ВПЛИВ КОЛЬОРОВОЇ ГАМИ В РЕКЛАМІ НА КУПІВЕЛЬНУ СПРОМОЖНІСТЬ СПОЖИВАЧІВ

  • М. М. Філон Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського https://orcid.org/0000-0002-2131-6413
  • Є.Г. Борсук Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Ключові слова: реклама, кольорова гама, бренд, купівельна спроможність, маркетингова діяльність

Анотація

Реклама є основним та найважливішим процесом інформування суспільства, що має психологічний вплив на людину. Реклама тим чи іншим способом впливає на споживача. І важливу роль відграє абсолютно все: період в який була розміщена реклама, простір, форми які вжито, текст, шрифт, стиль, фон, зображення і колір. Всі ми це добре розуміємо, але не завжди можемо дати логічне пояснення нашому вибору. У статті проведено дослідження впливу кольорової гами на купівельну спроможність споживачів на прикладі відомих бреднів, які популярні для українського покупця, розглядається реклама та її кольорова гама, вплив кольору на купівельну спроможність споживача. Термін "реклама" походить від лат. reclamare – викрикувати. Сьогодні реклама є найдієвішим засобом впливу на покупців і споживачів. Існують різноманітні визначення і тлумачення поняття реклами, що аналізуються у цій статті. Для ефективної реклами дуже важливо правильно підібрати світло і колір. Психологи вважають, що світло кидає виклик людині, закликає його до дії. Відтінки освітлення викликають у людини різні настрої. Колір в рекламі набуває особливого значення завдяки своїй здатності впливати на настрій споживачів. Колір оживляє, дратує, спонукає до співпереживання, викликає асоціації з пропонованим образом, сприймається простіше та діє безпосередніше, ніж форма. Таким чином, будь-яка реклама впливає на споживача своєю кольоровою гамою. Сприйняття кольору і емоційне ставлення до нього залежить головним чином від емоційного стану людини та асоціацій, які вони виникають. Можна сміливо зазначити, що певним емоційним станам людини відповідають його ставлення до кольору, відтінку та поєднанню кольорів: одному кольору віддається перевага, інший не викликає особливих емоцій, третій зовсім відкидається. А також можна зазначити про вікові особливості відношення до кольорової гами.

Посилання

Law of Ukraine "On Advertising" of July 3, 1996 № 270/96-VR. Access mode: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text

Butenko N.Yu. (2005) Social psychology in advertising. Kyiv, 250 p.

Psychology of color in advertising. Access mode: https://leosvit.com/art/psyhologiya-koloru-v-reklami.

The essence of the concept of "advertising" and its meaning. Access mode: https://studopedia.info/ukr/1-478.html.

Закон України «Про рекламу» від 3 липня 1996 року № 270/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text.

Бутенко Н.Ю. Соціальна психологія в рекламі. Київ, 2005. 250 с.

Психологія кольору в рекламі. URL: https://leosvit.com/art/psyhologiya-koloru-v-reklami.

Сутність поняття реклама та її значення. URL: https://studopedia.info/ukr/1-478.html.

Переглядів статті: 698
Завантажень PDF: 418
Опубліковано
2021-03-23
Як цитувати
Філон, М. М., & Борсук, Є. (2021). ВПЛИВ КОЛЬОРОВОЇ ГАМИ В РЕКЛАМІ НА КУПІВЕЛЬНУ СПРОМОЖНІСТЬ СПОЖИВАЧІВ. Економічний простір, (167), 14-16. https://doi.org/10.32782/2224-6282/167-2
Розділ
СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО І МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ