МЕНЕДЖМЕНТ СИСТЕМИ ІНДИКАТОРІВ ДО ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАПРОВАДЖЕННЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ ТА ЙОГО МІЖНАРОДНЕ ПОЗИЦІОНУВАННЯ
Анотація
У статті розглянуто напрями розвитку та просування національного туризму, проведена сегментація туристів за найбільш значними критеріями, такими як споживчі переваги, географія та демографія, що дасть змогу проводити аналіз сприйняття ними дестинації. Визначено стратегічні напрями прогнозування, планування і програмування сталого розвитку національної індустрії туризму, а також критерії його просування на світовій арені. Наведено систему індикаторів до оцінки ефективності сталого розвитку в контексті стратегічного позиціонування національного туризму. Удосконалено систему управління туристичної галузі в інтересах підвищення привабливості турпродуктів, що пропонуються на національному туристичному ринку України. Розроблено кількісний інструментарій оцінки ефективності запровадження сталого розвитку національного туризму, який полягає у розрахунку таких показників, як загальний внесок в економіку, кількість створених робочих місць, внесок регіональних ринків у бюджети місцевого рівня, вірогідність ризику неотримання запланованих доходів, і дасть змогу моніторити відповідності становища ринку наведеним критеріям і своєчасно приймати необхідні управлінські рішення для коригування виключних заходів.
Посилання
Лыгина Н.И. Современные тенденции и прогнозы развития рынка услуг : монография. Санкт-Петербург : Книжный дом, 2008. 311 с.
Минцберг Г., Куинн Дж. Б., Гошал С. Стратегический процесс: концепции, проблемы, решения. Санкт-Петербург : Питер, 2001. 684 с.
Блага М.М. Эколого-рекреационнная эффективность природопользования: основные факторы. Україна: географічні проблеми сталого розвитку. 2004. т. 3. С. 185–187.
Иванух Р., Жученко В. Стратегические проблемы развития рекреационно-туристического комплекса Украины. Економіка України. 1998. № 1. С. 65–70.
Ревин С.Ф., Шадрин Н.В. Переход к устойчивому развитию туризма: проблемы и специалисты для их решения. Культура народов Причерноморья. 2000. № 12. С. 66–67.
Смаль В.В., Смаль І.В. Туризм і сталий розвиток. Вісник ЛНУ. Сер. Географія. 2005. Вип. 32. С. 163–173.
Черчик Л.М. Інституційні зміни в умовах становлення ринку рекреаційних ресурсів. Економіка України. 2006. № 4. С. 59–65.
Верланов Ю. Фінансово-економічний механізм та інструменти політики туризму в Україні Наукові праці ЧДУ ім. Петра Могили. 2005. т. 38. Вип. 25. С. 76–85.
Борблік К.Е. Аналіз діяльності регіональних ринків туристичних послуг України. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Сер. Економіка і управління. 2019. № 4. т. 30 (69). С. 87–95.
Тринько Р. Джерела фінансування туристичної галузі: проблеми та шляхи вирішення. Економіка. 2015. № 11(176). С. 35–39.
Охріменко О.Г. Фінансові аспекти функціонування туристичної галузі. Збірник наукових праць Національного університету державної податкової служби України. 2011. № 1. С. 394–402.
Lyigina N.I. (2008). Sovremennyie tendentsii i prognozyi razvitiya ryinka uslug. Monografiya. Sankt-Peterburg : Knizhnyiy dom. 311 s.
Mintsberg G., Kuinn Dzh. B., Goshal S. (2001). Strategicheskiy protsess: kontseptsii, problemyi, resheniya. [Strategic process: concepts, problems, solutions]. Sankt-Peterburg : Piter, 684 s. [in Russian].
Blaga M.M. (2004). Ekologo-rekreatsionnnaya effektivnost prirodopolzovaniya: osnovnyie faktoryi. UkraYina: geografIchnI problemi stalogo rozvitku, T. 3. S. 185–187 [in Russian].
Ivanuh R., Zhuchenko V. (1998). Strategicheskie problemyi razvitiya rekreatsionno-turisticheskogo kompleksa Ukrainyi [Strategic problems of the development of the recreational and tourist complex of Ukraine]. EkonomIka UkraYini. No. 1. S. 65–70 [in Russian].
Revin S.F., Shadrin N.V. (2000). Perehod k ustoychivomu razvitiyu turizma: problemyi i spetsialistyi dlya ih resheniya [Transition to sustainable tourism development: problems and specialists for their solution]. Kultura narodov Prichernomorya. No. 12. S. 66–67 [in Russian].
Smal V.V., Smal I.V. (2005). Turyzm i stalyi rozvytok [Tourism and sustainable development]. Visnyk LNU. Ser. Heohrafiia, Vyp. 32. S. 163–173 [in Ukrainian].
Cherchyk L.M. (2006). Instytutsiini zminy v umovakh stanovlennia rynku rekreatsiinykh resursiv / L. M. Cherchyk. Ekonomika Ukrainy. No. 4. S. 59-65 [in Ukrainian].
Verlanov Yu. (2005). Finansovo-ekonomichnyi mekhanizm ta instrumenty polityky turyzmu v Ukraini [Financial and economic mechanism and instruments of tourism policy in Ukraine]. Naukovi pratsi ChDU im. Petra Mohyly. T. 38. Vyp. 25. S. 76–85 [in Ukrainian].
Borblik K.E. (2019). Analiz diialnosti rehionalnykh rynkiv turystychnykh posluh Ukrainy [Analysis of the activity of regional markets of tourist services of Ukraine] Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V.I. Vernadskoho. Ser. Ekonomika i upravlinnia. No. 4. Vyp. 30 (69). S. 87–95 [in Ukrainian].
Trynko R. (2015). Dzherela finansuvannia turystychnoi haluzi: problemy ta shliakhy vyrishennia [Sources of funding for the tourism industry: problems and solutions]. Ekonomika. Vyp. 11(176). S. 35–39 [in Ukrainian].
Okhrimenko O.H. (2011). Finansovi aspekty funktsionuvannia turystychnoi haluzi [Financial aspects of the tourism industry]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoho universytetu derzhavnoi podatkovoi sluzhby Ukrainy. No. 1. S. 394–402 [in Ukrainian].