси. Право. 2020. № 5 (3). С. 9–11. DOI: https://doi.org/10.37634/efp.2020.5(3).2.

Сатир Л.М., Кепко В.М., Стаднік Л.І. Консалтинг – ефективний інструмент організації інноваційної політики підприємницької діяльності. Бізнес-навігатор. 2020. Вип. 3. С. 119–124. DOI: https://doi.org/10.32847/business-navigator.59-20.

Шевченко Л.С. Стратегічний консалтинг: теорія, практика, бізнес-індустрія. Економічна теорія та право. 2019. № 2 (37). С. 48–66. DOI: https://doi.org/10.31359/2411-5584-2019-37-2-48.

Рейкін В.С., Макара О.В. Консалтинг в Україні: оцінка стану та тенденції розвитку. Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 39. С. 97–101. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct39-16.

Марченко О.С. Деструкції національного ринку юридичних послуг: зміст та наслідки для формування правової економіки. Економічна теорія та право. 2016. № 2 (25). С. 57–66. URL: http://econtlaw.nlu.edu.ua/деструкції-національного-ринку-юрид.

Марченко О.С. Трансформація організаційно-економічного механізму як напрям цифровізації консалтингового бізнесу. Економічна теорія та право. 2021. № 1 (44). С. 29–45. DOI: https://doi.org/10.31359/241 1-5584-2021-44-1-29.

Камінська Т.М. Еволюція теорії та практики міжнародного бізнес-консалтингу. Економічна теорія та право. 2020. № 1 (40). С. 58–73. DOI: 10.31359/2411-5584-2020-40-1-58.

Косіченко І.І. Мегатренди сучасної еволюції консалтингового ринку. Інтелект XXI. 2020. № 1. С. 49–54. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/int_XXI_2020_1_10.

Касян С.Я., Онікієнко А.О. Особливості консалтингової діяльності в системі маркетингу послуг. Економічний простір. 2018. № 132. С. 151–162. DOI: https://doi.org/10.30838/P.ES.2224.240418.151.59.

Ратинський В.О. Індикативні механізми вирішення проблем маркетингового консультування промислових підприємств. Соціально-економічні проблеми і держава. 2018. Вип. 1. С. 206–213. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sepid_2018_1_21.

Набатова О.О. Продуктовий консалтинг: сутність, основні послуги та технології. Економічна теорія та право. 2019. № 4 (39). С. 83–98. DOI: https://doi.org/10.31359/2411-5584-2019-39-4-83.

Губін К.Г. Шляхи розвитку маркетингового бізнес-консалтингу в Україні. Економічна теорія та право. 2021. № 2 (45). С. 52–67. URL: http://econtlaw.nlu.edu.ua/2021/07/05/шляхи-розвитку-маркетингового-бізне.

Kovalska, K.V. (2014). Osoblyvosti i tendentsii rozvytku rynku konsaltynhovykh posluh v Ukraini [Features and trends in the market of consulting services in Ukraine]. Efektyvna ekonomika [Efficient economy] (electronic journal), no. 6. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2014_6_69 (accessed 10 September 2021).

Atamanchuk, Y.M., Huzar, B.S., & Shupylo, O.V. (2015). Problemy formuvannia ta funktsionuvannia rynku konsaltynhovykh posluh v Ukraini [Problems of the formation and functioning of the consulting services market in Ukraine]. Visnyk Kyivskoho instytutu biznesu ta tekhnolohii [Bulletin of the Kiev Institute of Business and Technology], no. 3 (28), pp. 3–7. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkib_2015_3_3 (accessed 10 September 2021).

Cherlenyak, I.I., Dovba, I.V., & Klevyanyk, V.Yu. (2017). Vyklyky ta bariery rozvytku natsionalnoho konsaltynhovoho biznesu [Challenges and development barriers of national consulting business]. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu. Ser.: Ekonomika [Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Economy”], no. 2, pp. 57–67. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvmdue_2017_2_11 (accessed 11 September 2021).

Klenin, O.V. (2016). Osoblyvosti formuvannia zmistu instytutu konsaltynhu v Ukraini [Features of formation the content of institute of consulting in Ukraine]. Ekonomichnyi prostir [Economic scope], no. 116, pp. 133–146. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2016_116_13 (accessed 12 September 2021).

Kosichenko, I.I. (2020). Stratehichni priorytety rozbudovy vitchyznianoho konsaltynhovoho biznesu v suchasnykh umovakh [The strategic priorities for developing the domestic consulting business in modern conditions]. Biznes-Inform [Business Inform], no. 9, pp. 270–276. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-9-270-276.

Vinnikova, I.I., & Marchuk, S.V. (2016). Osoblyvosti rozvytku rynku konsaltynhovykh posluh v Ukraini [Features of the development of consulting services market in Ukraine]. Molodyi vchenyi [Young scientist], no. 7, pp. 16–21. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_7_7 (accessed 12 September 2021).

Kuznietsov, E.A. (2016). Upravlinskyi konsaltynh v systemi innovatsiinoho rozvytku ekonomiky i menedzhmentu [Managerial consulting in the system of innovative economic and management development]. Rynkova ekonomika: suchasna teoriia i praktyka upravlinnia [Market economy: modern management theory and practice], no. 15 (1), pp. 9–22. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rectpu_2016_15_1_3 (accessed 13 September 2021).

Dudar, T.G. (2016). Napriamy rozvytku konsaltynhu v systemi pidpryiemnytskoi diialnosti [Directions of development of consulting in the entrepreneurship]. Problemy innovatsiino-investytsiinoho rozvytku. Seriia: Ekonomika ta menedzhment [The problems of innovation and investment-driven development. Series: Economics and Management], no. 9, pp. 79–84. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Piir_2016_9_12 (accessed 14 September 2021).

Taranukha, O.M., Klymenko, I.S., & Amelina, N.K. (2017). Tendentsii rozvytku rynku konsaltynhovykh posluh v Ukraini [Development trends of market of consulting services in Ukraine]. Ekonomika ta upravlinnia na transporti [Economics and management on transport], no. 4, pp. 129–135. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eut_2017_4_18 (accessed 14 September 2021).

Bazetska, H.I. (2019). Vykorystannia ekonomichnoho konsaltynhu v protsesi rozrobky upravlinskykh rishen na pidpryiemstvi [Use of economic consulting in the process of developing management decisions at the enterprise]. Ekonomichna teoriia ta pravo [Economic Theory and Law], no. 3 (38), pp. 62–78. DOI: 10.31359/2411-5584-2019-38-3-62.

Kravchenko, O.M., & Kovalenko, A.B. (2020). Faktory vplyvu na rozvytok konsaltynhovykh posluh [Factors of influence on the consulting services development]. Ekonomika. Finansy. Pravo [Economics. Finances. Law], no. 5 (3), pp. 9–11. DOI: https://doi.org/10.37634/efp.2020.5(3).2.

Satyr, L.M., Kepko, V.M., & Stadnik, L.I. (2020). Konsaltynh – efektyvnyi instrument orhanizatsii innovatsiinoi polityky pidpryiemnytskoi diialnosti [Consulting – an effective tool for organizing innovative policy of entrepreneurial activity]. Biznes-navihator [Business Navigator], no. 3, pp. 119–124. DOI: https://doi.org/10.32847/business-navigator.59-20.

Shevchenko, L.S. (2019). Stratehichnyi konsaltynh: teoriia, praktyka, biznes-industriia [Strategic consulting: theory, practice, business industry]. Ekonomichna teoriia ta pravo [Economic Theory and Law], no. 2 (37), pp. 48–66. DOI: https://doi.org/10.31359/2411-5584-2019-37-2-48.

Reikin, V.S., & Makara, O.V. (2020). Konsaltynh v Ukraini: otsinka stanu ta tendentsii rozvytku [Consulting in Ukraine: condition assessment and development trends]. Infrastruktura rynku [Market infrastructure], no. 39, pp. 97–101. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct39-16.

Marchenko, O.S. (2016). Destruktsii natsionalnoho rynku yurydychnykh posluh: zmist ta naslidky dlia formuvannia pravovoi ekonomiky [Destruction of the national market of legal services: contents and consequences of legal economy formation]. Ekonomichna teoriia ta pravo [Economic Theory and Law], no. 2 (25), pp. 57–66. Available at: http://econtlaw.nlu.edu.ua/деструкції-національного-ринку-юрид (accessed 15 September 2021).

Marchenko, O.S. (2021). Transformatsiia orhanizatsiino-ekonomichnoho mekhanizmu yak napriam tsyfrovizatsii konsaltynhovoho biznesu [Transformation of organizational and economic mechanism as a direction of digitalization consulting business]. Ekonomichna teoriia ta pravo [Economic Theory and Law], no. 1 (44), pp. 29–45. DOI: https://doi.org/10.31359/2411-5584-2021-44-1-29.

Kaminska, T.M. (2020). Evoliutsiia teorii ta praktyky mizhnarodnoho biznes-konsaltynhu [Evolution of the theory and practice of international business consulting]. Ekonomichna teoriia ta pravo [Economic Theory and Law], no. 1 (40), pp. 58–73. DOI: 10.31359/2411-5584-2020-40-1-58.

Kosichenko, I.I. (2020). Mehatrendy suchasnoi evoliutsii konsaltynhovoho rynku [Megatrands of the modern evolution of the consulting market]. Intelekt XXI [Intellect XXI], no. 1, pp. 49–54. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/int_XXI_2020_1_10 (accessed 15 September 2021).

Kasian, S.Ya., & Onikiienko, A.O. (2018). Osoblyvosti konsaltynhovoi diialnosti v systemi marketynhu posluh [Features of consulting activities in the system of services marketing]. Ekonomichnyi prostir [Economic scope], no. 132, pp. 151–162. DOI: https://doi.org/10.30838/P.ES.2224.240418.151.59.

Ratynskyj, V.O. (2018). Indykatyvni mekhanizmy vyrishennia problem marketynhovoho konsultuvannia promyslovykh pidpryiemstv [Indicative mechanisms for solving problems of marketing consultation of industrial enterprises]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-economic problems and the state], vol. 18, no. 1, pp. 206–213. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2018/18rvvkpp.pdf (accessed 15 September 2021).

Nabatova, O.O. (2019). Produktovyi konsaltynh: sutnist, osnovni posluhy ta tekhnolohii [Product consulting: concept, main services and technologies]. Ekonomichna teoriia ta pravo [Economic Theory and Law], no. 4 (39), pp. 83–98. DOI: https://doi.org/10.31359/2411-5584-2019-39-4-83.

Hubin, K.H. (2021). Shliakhy rozvytku marketynhovoho bizneskonsaltynhu v Ukraini [Ways for developing the marketing business consulting industry in Ukraine]. Ekonomichna teoriia ta pravo [Economic Theory and Law], no. 2 (45), pp. 52–67. Available at: http://econtlaw.nlu.edu.ua/2021/07/05/шляхи-розвитку-маркетингового-бізне (accessed 15 September 2021).

Переглядів статті: 243
Завантажень PDF: 594
Опубліковано
2021-06-28
Як цитувати
Губін, К. Г. (2021). ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВОГО БІЗНЕС-КОНСАЛТИНГУ В УКРАЇНІ. Економічний простір, (173), 26-31. https://doi.org/10.32782/2224-6282/173-4
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ