ВПЛИВ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧІВ В УМОВАХ КРИЗИ

Ключові слова: криза COVID-19, маркетингова товарна політика, споживчі тренди, ціннісна пропозиція, онлайн-продажі, цифрові покупки, поведінка споживача, імідж бренду, вибір клієнта

Анотація

Криза COVID-19 кардинально змінила тренди глобальної економіки, сформувала нові споживчі тенденції та змусила компанії змінювати маркетингову стратегію, зокрема маркетингову товарну політику, адже запровадження соціальної дистанції вплинуло на соціально-економічне життя населення та його споживчі звички. Дослідження поведінки споживачів у нових економічних реаліях дасть змогу вчасно внести корективи в маркетингову товарну політику з урахуванням споживчих трендів та ціннісних пріоритетів, а також розробити рекомендації щодо формування маркетингової товарної політики на основі ціннісної пропозиції. Для досягнення поставленої мети проаналізовано вплив маркетингової товарної політики в умовах кризи на поведінку споживачів; визначено споживчі тренди в умовах кризи; розглянуто варіанти стратегічних рішень товарної політики і розроблено рекомендації вітчизняним товаровиробникам щодо процесу вдосконалення маркетингової товарної політики в умовах кризи; запропоновано напрями формування та укріплення іміджу бренду і посилення довіри до бренду. Визначено, що в умовах кризи виживуть та розвиватимуться у майбутньому тільки ті підприємства, які досліджують споживчі тренди, діють активно, підтримують імідж та завойовують прихильність споживачів. Зазначено, що планувати маркетингову товарну політику компаній необхідно з урахуванням складників цифрового маркетингу (діджитал-маркетингу).

Посилання

Вітек Л. Нові тренди у поведінці польських споживачів. Політехніка жешувська, Видавництво : Жешув, Польща, 2008 С. 79–83. URL: http://vlp.com.ua/files/11_26.pdf (дата звернення: 22.12.20).

Городняк І.В. Чинники формування споживчої поведінки домогосподарств. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. № 13. С. 13–16.

Джон С. Исследования отношения потребителей и лояльности бренду. Маркетинговые исследования в Украине. 2015. № 6. С. 25–29.

Жайворонок Л.В. Маркетингова товарна політика в системі сучасного концептуального забезпечення управління підприємництва. Ефективна економіка. 2015. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2015/201.pdf (дата звернення: 17.12.20).

Ілляшенко С.М. Маркетингова товарна політика : підручник. Суми : Університетська книга, 2005. 234 с.

Касян С.Я. Ціннісні атрибути поведінки сучасних споживачів у площині інтегрування цифрового маркетингу і логістики. Сучасні тренди поведінки споживачів товарів і послуг : ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. Рівне : О. Зень, 2020. С. 30.

Котлер Ф., Армстронг Г. Основы маркетинга / пер. с англ. ; 9­е изд. Москва : Вильямс, 2005. 1200 с.

Кубишина Н.С., Гребньов Г.М. Формування маркетингової товарної стратегії підприємства. URL: http://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/19302/243-251.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 15.12.20).

Ларіна Я.С., Рябчик А.В. Поведінка споживача : навчальний посібник. Київ : Академія, 2014. 224 с.

Окрепкий Р.Б., Лагоцька Н.З. Стратегічні аспекти формування маркетингової товарної політики підприємства. Сталий розвиток економіки. 2015. № 2. С. 283–287.

Семенова Л.Ю., Даценко В.В., Хурдей В.Д. Маркетинг 4.0. Ефективна економіка. 2020. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8322 (дата звернення: 11.12.2020).

Топ-10 глобальних споживчих трендів 2019 року: дослідження Euromonitor. Дослідницька компанія Euromonitor International. URL: https://rau.ua/analitika/top-10-globalnyh-trendiv-2019/ (дата звернення: 26.12.2020).

Топ-10 глобальних споживчих трендів 2020 року: дослідження Euromonitor. Дослідницька компанія Euromonitor International. URL: https://rau.ua/ru/analytics/top-10-trendov-2020-euromonitor/ (дата звернення: 26.12.2020).

Тренд (значення). URL: http://slovopedia.org.ua/42/53410/291386.html (дата звернення: 23.12.2020).

Хурдей В.Д. Управління комерційною діяльністю підприємств оптової торгівлі на засадах ціннісних пріоритетів. Теорія та практика управління суб’єктами підприємництва : колективна монографія / за заг. ред. Т.В. Гринько. Дніпро : Вид. Біла К.О., 2020. С. 269–277.

Шаманська О.С. Споживча поведінка домогосподарств: основні чинники та мотиви. URL: http://www.rusnauka.com/9_NND_2012/Economics/6_104898.doc.htm (дата звернення: 21.12.2020).

Hamill Anna. Five more COVID-19 marketing trends for ‘the new normal’ofconstant change. URL: https://www.warc.com/newsandopinion/opinion/five-more-covid-19-marketing-trends-for-the-new-normal-of-constant- change/3833 (дата звернення: 14.12.2020).

COVID-19: вплив на маркетинг. Всеукраїнська рекламна коаліція. URL: https://vrk.org.ua/news-events/2020/covid-and-marketing.html (дата звернення: 26.12.2020).

Witek L. New trends in the behaviour of Polish consumers/ L. Witek//Rzeszów Polytechnic, Publishing House: Rzeszów, Poland, 2008 P.79-83. URL: http://vlp.com.ua/files/11_26.pdf (accessed 22.12.20).

Gorodnyak I. Factors of the formation of consumer behaviour of households. Global and national economic challenges: 2016. № 13. P. 13-16.

John C. Consumer relations and brand loyalty research. Marketing research in Ukraine: 2015. № 6. P. 25-29.

Zhavoronok L. Marketing commodity policy in the system of modern conceptual support for entrepreneurship management. Efficient economy: 2015. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2015/201.pdf (accessed 17.12.20).

Ilyashenko S. Marketing commodity policy: textbook. Sumy: University Book, 2005. 234p.

Kasyan S. Value attributes of the behaviour of modern consumers in the plane of integration of digital marketing and logistics. Modern trends in the behaviour of consumers of goods and services: II Intern. scienc. and pract. conf. Rivne: O. Zen, 2020. P. 30.

Kotler F. Fundamentals of Marketing /F. Kotler, G. Armstrong. [Text] - 9 ed.: transl. from English M.: Williams, 2005. 1200p.

Kubishina N., Grebnev G. Formation of marketing commodity strategy of the enterprise: URL: http://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/19302/243-251.pdf?sequence=1&isAllowed=y (accessed 15.12.20).

Larina Ya., Ryabchik A. Consumer behaviour: textbook K.: Academy, 2014. 224p.

Rokrepky R., Lagotskaya N. Strategic aspects of formation of marketing product policy of the enterprise. International scientific and production journal: Sustainable economic development. 2015. № 2. P. 283-287.

Semenova L., Datsenko V., Khurdey V. Marketing 4.0. Efficient economy: 2020. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8322 (accessed 11.12.2020).

Top 10 global consumer trends of 2019: Euromonitor study. Research Company Euromonitor International: URL: https://rau.ua/analitika/top-10-globalnyh-trendiv-2019/ (accessed26.12.2020).

Top 10 global consumer trends of 2020: Euromonitor study. Research Company Euromonitor International: URL: https://rau.ua/ru/analytics/top-10-trendov-2020-euromonitor/ (accessed 26.12.2020).

Trend (value). URL: http://slovopedia.org.ua/42/53410/291386.html (accessed 23.12.2020).

Khurdey V. Managing the commercial activities of wholesale trade enterprises on the basis of value priorities. Theory and practice of management of business entities: collective. monogr. /for total publ. T. Grinko. Dnipro: Publisher Belaya K., 2020. P. 269-277.

Shaman A. Consumer behaviour of households: the main factors and motives. URL: http://www.rusnauka.com/9_NND_2012/Economics/6_104898.doc.htm. (accessed 21.12.2020).

Hamill Anna. Five more COVID-19 marketing trends for ‘the new normal’of constant change: URL: https://www.warc.com/newsandopinion/opinion/five-more-covid-19-marketing-trends-for-the-new-normal-of-constant-change/3833 (accessed 14.12.2020).

COVID-19: influence on marketing. All-Ukrainian Advertising Coalition: URL: https://vrk.org.ua/news-events/2020/covid-and-marketing.html (accessed 26.12.2020).

Переглядів статті: 1259
Завантажень PDF: 463
Опубліковано
2021-01-29
Як цитувати
Хурдей, В. Д., Даценко, В. В., & Семенова, Л. Ю. (2021). ВПЛИВ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧІВ В УМОВАХ КРИЗИ. Економічний простір, (165), 96-100. https://doi.org/10.32782/2224-6282/165-17
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ