НАЯВНІСТЬ ВІЛЬНОГО ЧАСУ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ПОПИТУ НА ТУРИСТИЧНІ ПОСЛУГИ

Ключові слова: дозвілля, рекреація, профіль споживача, інтенсивність праці, зайнятість, вимоги до туристичних послуг

Анотація

У статті розглянуто взаємозв’язок між кількістю вільного часу як обов’язкового ресурсу дозвілля та рекреації, рівнем особистого доходу та обсягами витрат населення на витрати на туристичні послуги. Кореляція між цими показниками аналізується за вибраними країнами ОЕСР, додатковим показником виступає чинник задоволеності балансом вільного та робочого часу. Виявлено зворотній зв’язок між інтенсивністю праці та готовністю зайнятих витрачати кошти на дозвілля. Визначено, що профіль споживача туристичних послуг створюється в результаті поєднання чинників добробуту, трудового законодавства та ставлення до дозвілля. Запропоновано будувати маркетингову стратегію та асортиментну політику виробників туристичної продукції на основі матричного підходу (методу карти стратегічних груп), наведено приклад групування споживачів за тривимірною моделлю. На рівні державної політики зайнятості описано наслідки двох альтернатив, таких як збільшення інтенсивності праці та інтенсифікації експорту; зменшення робочого навантаження та підтримка національного виробника за рахунок коштів третинного сектору.

Посилання

Alvarez-Sousa A. The welfare state and tourism for all. Reasons why people do not travel. Cuadernos de Turismo. 2018. № 41. P. 639–642.

Meyer B., Niezgoda A. The impact of the perception of leisure on recreational and tourism spaces in an urban area. Turyzm. 2018. Vol. 28. № 1. P. 47–52.

Dzhandzhugazova E., Blinova A., Stepanova A. The economy of free time as a driver for the development of successful projects in tourism and hospitality. International Journal of Psychosocial Rehabilitation. 2020. Vol. 24. Issue 6. P. 5599–5604.

Zsarnoczky M. The digital future of the tourism & hospitality industry. Boston Hospitality Review. 2018. Vol. 6. P. 1–9.

Kvach Y., Koval V., Hrymaliuk A. Tourism and hospitalityindustryin the context of global economic development. Економіка. Екологія. Соціум. 2018. № 2. Issue 4. P. 11–21.

Liu H. The Analysis of the Influence Factors of China’s Outbound Tourism Market. MATEC Web of Conferences – EDP Sciences. 2018. Vol. 228. Article 05004.

Годін С. Пурпурова корова! Як створити незабутній продукт / пер. з англ. З. Корабліна. Київ : Наш формат, 2018. 168 с.

How’s Life? Measuring Well-being : the OECD statistical report. DOI: https://doi.org/10.1787/23089679.

World Bank Open Data. URL: https://data.worldbank.org.

World Travel and Tourism Council (WTTC). URL: https://wttc.org.

Human Development Report 2019. URL: http://hdr.undp.org/en/2019-report.

Alvarez-Sousa A. (2018). The welfare state and tourism for all. Reasons why people do not travel. Cuadernos de Turismo, (41), 639–642.

Meyer B., & Niezgoda A. (2018). The impact of the perception of leisure on recreational and tourism spaces in an urban area. Turyzm, 28 (1), 47–52.

Dzhandzhugazova E., Blinova A., Stepanova A. (2020). The economy of free time as a driver for the development of successful projects in tourism and hospitality. International Journal of Psychosocial Rehabilitation. Vol. 24. Issue 06, pp. 5599–5604.

Zsarnoczky M. (2018). The digital future of the tourism & hospitality industry. Boston Hospitality Review, 6, pp. 1–9.

Kvach Y., Koval V., Hrymaliuk A. (2018). Tourism and hospitality industryin the context of global economic development. Economy. Ecology. Society, (2, Issue 4), 11–21.

Liu H. (2018). The Analysis of the Influence Factors of China’s Outbound Tourism Market. MATEC Web of Conferences (Vol. 228, article 05004). EDP Sciences.

Godin S. (2018). Purpurova korova! Yak stvoryty nezabutnii produkt [Purple Cow! Transform your business by being remarkable] / translated from English by Z. Korablina. Kyiv : Nash format, 168 p.

How’s Life? Measuring Well-being : the OECD statistical report. DOI: https://doi.org/10.1787/23089679.

World Bank Open Data. URL: https://data.worldbank.org.

World Travel and Tourism Council (WTTC). URL: https://wttc.org.

Human Development Report 2019. URL: http://hdr.undp.org/en/2019-report.

Переглядів статті: 181
Завантажень PDF: 156
Опубліковано
2020-10-27
Як цитувати
Дехтяр, Н. А. (2020). НАЯВНІСТЬ ВІЛЬНОГО ЧАСУ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ПОПИТУ НА ТУРИСТИЧНІ ПОСЛУГИ. Економічний простір, (160), 96-102. https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-18
Розділ
ДЕМОГРАФІЯ, ЕКОНОМІКА ПРАЦІ, СОЦІАЛЬНА ЕКОНОМІКА І ПОЛІТИКА