РОЛЬ ВЗАЄМОДІЇ БІЗНЕСУ ТА ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ФОРМУВАННІ РЕГІОНАЛЬНИХ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ

Ключові слова: регіональні конкурентні переваги, регіональна конкуренція, концепція «потрійної спіралі», територіальна економіка, бізнес-структури, заклади вищої освіти

Анотація

Стаття присвячена проблематиці формування сталої моделі взаємодії бізнес-структур та закладів вищої освіти для формування регіональних кон-курентних переваг. Виділено фактори, що визначають конкурентну якість регіональної сфери інтелектуально-освітніх послуг та надано змістовне наповнення основних стратегій розвитку закладів вищої освіти в умовах регіональної конкуренції. Визначено, що взаємодія інтелектуально-освітньої та виробничої систем як базових сфер формування і розвитку конкурентних переваг регіону характеризується мультиплікативним ефектом, що виникає на основі кластерної інтеграції підприємств виробничої, інтелектуально-освітньої та інфраструктурної сфер у межах цієї території. Зростання конкурентоспроможності регіональної економіки пов'язане з реалізацією насамперед інноваційних конкурентних переваг, хоча важлива реалізація і традиційних конкурентних переваг.

Посилання

Ицковиц Г. Тройная спираль. Университеты – предприятия – государство. Инновации в действии: монография. Томск: ТГУСУР, 2010. 237 с.

Інтегрована система «вища школа-бізнес-структура»: методологія та концептуальні засади побудови : монографія / за ред. В. С. Пономаренка, О. В. Раєвнєвої. Харків : ВД«ІНЖЕК», 2011. 160 с.

Статистичний щорічник України за 2019 р. Державна служба статистики України. за ред. Вернер І.Є. К.: Державна служба статистики України, 2019. 309 с.

Metelenko N.G., Kovalenko O.V., Makedon V.V, Merzhynskyi Y.K., Rudych A. I. Infrastructure security of formation and development of sectoral corporate clusters. Journal of Security and Sustainability Issues. 2019. 9(1). P. 77–89. http://doi.org/10.9770/jssi.2019.9.1(7)

Marić I. Stakeholder analisys of higher education institutions. Interdisciplinary Description of Complex Systems. 2013. No 11(2). Р. 217–226.

Мачуліна І.І. Форми мережевої інтеграції науки, освіти і бізнесу. Ме-тодологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. 2014. №20. С. 123–127.

Македон В.В., Валіков В.П., Кошляк Є.Є. Світовий ринок праці в координатах цифрової економіки. Академічний огляд. 2020. №1 (52). С. 91-107.

Економічна Стратегія України 2030, «Україна – learning nation». Український інститут майбутнього. URL: https://strategy.uifuture.org/ukraina-learning-nation.html

Тимошенков І.В., Нащекіна О.М. Суб’єкти, агенти, актори і стейкхолдери в економічних дослідженнях освіти. Вчені зап. Харк. гуманіт. ун-ту «Нар. укр. акад.». Х., 2012. Т. 18, кн. 1 : Освіта: традиції та інновації в умовах соціальних змін. С. 167–176.

Захаров Н.Н., Черданцев В.П., Тронина М.В. Государственно-частное партнерство в сфере образования – социально-экономический аспект. Фун-даментальные исследования. 2015. № 6(2). С. 340–343.

Лебедева Л.В., Митрофанова А.С. Проблеми комерціалізації системи вищої освіти в Україні за умов формування постіндустріального ладу. Бізнес Інформ. 2017. № 2. C. 65–71.

Ytskovyts H. (2010) Troinaia spyral. Unyversyteti – predpryiatyia – hosu-darstvo. Ynnovatsyy v deistvyy: monohrafyia [Triple helix. Universities – enter-prises – state. Innovation in action: monograph]. THUSUR. (in Russian)

Intehrovana systema «vyshcha shkola-biznes-struktura»: metodolohiia ta kontseptualni zasady pobudovy (2011) [Integrated system «high school-business structure»: methodology and conceptual principles of construction]. Kharkiv: VD «INZhEK».

Statistical Yearbook of Ukraine for 2019 (2019) Statystychnyy shchorichnyk Ukrayiny za 2019 r. [State Statistics Service of Ukraine]. State Statistics Service of Ukraine (in Ukrainian)

Metelenko N.G., Kovalenko O.V., Makedon V.V., Merzhynskyi Y.K., Rudych A. I. (2019) Infrastructure security of formation and development of sec-toral corporate clusters. Journal of Security and Sustainability Issues, 9(1), 77–89. http://doi.org/10.9770/jssi.2019.9.1(7)

Marić I. (2013) Stakeholder analisys of higher education institutions. Inter-disciplinary Description of Complex Systems, No 11(2), Р. 217–226.

Machulina I.I. (2014) Formy merezhevoyi intehratsiyi nauky, osvity i biznesu [Forms of network integration of science, education and business]. Methodology, theory and practice of sociological analysis of modern society, №20, pp. 123–127.

Makedon V.V., Valikov V.P., Koshlyak E.E. (2020) Svitovyy rynok pratsi v koordynatakh tsyfrovoyi ekonomiky. [The world labor market in the coordinates of the digital economy]. Academic review, №1 (52), pp. 91–107.

Economic Strategy of Ukraine 2030, “Ukraine – learning nation”. Ukrainian Institute of the Future [Ekonomichna Stratehiia Ukrainy 2030, «Ukraina – learning nation»], available at : https://strategy.uifuture.org/ukraina-learning-nation.html

Тy’moshenkov I. V., Nashhekina O. M. (2012) Sub’yekty’, agenty’, aktory’ i stejkxoldery’ v ekonomichny’x doslidzhennyax osvity [Subjects, Agents, Actors, and Stakeholders in Economic Studies in Education] Vcheni zap. Xark. gumanit. un-tu «Nar. ukr. akad.»], Education: traditions and innovations in the face of social change, X., T. 18, kn. 1., pp. 167–176. (in Ukrainian)

Zakharov N.N., Cherdantsev V.P., and Tronina M.V. (2015) Gosudarstvenno-chastnoye partnerstvo v sfere obrazovaniya – sotsialno-ekonomicheskiy aspekt [Public-private partnership in education is a socio-economic aspect]. Basic research, no. 6(2), pp. 340–343.

Lebedeva L.V., and Mytrofanova A.S. (2017) Problemy komertsializatsii systemy vyshchoi osvity v Ukraini za umov formuvannia postindustrialnoho ladu [Problems of commercialization of the higher education system in Ukraine in the conditions of postindustrial system formation]. Business Inform, no. 2, pp. 65–71.

Переглядів статті: 125
Завантажень PDF: 139
Опубліковано
2021-02-26
Як цитувати
Нестеренко, С. С. (2021). РОЛЬ ВЗАЄМОДІЇ БІЗНЕСУ ТА ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ФОРМУВАННІ РЕГІОНАЛЬНИХ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ. Економічний простір, (166), 35-41. https://doi.org/10.32782/2224-6282/166-6
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ