ПІДВИЩЕННЯ МІЖНАРОДНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ МАЛОГО БІЗНЕСУ
Анотація
У статті розглянуто основні проблеми та напрями забезпечення міжнародної конкурентоспроможності підприємств малого бізнесу в умовах глобалізації. Сьогодні розвиток ринкових відносин створює ситуацію вираженої конкурентної напруженості практично в усіх сферах бізнесу і для всіх форм підприємництва, що потребує корегування стратегії маркетингової діяльності з метою цілеспрямованого посилення конкурентних позицій українських підприємств малого бізнесу в умовах інтернаціоналізації бізнесу і створення та використання сталих стратегічних переваг у конкурентно напруженому маркетинговому середовищі сучасного міжнародного ринку. Керівництво підприємств, усвідомлюючи, що працює в умовах інтернаціоналізованого ринку, замислюється про можливості створення специфічних стратегічних переваг і оригінальних стратегій, які б сприяли формуванню потужного потенціалу подальшого виробничо-комерційного розвитку малих підприємств.
Посилання
Актуальні проблеми теорії та практики міжнародних економічних відносин в умовах глобальної трансформації : матеріали наук. конф. студентів та молодих учених спец. 292 «Міжнар. екон. відносини», м. Полтава, 4 грудня 2018 р. / ред. Н.Г. Базавлук ; Укоопспілка, ВНЗ «Полтав. ун-т економіки і торгівлі». Полтава, 2018. 118 c.
Гаращенко Н.М., Лаврененко В.В. Інституціональні аспекти використання підприємницького потенціалу малого і середнього бізнесу в Україні у контексті євроінтеграційних реформ. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2017. № 875. С. 115–121.
Глобальні виміри захисту економічної конкуренції : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 27 жовтня 2017 р. / Центр комплекс. дослідж. з питань антимонопол. політики. Київ : Тенар, 2017. 99 c.
Кравець О.В. Досвід підтримки малого та середнього підприємництва в країнах – членах Європейського Союзу. Бізнес Інформ. 2016. № 11. С. 54–60.
Пивоваров М.Г., Хижняк О.С. Розширення інтеграції промисловості з інституцією малого і середнього підприємництва України. Держава та регіони. Серія «Економіка та підприємництво». 2017. № 4/5. С. 84–89.
Портер М. Международная конкуренция. Конкурентные преимущества стран. Москва : Альпина Паблишер, 2018. 947 с.
Руда М.В., Горбаль Н.І., Ільницький В.С. COSME: розвиток і підвищення конкурентоспроможності українських підприємств на ринках ЄС. Бізнес Інформ. 2018. № 3. С. 252–258.
Тонких О.Г., Ревенко А.Д. Теоретичні аспекти взаємозв’язку інноваційних факторів та міжнародного конкурентного потенціалу підприємства. Стратегія розвитку України. 2018. № 1. С. 87–91.
Формування механізмів управління якістю та підвищення конкурентоспроможності підприємств : тези доп. IX Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. молодих вчених та студентів, м. Дніпро, 22 березня 2018 р. / Ун-т ім. А. Нобеля. Дніпро, 2018. 299 c.
Nowacki R., Wasilik K. Innovative business services in creating competitiveness of small and medium-sized enterprises in Poland. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2016. № 847. С. 130–138.
Aktualʹni problemy teoriyi ta praktyky mizhnarodnykh ekonomichnykh vidnosyn v umovakh hlobalʹnoyi transformatsiyi (2018) : materialy nauk. konf. studentiv ta molodykh uchenykh spets. 292 Mizhnar. ekon. vidnosyny, 4 hrud. 2018 r 118 [in Ukrainian]
Harashchenko, N. M. (2017) Instytutsionalʹni aspekty vykorystannya pidpryyemnytsʹkoho potentsialu maloho i serednʹoho biznesu v Ukrayini u konteksti yevrointehratsiynykh reform / Visn. Nats. un-tu «Lʹviv. politekhnika» 875. 115-121 [in Ukrainian]
Hlobalʹni vymiry zakhystu ekonomichnoyi konkurentsiyi (2017) : materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf., 27 zhovt. 2017 r., Kyyiv / Tsentr kompleks. doslidzh. z pytanʹ antymonopol. polityky 99 [in Ukrainian]
Kravets, O. V. (2016) Dosvid pidtrymky maloho ta serednʹoho pidpryyemnytstva v krayinakh - chlenakh Yevropeysʹkoho Soyuzu 11 54-60 [in Ukrainian]
Pyvovarov, M. H. (2017) Rozshyrennya intehratsiyi promyslovosti z instytutsiyeyu maloho i serednʹoho pidpryyemnytstva Ukrayiny Derzhava ta rehiony. Ser. Ekonomika ta pidpryyemnytstvo 4/5 84-89 [in Ukrainian]
Porter, M. (2018) Mezhdunarodnaya konkurentsiya. Konkurentnyy preimushchestva stran Al’pina Pablisher 947 [in Russian]
Ruda, M. V. COSME (2018) : rozvytok i pidvyshchennya konkurentospromozhnosti ukrayinsʹkykh pidpryyemstv na rynkakh YES Biznes Inform. 3 252-258 [in Ukrainian]
Tonkykh, O. H. (2018) Teoretychni aspekty vzayemozv’yazku innovatsiynykh faktoriv ta mizhnarodnoho konkurentnoho potentsialu pidpryyemstva Stratehiya rozvytku Ukrayiny 1 87-91 [in Ukrainian]
Formuvannya mekhanizmiv upravlinnya yakistyu ta pidvyshchennya konkurentospromozhnosti pidpryyemstv (2018) : tezy dop. IX Mizhnar. nauk.-prakt. Internet-konf. molodykh vchenykh ta studentiv, 22 berez. 2018 r. Dnipro : Un-t im. A. Nobelya 299 [in Ukrainian]
Nowacki, R. (2016) Innovatsiyni biznes-posluhy v formuvanni konkurentospromozhnosti malykh i serednikh pidpryyemstv Polʹshchi Visn. Nats. un-tu «Lʹviv. politekhnika» 847 130-138.