ТРАНСФОРМАЦІЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ТИПОВОГО ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ ГОСТИННОСТІ В ІННОВАЦІЙНУ СТРУКТУРУ

  • С. М. Цвілий Національний університет «Запорізька політехніка» https://orcid.org/0000-0002-1720-6238
  • Д. В. Василичев Національний університет «Запорізька політехніка»
  • Д. Д. Гурова Національний університет «Запорізька політехніка» https://orcid.org/0000-0002-3180-0348
Ключові слова: персонал, сфера гостинності, структура, управління, система

Анотація

Проведено аналіз соціально-трудових процесів на підприємствах сфери гостинності, який довів, що найбільшу питому вагу має тип системи «відділ кадрів», який характерний для початкової стадії індустріального періоду. Вста- новлено, що інтенсивні чинники ефективного зростання і розвитку персоналу не залучаються до процесів перетворень та коронавірусних трансформацій. Зазначено, що загальний алгоритм переходу до нової системи управління персо- налом інноваційного типу для компанії сфери гостинності складається з побудови дієвого фундаменту, включаючи розвиток об'єкта та суб'єкта управління; впровадження системи управління; дії механізмів функціонування системи управління; підготовки основ для переходу до системи наступного типу у режимі вдосконалення, формуванні систе- моутворюючих елементів; реорганізації. Виявлено закономірності інноваційного розвитку систем управління персо- налом на типовому підприємстві сфери гостинності та їх характеристику. Доведено, що для переходу до системи «управління персоналом» повинні бути такі передумови трансформації, а саме: розвиток компетентностей суб'єктів у питаннях управління персоналом; застосування контрактних форм відносин між роботодавцем та найманим пра- цівником; перебудова архітектури системи з виробничо-функціональної на проектноспрямовану; створення мотивації працівників, яке спрямовано на розвиток, ініціативність й творчість. Встановлено, що перехід до системи «управ- ління персоналом» може бути більш швидким. Запропоновано кроки для переходу до системи «управління людськими ресурсами»: формування принципів соціального партнерства; створення диференційованих підсистем, які орієнтовані на окремі соціальні групи; децентралізація управління персоналом і перетворення відповідної спеціалізованої служби у консультаційно-методичну з інтеграцією в інші системи управління підприємством; розробка форм відносин, які дозволяють інвестувати у розвиток персоналу; розвиток мотиваційних основ управління, формування колективів, що орієнтовано на креативність та самоорганізацію.

Посилання

Bagrinovskiy, K.A., Bendikov, M.A. (2002). Nekotoryye podkhody k sovershenstvovaniyu mekhanizma upravleniya tekhnologicheskim razvitiyem [Some approaches to improving the mechanism for managing technological development]. Menedzhment v Rossii i za rubezhom – Management in Russia and abroad, 1, 3–19. [in Russian]

Bengt, Karlof, Sven, Sederberg (1996). Vyzov liderov: o probleme liderstva v oblasti upravleniya [Leaders' Challenge: On the Problem of Leadership in Management]. (Trans. from Swedish). Moskva: Delo. [in Russian]

Karpenko, A.V., Bukharina, L.M., Onyshchenko, O.A. (2019). Innovatsiyne pidpryyemnytstvo yak osnova sotsialʹno-ekonomichnoho rozvytku [Innovative entrepreneurship as the basis of socio-economic development]. Information and Innovation Technologies in Economics and Administration, (pp. 122-131). Katowice, Poland. [in Ukrainian]

Vasylychev, D., Tsviliy, S., Gurova, D. (2020). Organizational and innovative approaches to the development of labor resources in the service industries in the regional market of educational services. Contemporary technologies in the educational process, (pp. 141-148). Katowice, Poland.

Karpenko, A.V. (2018). Rozvytok intelektualʹnykh aktyviv lyudsʹkoho potentsialu: teoriya ta praktyka [Development of intellectual assets of human potential: theory and practice]. Zaporizhzhia: FOP V.V. Mokshanov. [in Ukrainian]

Tsviliy, S., Vasylychev, D., Gurova, D. (2020). Itroduction of process management into the management system of the tourist company on the basis of informatization of business processes. The role of technology in the socio-economic development of the post-quarantine world, (pp. 37-46). Katowice, Poland.

Sokolov, A.V., Karpenko, A.V., Vasylychev, D.V., Vasylʹyeva, O.O. (2016). HR-menedzhment na innovatsiynykh pidpryyemstvakh [HR-management at innovative enterprises]. Zaporizhzhia: Dyke pole. [in Ukrainian]

Tsviliy, S., Gurova, D., Korniienko, O. (2020). Postcoronavirus development of the regional tourist destination on the principle of public-private partnership. Biznes-navihator – Business-navagator, 4 (60), 134-138.

Zaitseva, V., Tsviliy, S., Bublei, G. (2019). Innovation facilities of the tourist business of small and medium enterprises of the region [Innovatsiyni mozhlyvosti turystychnoho biznesu malykh ta serednikh pidpryyemstv rehionu]. Roczniki Ekonomiczne KPSW w Bydgoszczy – Economic Yearbooks of the KPSW in Bydgoszcz, 12, 201-212.

Tsviliy, S.М., Vasylychev, D.V., Gurova, D.D. (2020). Improvement of the qualification of small and micro-enterprise staff in the crisis conditions of business transformation. Ekonomichnyy visnyk DVNZ «UDKHTU» – Economic Bulletin of UDKHTU, 1(11)/20, 50-60.

Переглядів статті: 180
Завантажень PDF: 149
Опубліковано
2020-12-28
Як цитувати
Цвілий, С. М., Василичев, Д. В., & Гурова, Д. Д. (2020). ТРАНСФОРМАЦІЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ТИПОВОГО ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ ГОСТИННОСТІ В ІННОВАЦІЙНУ СТРУКТУРУ. Економічний простір, (164), 129-133. https://doi.org/10.32782/2224-6282/164-21
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ