РОЗВИТОК ПОДІЄВОГО ТУРИЗМУ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА ПРОСУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ
Анотація
Розвиток туристичної індустрії сприяє диверсифікації джерел прибутку в регіональний бюджет, що в сукупності з іншими джерелами може стати чинником формування соціально-економічного розвитку окремої дестинації. Розвиток подієвого туризму потрібно розвивати як форму м’якого туризму, що добре пристосовується до місцевого різноманіття. Метою статті є дослідження розвитку подієвого туризму в Україні та його вплив на просування території. У роботі використано загальнонаукові методи та контент-аналіз. Розглянуто значення подієвого складника в розвитку туризму та просуванні територій. Досліджено стан подієвого туризму в Україні, а також визначено ключові моменти, яким варто приділити особливу увагу в рамках розвитку подієвого туризму. Визначено вплив подієвого туризму на розвиток і просування території за допомогою інструментів подієвого маркетингу.
Посилання
Бабкин А.В. Специальные виды туризма : учебное пособие. Ростов-на-Дону : Феникс, 2008. 256 с
Давыденко И.В. Доминанты рынка событийного туризма Перспективы развития науки в современном мире : мат. междун. научно-практич. конф. Краков, 2012. С. 97–103.
Клочковська В.О., Клочковський О.В. Стан та перспективи розвитку подієвого туризму у Вінницькій області. Економіка і організація управління. 2019. № 1(33). С. 110–115. URL: http://jeou.donnu.edu.ua/article/view/7071/7100 (дата звернення: 03.11.2020).
Костюк О. История ивента. Теория и практика организации специальных мероприятий. 2008. № 3. С. 17–21.
Парфиненко А.Ю. Событийный туризм как фактор формирования туристической привлекательности города. География и туризм. 2015. № 34. С. 144–154.
Климова Т.Б., Вишневская Е.В., Аноприева Е.В. Продвижение территории посредством взаимодействия событийного маркетинга и событийного туризма. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія «Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм». 2013. № 1086. Вип. 2. С. 147–150. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhMv_2013_1086_2_31. (дата звернення: 03.11.2020).
Getz D. Event management and event tourism. NY : Cognizant, 2005.
Getz D. Event tourism: Definition, evolution, and research. Tourism Management. 2008. № 29.
Hall C.M. Hallmark Tourist Events: Impacts, management, and planning. London : Belhaven, 1992.
Bowdin G., Allen J., O’Toole W., Harris R., & McDonnell I. Events management (2nd ed.). Oxford : Elsevier, 2006.
Thomas R., & Wood E. Event-based tourism: A survey of localauthority strategies in the UK. Local Governance. 2004. № 29(2). Р. 127036.
Ritchie J.R.B. Assessing the impacts of hallmark events: Conceptual and research issues. Journal of Travel Research. 1984. № 23(1). Р. 2–11.
Тищенко П.В. Теоретичні аспекти та розвиток подієвого туризму регіону. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Економічні науки». 2011. № 33. С. 124–128.
Список фестивалів в Україні. Вікіпедія : вебсайт. URL: https://uk.wikipedia.org (дата звернення: 03.11.2020).
Зручно тревел. Найбільша база туристичних об’єктів країни : вебсайт. URL: https://zruchno.travel (дата звернення: 03.11.2020).
WorldExpo. Календар міжнародних конференцій та виставок 2020–2021 : вебсайт. URL: https://worldexpo.pro (дата звернення: 03.11.2020).
Karabas : вебсайт. URL: https://karabas.com (дата звернення: 03.11.2020).
Афіша культурних подій Харкова : вебсайт. URL: https://www.078.com.ua (дата звернення: 03.11.2020).
Шумович А.В. Чудові заходи: Технології та практика event management ; 3-є вид. Москва : Манн, Іванов і Фербер, 2008. С. 113.
Булганина С.В., Лопаткіна Н.С. Подієвий туризм: історія і перспективи розвитку. Науковедение. 2015. № 3. С. 24. URL: http://naukovedenie.ru/PDF/168EVN315.pdf (дата звернення: 03.11.2020).
Дмитрієв Д.В. Специфіка подієвого туризму як сегмента регіонального ринку туристичних послуг. Світ економіки і права. 2011. № 10.
Babkin A.V. (2008) Spetsialnyie vidyi turizma [Special types of tourism]: uchebnoe posobie. Rostov-na-Donu: Feniks, 256 s.
Davyidenko I.V. (2012) Dominantyi ryinka sobyitiynogo turizma [Dominants of the event tourism market] Perspektivyi razvitiya nauki v sovremennom mire : mat. mezhdun. nachno-praktich. konf. Krakov, S. 97–103.
Klochkovska V.O., Klochkovskyi O.V. (2019) Stan ta perspektyvy rozvytku podiievoho turyzmu u Vinnytskii oblasti [Status and prospects of event tourism development in Vinnytsia region]. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia, № 1 (33). S. 110-115. URL: http://jeou.donnu.edu.ua/article/view/7071/7100 (accessed 3.11.2020).
. Kostyuk O. (2008) Istoriya iventa [Event history]. Teoriya i praktika organizatsii spetsialnyih meropriyatiy, № 3. S. 17-21.
Parfinenko A.Yu. (2015) Sobyitiynyiy turizm kak faktor formirovaniya turisticheskoy privlekatelnosti goroda [Event tourism as a factor in the formation of the tourist attractiveness of the city]. Geografiya i turizm, № 34. S. 144-154.
Klimova T.B., Vishnevskaya E.V., Anoprieva E.V. (2013) Prodvizhenie territorii posredstvom vzaimodeystviya sobyitiynogo marketinga i sobyitiynogo turizma [Promotion of the territory through the interaction of event marketing and event tourism]. Visnyk Harkivskogo natsionalnogo universitetu imeni V.N. Karazina. Ser. : Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krayinoznavstvo. Turizm, № 1086, Vyp. 2. S. 147-150. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhMv_2013_1086_2_31 (accessed 3.11.2020).
Getz D. (2005) Event management and event tourism. NY : Cognizant.
Getz D. (2008) Event tourism: Definition, evolution, and research. Tourism Management, №29
Hall C.M. (1992) Hallmark Tourist Events: Impacts, management, and planning. London, Belhaven.
Bowdin G., Allen J., O’Toole W., Harris R., & McDonnell I. (2006) Events management (2nd ed.). Oxford: Elsevier.
Thomas R., & Wood E. (2004) Event-based tourism: A survey of localauthority strategies in the UK. Local Governance, 29(2), 127036
Ritchie, J.R.B. (1984) Assessing the impacts of hallmark events: Conceptual and research issues. Journal of Travel Research, 23(1). Р. 2–11.
Tyshchenko P.V. (2011) Teoretychni aspekty ta rozvytok podiievoho turyzmu rehionu [Theoretical aspects and development of event tourism in the region]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia Ekonomichni nauky, № 33. S. 124–128.
Spysok festyvaliv v Ukraini. Vikipediia [List of festivals in Ukraine. Wikipedia]: website . URL: https://uk.wikipedia.org (accessed 3.11.2020).
Zruchno trevel. Naibilsha baza turystychnykh obiektiv krainy [Convenient travel. The largest database of tourist attractions in the country] : website. URL: https://zruchno.travel (accessed 3.11.2020).
WorldExpo. Kalendar mizhnarodnykh konferentsii ta vystavok 2020-2021 [WorldExpo. Calendar of international conferences and exhibitions 2020-2021]: website. URL: https://worldexpo.pro (accessed 3.11.2020).
Karabas: website. URL: https://karabas.com (accessed 3.11.2020).
Afisha kulturnykh podii Kharkova [078. Poster of cultural events in Kharkiv]: website. URL: https://www.078.com.ua (accessed 3.11.2020).
Shumovych A.V. (2008) Chudovi zakhody: Tekhnolohii ta praktyka event management [Great events: Technology and practice of event management]. 3-ye vyd. M .: Mann, Ivanov i Ferber, S. 113.
Bulhanyna S.V., Lopatkina N.S. (2015) Podiievyi turyzm: istoriia i perspektyvy rozvytku [Event tourism: history and prospects of development]. Internet-zhurnal Naukovedenye, № 3. S. 24 URL: http://naukovedenie.ru/PDF/168EVN315.pdf (accessed 3.11.2020).
Dmytriiev D.V. (2011) Spetsyfika podiievoho turyzmu yak sehmenta rehionalnoho rynku turystychnykh posluh [The specifics of event tourism as a segment of the regional market of tourist services]. Svit ekonomiky i prava, №10.