АНАЛІТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ В УКРАЇНІ ЗА 2016–2020 РР.

  • І.В. Іваненко Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: маркетингові комунікації, ринок комунікацій України, рекламний медіаринок, цифрова реклама, маркетингові інтернет-комунікації

Анотація

Дослідження присвячено обґрунтуванню теоретико-методичних засад формулювання визначення поняття «ринок маркетингових комунікацій», проведено аналіз наявних у літературних джерелах визначень та вибрано те, яке, на думку автора, є найбільш повним та адекватним сучасним ринковим умовам. Визначено загальні та специфічні фактори впливу на ринок маркетингових комунікацій. Проаналізовано розвиток ринку маркетингових комунікацій за 2016–2020 рр. у розрізі його окремих сегментів, а саме рекламного медіаринку, сервісу маркетингових комунікацій та цифрової реклами. Встановлено, що в результаті зменшення рівня доходів і купівельної спроможності населення, внаслідок запровадження карантинних обмежень ринок маркетингових комунікацій показав негативну динаміку зростання за 2019–2020 рр. На основі аналізу статистичної інформації виявлено основні тенденції розвитку ринку маркетингових комунікацій, а також сформовано прогноз для цього сегменту ринку на 2021 р. Проведене дослідження має кабінетний характер, через відсутність даних про діяльність учасників ринку маркетингових комунікацій в офіційних статистичних джерелах аналітичні розрахунки здійснено на основі даних Всеукраїнської рекламної коаліції.

Посилання

Примак Т.О. Маркетингові комунікації на сучасному ринку : навчальний посібник. Київ : Лібра, 2017. 202 с.

Офіційний сайт Всеукраїнської рекламної коаліції. URL: https://vrk.org.ua/ad-market (дата звернення: 01.12.2020).

Офіційний сайт Міжнародної асоціації маркетингових ініціатив. URL: http://uaport.net/uk/cat/site/mami-org-ua-ru (дата звернення: 10.12.2020).

Райко Д.В., Цейтлін Л.М. Розроблення класифікації інструментів маркетингових комунікацій. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. № 2. С. 36–46.

Котлер Ф., Армстронг Г., Вонг В., Сондерс Д. Основи маркетингу : підручник. Київ : Центр учбової літератури, 2014. 752 с.

Ковальчук С.В., Лазебник М.Р. Ринок маркетингових комунікацій України: огляд та тенденції розвитку. Вісник Хмельницького національного університету. Серія «Економічні науки». 2016. № 5 (2). С. 126–136.

Ринково-орієнтоване управління інноваційним розвитком : монографія / за ред. С.М. Ілляшенка. Харків : Дісаплюс, 2017. 448 с.

Литовченко І.Л. Удосконалення класифікації засобів маркетингової комунікативної діяльності. С. 97–104. URL: http://vlp.com.ua/files/special/14.pdf (дата звернення: 14.12.2020).

Охріменко Г.В. Використання BTL-реклами та інтегрованих маркетингових комунікацій в рекламній стратегії просування товару на ринок. Науковий вісник Волинського національного університету ім. Лесі Українки. 2018. № 23. С. 48–52.

Хмарська І.А. Інноваційні тренди на ринку маркетингових комунікацій та їх вплив на діяльність підприємств легкої промисловості України. Науковий вісник Миколаївського національного університету ім.. В.О. Сухомлинського. 2018. № 21. С. 434–451.

Prymak T.O. (2017) Marketynhovi komunikatsii na suchasnomu rynku [Marketing communications in the modern market]. Kyiv : Libra.

Ofitsiinyi sait Vseukrainskoi reklamnoi koalitsii [Official site of the All-Ukrainian Advertising Coalition]. Available at: https://vrk.org.ua/ad-market (accessed 01 December 2020).

Ofitsiinyi sait Mizhnarodnoi asotsiatsii marketynhovykh initsiatyv [Official site of the International Association of marketing initiatives]. Available at: http://uaport.net/uk/cat/site/mami-org-ua-ru (accessed 10 December 2020).

Raiko D.V., Tseitlin L.M (2017) Rozroblennia klasyfikatsii instrumentiv marketynhovykh komunikatsii [Development of classification of marketing communication tools]. Marketing and innovation management, vol. 2, pp. 36–46.

Kotler F., Armstronh H., Vonh V., Sonders D. (2014) Osnovy marketynhu [Fundamentals of marketing]. Kyiv : Tsentr uchbovoi literatury.

Kovalchuk S.V., Lazebnyk M.R. (2016) Rynok marketynhovykh komunikatsii Ukrainy ohliad ta tendentsii rozvytku [Marketing communications market of Ukraine: review and development trends]. Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic Sciences Series, vol. 5, no. 2, pp. 126–136.

Illiashenko S.M. (2017) Rynkovo-oriientovane upravlinnia innovatsiinym rozvytkom [Market-oriented management of innovation development]. Kharkiv : Disaplius.

Lytovchenko I.L. (2019) Udoskonalennia klasyfikatsii zasobiv marketynhovoi komunikatyvnoi diialnosti, pp. 97–104. [Improving the classification of means of marketing communication]. Available at: http://vlp.com.ua/files/special/14.pdf (accessed 14 December 2020).

Okhrimenko H.V. (2018) Vykorystannia BTL-reklamy ta intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii v reklamnii stratehii prosuvannia tovaru na rynok [The use of BTL-advertising and integrated marketing communications in the advertising strategy of product promotion]. Scientific Bulletin of Volyn National University named after Lesya Ukrainka, vol. 23, pp. 48–52.

Khmarska I.A. (2018) Innovatsiini trendy na rynku marketynhovykh komunikatsii ta yikh vplyv na diialnist pidpryiemstv lehkoi promyslovosti ukrainy [Innovative trends in the market of marketing communications and their impact on the activities of light industry enterprises of Ukraine]. Scientific Bulletin of Mykolayiv National University named after V.O. Sukhomlinsky, vol. 21, pp. 434–451.

Переглядів статті: 734
Завантажень PDF: 452
Опубліковано
2020-11-30
Як цитувати
Іваненко, І. (2020). АНАЛІТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ В УКРАЇНІ ЗА 2016–2020 РР. Економічний простір, (162), 96-102. https://doi.org/10.32782/2224-6282/162-17
Розділ
РОЗВИТОК ПРОДУКТИВНИХ СИЛ І РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА