МЕТОДОЛОГІЯ ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДОВОЛЬЧОЇ ПРОДУКЦІЇ

Ключові слова: методологія, метод, конкурентоспроможність продовольчої продукції, методика порівняльних переваг, методологія оцінювання конкурентоспроможності, модель мультиплікатора

Анотація

У статті здійснено поетапну характеристику методології оцінювання конкурентоспроможності продукції та визначено конкретні її етапи. Особливу увагу приділено визначенню методів оцінювання рівня конкурентоспроможності продукції, способу та формі представлення результатів її оцінювання. Охарактеризовано такі основні методи оцінювання рівня конкурентоспроможності продукції, як: методи, які ґрунтуються на аналізі порівняльних та відносних переваг; методи, що базуються на теорії рівноваги фірми і галузі; методи, побудовані на основі теорії ефективної конкуренції; методи, які ґрунтуються на теорії якості товару; матричні методи оцінки конкурентоспроможності; індексні методи оцінки конкурентоспроможності; комплексні методи (у тому числі інтегральні); метод, який ґрунтуються на теорії мультиплікатора; метод визначення позиції в конкуренції з погляду стратегічного потенціалу підприємства та методика нейронних мереж. На основі аналізу автором узагальнено та сформовано комплексну таблицю різноманітних методик оцінки конкурентоспроможності, визначено їхні переваги та недоліки.

Посилання

Тищенко А.Н., Головко О.С. Стратегия управления развитием предприятия. Харьков : ЭДЭНА, 2003. 198 с.

Конкурентоспособность предприятия: оценка, диагностика, стратегия : научное издание / Ю.Б. Иванов и др. Харьков : ХНЭУ, 2004. 256 с.

Управління конкурентоспроможністю підприємства : підручник / Ю.Б. Іванов та ін. Харків : ІНЖЕК, 2010. 320 с.

Senyshyn O., Kundytskyj O., Klepanchuk O. An index analysis for the assessment of the competitiveness of food products in Ukraine. Journal of Competitiveness: scientific periodical journal. Issue 11(2). Czech Republic : Tomas Bata University in Zlin Centre, 2019. P. 130–143.

Формирование конкурентной позиции предприятия в условиях кризисна : монография / А.Н. Тищенко и др. Харьков : ИНЖЭК, 2007. 376 с.

Сенишин О.С. Напрями підвищення конкурентоспроможності вітчизняної продовольчої продукції на світових ринках. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. Вип. 6/2014. Ч. 2. С. 58–60.

Scott L., Vollrath Т. Global Competitive Advantage and Overall Bilateral Complementary in Agriculture: Statistical Review. United States Department of Agriculture, Economic Research Service. Statistical Bulletin. № 850. Washington, 1992. 182 р.

Дениелс Д.Д., Радеба Л.Х. Международный бизнес: внешняя среда и деловые операции / пер. с англ. Москва : Дело, 1994. 594 с.

Кульман А. Экономические механизмы / пер. с франц. Москва : Прогресс, 1993. 180 с.

Макконнелл К.Р., Брю С.Л. Экономикс: принципы, проблемы и политика : в 2-х т. ; пер. с англ. Москва : Республика, 1992. 799 с.

Люкшинов А.Н. Стратегический менеджмент. Москва : ЮНИТИ-Дана, 2000. 375 с.

Плюта В. Сравнительный многомерный анализ в эконометрическом моделировании. Москва : Финансы и статистика, 1989. 174 с.

Tishchenko A.N., Golovko O.S. (2003) Strategiya upravleniya razvitiem predpriyatiya. [Enterprise development management strategy]. Khar'kov: EDENA. (in Russian).

Ivanov Yu.B., Tishchenko A.N., Drobit'ko N.A., Abramova O.S. (2004) Konkurentosposobnost' predpriyatiya: otsenka, diagnostika, strategiya. [Enterprise competitiveness: assessment, diagnostics, strategy]. Khar'kov: KhNEU. (in Russian).

Ivanov Yu.B., Ky`zy`m M.O., Ty`shhenko A.N., Ivanova O.Yu., Revenko O.V., Chechetova-Terashvili T.M. (2010) Upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpry`yemstva. [Enterprise competitiveness management]. Xarkiv: INZhEK. (in Ukrainian).

Senyshyn O., Kundytskyj O., Klepanchuk O. (2019) An index analysis for the assessment of the competitiveness of food products in Ukraine. Journal of Competitiveness: scientific periodical journal. Issue 11(2). Czech Republic: Tomas Bata University in Zlin Centre. pp. 130–143.

Tishchenko A. N., Ivanov Yu.B., Kizim N. A., Revenko E. V., Chechetova-Terashvili T. M. (2007) Formirovanie konkurentnoy pozitsii predpriyatiya v usloviyakh krizisa. [Formation of a competitive position of the enterprise in the conditions of crisis]. Khar'kov: INZhEK. (in Russian).

Senyshyn O.S. (2014) Napryamy pidvyshchennya konkurentospromozhnosti vitchyznyanoyi prodovol'choyi produktsiyi na svitovykh rynkakh. [Directions for increasing the competitiveness of domestic food products on world markets.]. Naukovyy visnyk Khersons'koho derzhavnoho universytetu: zbirnyk naukovykh prats'. [Scientific Bulletin of Kherson State University: a collection of scientific papers]. Vol. 6/2014. Chepter. 2. Kherson. pp. 58–60.

Scott L., Vollrath Т. (1992) Global Competitive Advantage and Overall Bilateral Complementary in Agriculture: Statistical Review. United States Department of Agriculture, Economic Research Service. Statistical Bulletin. No 850. Washington. (in English).

Deniels D.D., Radeba L.Kh. (1994) Mezhdunarodnyy biznes: vneshnyaya sreda i delovye operatsii. [International business: external environment and business operations]. Moskva: Delo. (in Russian).

Kul'man A. (1993) Ekonomicheskie mekhanizmy. [Economic mechanisms]. Moskva: Progress. (in Russian).

Makkonnell K.R., Bryu S.L. (1992) Ekonomiks: printsipy, problemy i politika. [Economics: principles, problems and politics]. Moskva: Respublika. (in Russian).

Lyukshinov A.N. (2000) Strategicheskiy menedzhment. [Strategic management]. Moskva: YuNITI-Dana. (in Russian).

Plyuta V. (1989) Sravnitel'nyy mnogomernyy analiz v ekonometricheskom modelirovanii. [Comparative Multivariate Analysis in Econometric Modeling]. Moskva: Finansy i statistika. (in Russian).

Переглядів статті: 162
Завантажень PDF: 119
Опубліковано
2021-04-30
Як цитувати
Злидник, М. І. (2021). МЕТОДОЛОГІЯ ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДОВОЛЬЧОЇ ПРОДУКЦІЇ. Економічний простір, (168), 37-43. https://doi.org/10.32782/2224-6282/168-6
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ