СТРАТЕГІЧНІ ПЕРЕВАГИ ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМ ЛОЯЛЬНОСТІ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ РЕНТАБЕЛЬНОСТІ МАРКЕТИНГОВИХ ІНВЕСТИЦІЙ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
У статті досліджено термінологічні аспекти поняття «лояльність споживачів», зазначено напрями подальших пошуків щодо застосування системного підходу до управління лояльністю клієнтів, зокрема формування систем управління підприємством, орієнтованих на утримання споживачів і підвищення їхньої лояльності. Визначено зміст програми лояльності як інструмента маркетингу, що сприяє створенню та підтримці довгострокових відносин зі споживачем. Вивчено конкурентні переваги, що створює для компанії споживча лояльність. Розглянуто види програм підвищення лояльності та вигоди, що отримує споживач у процесі їх реалізації. Детально представлено визначальні та додаткові чинники впливу на лояльність споживачів, що відвідують певні підприємства роздрібної торговельної мережі. Акцентовано увагу на необхідності спрямування діяльності вітчизняних підприємств на утримання лояльності до своїх брендів, підвищення раціональних складників, що підкреслюють унікальні властивості українських продуктів. Обґрунтовано доцільність упровадження в практику підприємств сучасної бізнес-стратегії CRM, спрямованої на зростання і підвищення доходності бізнесу компанії шляхом формування лояльності клієнтів на протязі всього циклу взаємодії з ними і, таким чином, змінення власних конкурентних позицій на міжнародних ринках. Представлено висновки щодо важливості побудови довгострокових партнерських відносин зі споживачами за допомогою впровадження програм лояльності.
Посилання
Атмосфера торгового залу: як вплинути на збільшення обсягу продажів. URL: http://toplutsk.com/articales-article_529.Html.
Березовська В.О. Значення асортименту при визначенні лояльності споживачів до роздрібних торговельних мереж. Економічні науки. 2011. № 7. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/znepen/2011_71.
Богоявленський О.В. Управління лояльністю споживачів на вітчизняних і закордонних ринках як фактор підвищення конкурентоспроможності продукції. Вісник економіки і промисловості. 2011. № 36. С. 331–336.
Бориславська Н.О. Формування лояльності споживачів в контексті управління торговим маркетингом. Сталий розвиток економіки. 2011. № 2. С. 255–259.
Гуджиян К. Програма лояльності: сутність та етапи створення. Формування ринкових відносин в Україні. 2011. № 5. С. 119–125.
Діброва Т.Г. Основні засади розробки програми лояльності на підприємстві. URL: http://probl-ekonomy.kpi.ua/pdf/2008_20.Pdf.
Петриченко П. Еволюція концепцій маркетингу взаємин: пріоритети, концептуальна база, домінуюча логіка. Бізнес Інформ. 2013. № 3. С. 367–372.
Ракша Н.В. CR-менеджмент як ефективний інструмент управління компанією. Сталий розвиток економіки. 2011. № 3. С. 72–77.
Райхельд Ф. Ефект лояльності: рушійні сили економічного зростання прибутку та цінності. Москва : Вільямс, 2013. С. 187–199.
Сержук А.В. Комплекс маркетингових комунікацій у соціально-етичній діяльності підприємства. Інноваційна економіка. 2011. № 3. С. 228–231.
Atmosferatorhovohozalu: yak vplynutynazbilshenniaobiemuprodazhiv [Atmosphere of the trading floor: how to influence the increase in sales].(n. d.). toplutsk. com.Retrieved from http://toplutsk.com/articales-article_529.html
Berezovska V.O. (2011). Znachenniaasortymentupryvyznachenniloialnostispozhyvachivdorozdribnykhtorhovelnykhmerezh [Value of range in determining consumer loyalty to retail chains]. Ekonomichninauky, 7.Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/znepen/2011_71
Bohoiavlenskyi O.V. (2011).Upravlinnialoialnistiu spozhyvachiv na vitchyznianykh i zakordonnykh rynkakhyakfaktorpidvyshchenniakon kurentospromozhnostiproduktsii [Consumer loyalty management in domestic and foreign markets as a factor in increasing product competitiveness]. Visnykekonomiky i promyslovosti, no. 36, pp. 331–336.
Boryslavska N.O. (2011). Formuvannialoialnostispozhyvachiv v kontekstiupravlinniatorhovymmarketynhom [Formation of consumer loyalty in the context of trade marketing management]. Stalyirozvytokekonomiky, no. 2, pp.255–259
Hudzhyian K. (2011). Prohramaloialnosti: sutnisttaetapystvorennia [Loyalty program: the essence and stages of creation]. Formuvanniarynkovykhvidnosyn v Ukraini, no. 5, pp. 119–125.
Dibrova T.H. Osnovnizasadyrozrobkyprohramyloialnostinapidpryiemstvi [Basic principles of developing a loyalty program at the enterprise].(n. d.).probl-ekonomy.kpi.ua. Retrieved from http://probl-ekonomy.kpi.ua/pdf/2008_20.Pdf
Petrychenko P. (2013). Evoliutsiiakontseptsiimarketynhuvzaiemyn: priorytety, kontseptualnabaza, dominuiuchalohika [Evolution of concepts of relationship marketing: priorities, conceptual framework, dominant logic].Biznes-inform, no. 3, pp. 367–372.
Raksha N.V. (2011). CR-menedzhmenty akefektyvny iinstrument upravlinniakompaniieiu [CR-management as an effective tool for managing a company.]. Stalyirozvytokekonomiky, no. 3, pp.72–77.
Raikheld F. (2013). Efektloialnosti: rushiinisylyEkonomichnohozrostannia prybutkutatsinnosti [The effect of loyalty: the driving forces of economic growth of profits and values]. (pp.187–199). Moskva: Viliams.
Serzhuk A.V. (2011). Kompleksmarketynhovykhkomunikatsii u sotsialno-etychniidiialnostipidpryiemstva [Complex of marketing communications in social and ethical activity of the enterprise]. Innovatsiinaekonomika, no. 3, pp. 228–231.