БІЗНЕС-МОДЕЛЬ FMCG-РИТЕЙЛУ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОГО КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА ЕКОНОМІКИ ЗНАНЬ
Анотація
У статті проаналізовано період функціонування FMCG-ритейлу в умовах глобального конкурентного середовища економіки знань. Ритейл цілеспрямовано впливає на ринкове середовище та динаміку економічного розвитку, сприяючи поширенню процесів економічної та культурної глобалізації, закріпленню тісних світогосподарських зв’язків, визначенню ринкових орієнтирів для виробників, конкурентів і споживачів, і навпаки, глобальне конкурентне середовище економіки знань уже диктує правила гри та виживання на ринку, тому в роботі проведено оцінювання основних факторів впливу глобального конкурентного середовища економіки знань на світовий ринок FMCG-ритейлу. Метою статті є розроблення та обґрунтування нової бізнес-моделі FMCG-ритейлу в умовах глобального конкурентного середовища економіки знань. В результаті дослідження виявлено трансформацію бізнес-моделі у таких складових частинах, як фактори впливу, ключові партнери, ресурси, дії, головні цінності, канали збуту, способи комунікації, ключові клієнти, що приводить до зміни структури затрат і доходів.
Посилання
Бланк И. Торговый менеджмент. Киев : Украинско-финский институт менеджмента и бизнеса, 1997. 408 с.
Снегирева В. Розничный магазин. Управление ассортиментом по товарным категориям. Санкт-Петербург : Питер, 2005. 416 с.
Брагина Л. Торговое дело: экономика, маркетинг, организация : учебник. Москва : ИНФРА-М, 2005. 560 с.
Фатхутдинов Р. Управленческие решения. Москва : Инфра-М, 2007.
Меженська В. Механізм управління комерційною діяльністю торгівельного підприємств. Економіка торгівлі та послуг. Бізнесі-інформ. 2012. № 4. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/mehanizm-upravleniya-kommercheskoy-deyatelnostyu-torgovogo-predpriyatiya.
Розман А. Бізнес-модель підприємства роздрібної торгівлі. Вісник КНТЕУ. 2014. № 3. URL: http://visnik.knute.edu.ua/files/2014/03/3.pdf.
Подскребко О., Гарнаженко О., Курочкін Д. Моделювання системи функціонування торговельного підприємства. Ефективна економіка. 2019. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2019/58.pdf.
Walmart Gross Profit 2006–2021. URL: https://www.macrotrends.net/stocks/charts/WMT/walmart/gross-profit.
Amazon Gross Profit 2006–2021. URL: https://www.macrotrends.net/stocks/charts/AMZN/amazon/gross-profit.
Разработка digital-стратегии. Инструменты и технологии. 2013. URL: http://mmr.ua/show/razrabotka-digital-strategii-instrumenty-i-tehnologii/36596.
Cooper L. Five strategies for a successful global brand 2010. 29 Jun 2010. URL: https://www.marketingweek.com/2010/06/29/five-strategies-for-a-successfulglobal-brand.
«Рабен Україна» увійшла до топ-3 лідерів діджитал-трансформації України. URL: https://eba.com.ua/raben-ukrayina-uvijshla-do-top-3-lideriv-didzhytal-transformatsiyi-ukrayiny.
COVID-19 и мировая экономика. Спасти нельзя ликвидировать? KRESTON GCG. 2020 URL: https://kreston-gcg.com/wp-content/uploads/2020/04/Obzor-Posledstviya-pandemii.pdf.
Blank, I. (1997). Torgovyy menedzhment [Trade management]. Kiev: Ukrainskofinskiy institut menedzhmenta i biznesa. (in Russian)
Snegireva, V. (2005). Roznichnyy magazin. Upravleniye assortimentom po tovarnym kategoriyam [Retail store. Assortment management by product categories]. Peter: SPb. (in Russian)
Bragina, L. (2005). Torgovoye delo: ekonomika, marketing, organizatsiya [Trade: economics, marketing, organization]. Moskva: INFRA-M. (in Russian)
Fatkhutdinov, R. (2007). Upravlencheskiye resheniya [Management decisions]. Moskva: INFRA-M. (in Russian)
Mezhens’ka, V. (2012). Mekhanizm upravlinnya komertsiynoyu diyal’nistyu torhivel’noho pidpryyemstv [Mechanism for managing the commercial activities of commercial enterprises]. Ekonomika torhivli ta posluh. Biznes-Inform. № 4. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/mehanizm-upravleniya-kommercheskoy-deyatelnostyu-torgovogo-predpriyatiya (accessed 15 June 2021).
Rozman, A. (2014). Biznes-model’ pidpryyemstva rozdribnoyi torhivli. [Business model of retail trade]. Visnyk KNTEU. № 3 Available at: http://visnik.knute.edu.ua/files/2014/03/3.pdf (accessed 22 June 2021).
Podskrebko, O., Harnazhenko, O., Kurochkin, D. (2019). Modelyuvannya systemy funktsionuvannya torhovel’noho pidpryyemstva [Modeling of the system of functioning of a commercial enterprise]. Efektyvna ekonomika. № 11. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2019/58.pdf (accessed 22 June 2021).
Walmart Gross Profit 2006–2021. Available at: https://www.macrotrends.net/stocks/charts/WMT/walmart/gross-profit (accessed 24 June 2021).
Amazon Gross Profit 2006–2021. https://www.macrotrends.net/stocks/charts/AMZN/amazon/gross-profit (accessed 24 June 2021).
Razrabotka digital-strategii. Instrumenty i tekhnologii (2013). Available at: http://mmr.ua/show/razrabotka-digital-strategii-instrumenty-i-tehnologii/36596 (accessed 24 June 2021).
Lou Cooper. (2010). Five strategies for a successful global brand 2010. Available at: https://www.marketingweek.com/2010/06/29/five-strategies-for-a-successfulglobal-brand (accessed 27 June 2021).
“Raben Ukraina” uviishla do top-3 lideriv didzhytal-transformatsii Ukrainy Available at: https://eba.com.ua/raben-ukrayina-uvijshla-do-top-3-lideriv-didzhytal-transformatsiyi-ukrayiny (accessed 30 June 2021).
COVID-19 y myrovaia ekonomyka. Spasty nelzia lykvydyrovat? (2020). KRESTON GCG. Available at: https://kreston-gcg.com/wp-content/uploads/2020/04/Obzor-Posledstviya-pandemii.pdf (accessed 30 June 2021).