АГЕНТНО-ОРІЄНТОВАНА МОДЕЛЬ ДИФУЗІЇ В ІННОВАЦІЙНИХ КЛАСТЕРАХ
Анотація
Визначальну роль у світовому економічному просторі відіграють ті держави, які усвідомили, що вартість знання незрівнянно більша за вартість сировини. Забезпечити процес постійних нововведень можна за допомогою створення інноваційних кластерів. Подальше поширення новації у соціально-економічному ринковому середовищі сприяє її вдосконаленню. Це можна описати за допомогою математичних моделей дифузії інновацій. З погляду агентно-орієнтованої моделі дифузії покупці продукції інноваційного кластера автономні агенти, які керуються певними правилами і відрізняються не стільки своїми основними фондами і впровадженими технологіями, скільки виробничою та інноваційною стратегіями. Залежно від поведінки агентів було вибрано такі їхні типи: агенти-новатори, агенти – ранні послідовники, агенти – рання більшість, агенти-скептики, агенти-консерватори. У результаті ми отримали модель, яка демонструє кількість покупців у момент модельного часу. Розроблену агентну модель дифузії в інноваційних кластерах можна використовувати в маркетингових дослідженнях та під час ціноутворення продукції, враховуючи поведінку споживачів за класифікацією Е. Роджерса.
Посилання
Fourt, L.A., Woodlock, J.W. Early prediction of market success for new grocery products. Journal of Marketing. 1960. Vol 25. P. 31–38.
Bass F.A. New Product Growth for Model Consumer Durables. Management Science. 1969. V. 15(5). P. 215–227.
Rogers E.M. Diffusion of innovations (4th ed.). New York : The Free Press, 1995. 518 p.
Полтерович В.М., Хенкин Г.М. Эволюционная модель взаимодействия процессов создания и заимствования технологий. Экономика и математические методы. 1988. T. XXIV. Вып. 6. C. 1071–1083.
Mansfield, E. Technical change and the rate of imitation. Econometrica. 1961. № 29(4). P. 741–766.
Bass, Frank M., Trichy V. Krishnan, and Dipak C. Jain. 1994. Why the Bass Model Fits Without Decision Variables. Marketing Science 13, Summer. 203–223.
Евдокимов С.А. Перспективы развития региональных экономических моделей оценки диффузии инновационных товаров-комплементов. Регион в период модернизации: социальные институты : II Междунар. науч.-практ. конф. Нижний Новгород, 2013. С. 109–117.
Fourt L.A., Woodlock J.W. (1960) Early prediction of market success for new grocery products. Journal of Marketing vol. 25, pp. 31–38.
Bass F. (1969) A new product growth model for consumer durables. Management Science, vol. 15, no. 5, pp. 215-227.
Rogers E.M. (1995) Diffusions of Innovations, 4th ed. New York: The Free Press.
V.M. Polterovich and G.M. Khenkin (1988) Evolyucionnaya model' vzaimodejstviya processov sozdaniya i zaimstvovaniya tekhnologij [An evolutionary model of interaction between the processes of creating and borrowing technologies]. Economics and Mathematical Methods, vol. 14, no. 6, pp. 1071–1083.
Mansfield, E. (1961) Technical change and the rate of imitation. Econometrica vol. 29, no. 4, pp. 741–766.
Bass, Frank M., Trichy V. Krishnan, and Dipak C. Jain. (1994) Why the Bass Model Fits Without Decision Variables. Marketing Science 13, Summer, 203-223.
Evdokimov S.A. (2013) Perspektivy razvitiya regional'nyh ekonomicheskih modelej ocenki diffuzii innovacionnyh tovarov-komplementov. [Prospects for the development of regional economic models for assessing the diffusion of innovative complement goods]. Proceedings of the Region v period modernizacii: social'nye instituty. II mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferenczii (Russia, Novgorod, 2013), pp. 109-117.