ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНИХ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
Анотація
Метою дослідження було обґрунтування засобів формування інтелектуально-кадрового забезпечення інновацій- них клієнтоорієнтованих підприємств ресторанного господарства. Актуальність цього завдання зросла на сучасному етапі розвитку економічних відносин та конкуренції, особливо у секторі ресторанного бізнесу, оскільки зміщається орієнтація всіх бізнес-процесів підприємств із формування доходу та отримання прибутку на максимальне задово- лення потреб клієнтів; розвивається такий напрям, як проєктування, моделювання та розвиток запитів споживача; конкурентоспроможність ресторанного бізнесу все більше визначається клієнтоорієнтацією. В процесі дослідження застосовано наукові методи стратегічного менеджменту (для формування засад структуризації цілей покращення інтелектуально-кадрового забезпечення інноваційних клієнтоорієнтованих підприємств ресторанного господарства) та системного підходу (при обґрунтуванні пріоритетів та інструментів удосконалення інтелектуально-кадрового забезпечення інноваційних клієнтоорієнтованих підприємств ресторанного бізнесу). Обґрунтовано актуальність та визначено засоби формування інтелектуально-кадрового забезпечення інноваційних клієнтоорієнтованих підприємств ресторанного господарства. Подальші наукові пошуки в цьому напрямі стосуються обґрунтування економіко-матема- тичних моделей в сфері клієнтоуправління. Практичне значення результатів дослідження полягає у нарощуванні клі- єнтської бази лояльних споживачів та зміцненні за рахунок цього конкурентоспроможності суб’єкта ресторанного бізнесу, що одночасно має значний соціальний ефект у вигляді задоволення потреб споживачів у ресторанних послугах.
Посилання
Бабенко О. М. Формування конкурентоспроможності підприємств ресторанного господарства та застосування лідерства в управлінні як конкурентної переваги. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки». 2013. № 4 (60). С. 100–108.
Васильців Т., Магас Н. Передумови конкурентоспроможності підприємств роздрібної торгівлі. Науковий вісник НЛТУ України. 2014. Вип. 24.2. С. 218–222.
Васильців Т. Г., Рудковський О.В., Породко О. Ю. Реалізація потенціалу лідерства в системі управління персоналом підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Вісник Одеського національного університету. Серія «Економіка». 2018. № 1 (254). С. 57–60.
Гросул В. А. Лояльність споживачів як основний критерій формування конкурентних переваг підприємств ресторанного господарства. Науковий вісник Мукачівського державного університету. 2018. № 15. C. 272-277.
Жегус О. В., Ілляшенко О. В. Управління лояльністю клієнтів у закладах готельно-ресторанного господарства в умовах нових викликів. Проблеми економіки. 2020. № 3. C. 118–125.
Левченко М. М. Використання мотиваційного механізму в управлінні персоналом підприємства ресторанного господарства. Торгівля і ринок України : темат. зб. наук. пр. Донецьк : ДонДует, 2005. Вип 19, т. 3. С. 212–217.
Мазаракі А. А. Проектування закладів ресторанного господарства : навч. посіб. / за ред. А. А. Мазаракі. Київ : КНТЕУ, 2012. 340 с.
П’ятницька Г. Концептуальні засади розвитку ресторанного господарства в Україні. Вісник Київського національного торговельно- економічного університету. 2008. № 3. С. 15–24.
Романчукевич М. Й. Клієнтоорієнтованість як інструмент формування конкурентних переваг компанії. Інфраструктура ринку. 2018. № 21. C. 165–173.
Устьян О. Ю. Концептуальний підхід до впровадження клієнтоорієнтованого маркетингу на підприємстві сфери розваг і відпочинку. Вісник соціально-економічних досліджень. 2017. № 63–64 (2–3). C. 61–68.
Babenko, О. М. (2013). Formuvannia konkurentospromozhnosti pidpryyemstv restorannogo gospodarstva ta zastosuvannia liderstva v upravlinni yak konkurentnoyi perevagy [Formation of competitiveness of restaurant enterprises and application of leadership in management as a competitive advantage]. Scientific Bulletin of Poltava University of Economics and Trade. Economic Sciences Series, № 4 (60), pp. 100–108.
Vasyltsiv, Т., Маgаs, N. (2014). Peredumovy konkurentospromozhnosti pidpryemstv rozdribnoyi torgivli [Prerequisites of competitiveness of retail enterprises], Scientific Herald of the National Forestry University of Ukraine, № 24.2, pp. 218–222.
Vasyltsiv, T. G., Rudkovskiy, О. V., Porodko, О. Yu. (2018). Realizaciya potencialu liderstva v systemi upravlinnia personalom pidpryemstv gotelno-restorannogo biznesu [Realization of leadership potential in the personnel management system of hotel and restaurant business enterprises]. Bulletin of Odessa National University. Economics Series, № 1 (254), pp. 57–60.
Grosul, V. A. (2018). Loyalnist spozhyvachiv yak osnovnyi kryteriy formuvannia konkurentnyh perevag pidpryemstv restorannogo gospodarstva [Consumer loyalty as the main criterion for forming competitive advantages of restaurantbusiness enterprises]. Economics and enterprise management, № 15, pp. 272–277.
Zhegus, О. V., Illiashenko, О. V. (2020). Upravlinnia loyalnistyu kliyentiv u zakladah gotelno-restorannogo gospodarstva v umovah novyh vyklykiv [Customer loyalty management in hotel and restaurant establishments in the conditions of new challenges]. Problems of the economy, № 3, pp. 118–125.
Levchenko, М. М. (2005). Vykorystannia motyvaciynogo mehanizmu v upravlinni personalom pidpryemstv restorannogo gospodarstva [The use of a motivational mechanism in personnel management of the restaurant business]. Trade and market of Ukraine, issue 19, vol. 3, pp. 212–217.
Mazaraki, А. А. (2012). Proektuvannia zakladiv restorannogo gospodarstva [Design of restaurants]. Кyiv, 340 p.
Pyatnytska, G. (2008). Konceptualni zasady rozvytku restorannogo gospodarstva v Ukraini [Conceptual bases of restaurant economy development in Ukraine]. Bulletin of Kyiv National University of Trade and Economics, № 3. pp. 15–24.
Romanchukevych, M.Y. (2018). Kliyentooriyentovanist yak instrument formuvannia konkurentnyh perevag kompaniyi [Customer orientation as a tool for generating a company's competitive advantage]. Bulletin Market Infrastructure, № 21, pp. 165–173.
Ustyan, O.Y. (2017). Konceptualnyi pidhid do vprovadzhennia kliyentooriyentovanogo marketyngu na pidpryemstvi sphery rozvag i vadpochynku [Conceptual approach to the implementation of customer-oriented marketing at the leisure andleisure enterprise]. Bulletin of socio-economic research, № 2-3, pp. 63–64.