УПРАВЛІННЯ ТУРИСТСЬКИМ ІМІДЖОМ ЯК ЧИННИКОМ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ РЕГІОНУ

  • Н. М. Богдан Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова https://orcid.org/0000-0002-8176-9721
  • А. А. Концелідзе Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова
Ключові слова: конкурентоспроможність, імідж регіону, туристський імідж регіону, чинники, бренд території

Анотація

У статті досліджено підходи до визначення туристського іміджу регіону та розглянуто питання щодо виявлення та структуризації чинників, що впливають на туристичний імідж регіону та на його конкурентоспроможність загалом. Метою статті є дослідження впливу туристського іміджу регіону на конкурентоспроможність регіону на світовому ринку, дослідження, виявлення та структуризація чинників, що впливають на туристський імідж регіону та на його конкурентоспроможність. За результатами аналізу підходів до визначення іміджу регіону та туристського іміджу регіону, акцентуючи увагу саме на маркетинговій складовій частині цих категорій, імідж регіону ми визначили як комплексну думку цільової аудиторії про регіон, що склалась стихійно або під впливом спеціально вжитих маркетингових заходів. Доведено, що привабливий туристський імідж значно підвищує конкурентоспроможність території, підкреслюючи її унікальні особливості та залучаючи до регіону цільові групи за різними інтересами. Висока конкурентоспроможність неможлива без ефективного та сильно поширеного іміджу. Наведений підхід за подальших наукових розробок може бути основою методології оцінювання туристського іміджу регіону задля використання суб’єктами туристської діяльності усіх рівнів, зокрема регіональними, місцевими та галузевими відповідними спеціалізованими структурами, а також туристськими підприємствами та організаціями, що визначає практичне значення проведеного дослідження.

Посилання

Аханаева В. Формирование имиджа региона – важный фактор укрепления его конкурентоспособности Вестник Челябинского государственного университета. Экономика. 2009. Вып. 22. № 26 (164). С. 82–83.

Емельянова Н. Имидж туристского региона. URL: http://geoeko.mrsu (дата звернення: 23.10.2020).

Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг мест. Привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы. Санкт-Петербург : Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005. 384 с.

Офіційний сайт Всесвітньої туристської організації (UNWTO). URL: https://www.unwto.org/ru/node/79 (дата звернення: 25.10.2020).

Швец А., Багров А. Географическая имиджелогия: свидетельство о рождении. Культура народов Причерноморья. 2001. № 25. С. 187–194.

Гукалова І. Статус категорії «якість життя населення» в географії і сучасна її динаміка у регіонах України. Географічний журнал. 2013. № 4. С. 48–55.

Замятин Д. Метагеография: Пространство образов и образы пространства. Москва : Аграф, 2004. 512 с.

Важенина И. Имидж, репутация и бренд территории. Екатеринбург : Институт экономики УрО РАН, 2013. 408 с.

Рябєв А. Формування складових розвитку туризму в регіонах України : автореф. дис. … канд. екон. наук : спец. 08.00.05. Івано-Франківськ, 2018. 19 с.

Богдан Н. Теоретико-методологічне забезпечення узгодження економічних інтересів регіону : автореф. дис. … докт. екон. наук : спец. 08.00.05. Івано-Франківськ, 2018. 43 с.

Ahanaeva V. (2009) Formirovanie imidzha regiona – vazhnyj faktor ukrepleniya ego konkurentosposobnosti [Formation of the image of the region is an important factor in strengthening its competitiveness]. Chelyabinsk State University Bulletin. Economics. Issue 22. № 26 (164), pp. 82–83.

Emelianova N. Imidzh turistskogo regiona [Image of the tourist region]. Available at: http://geoeko.mrsu.

Cotler F., Asplund K., Raine I., Haider D. (2005) Marketing mest. privlechenie investicij, predpriyatij, zhitelej i turistov v goroda, kommuny, regiony i strany Evropy [Marketing of places. Attraction of investments, enterprises, residents and tourists to cities, communes, regions and countries of Europe St. Petersburg]. Stockholm School of Economics in St. Petersburg, p. 384.

Ofitsiyniy site UNWTO. Available at: http://media.unwto.org/content/infographics.

Shvets A., Bagrov A. (2001) Geograficheskaia imidzhelogiia svidetelstvo o rozhdenii Kultura narodov Prichernomoria [Geographical Image: Birth Certificate, Kultura narodov Prichernomory. № 25, pp. 187–194.

Gukalova І. (2013) Status kategor iak st zhittia naselennia v geograf suchasna dinam ka u reg onakh Ukrani [Status of the category “liquor of the living population” in geography and its dynamics at the regions of Ukraine]. Geografic magazine. № 4, pp. 48–55.

Zamyatin D. (2004) Metageografiia Prostranstvo obrazov i obrazy prostranstva [Meta-geography: The Space of Images and Images of Space (in Moscow), p. 512.

Vazhenina I. (2013) Imidzh reputatsiia i brend territorii [Image, Reputation and Brand of the Territory] Ekaterinburg Institute of Economics (in Russia, Ekaterinburg), p. 408.

Riabiev A. (2018) Formuvannia skladovykh rozvytku turyzmu v rehionakh [Formation of components of tourism development in the regions of Ukraine]. Ivano-Frankivsk, p. 23.

Bogdan N. (2018) Teoretyko-metodolohichne zabezpechennia uzghodzhennia ekonomichnykh interesiv rehionu [Theoretical and methodological support of coordination of economic interests of the region]. Ivano-Frankivsk, p. 43.

Переглядів статті: 130
Завантажень PDF: 159
Опубліковано
2020-10-27
Як цитувати
Богдан, Н. М., & Концелідзе, А. А. (2020). УПРАВЛІННЯ ТУРИСТСЬКИМ ІМІДЖОМ ЯК ЧИННИКОМ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ РЕГІОНУ. Економічний простір, (160), 91-95. https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-17
Розділ
РОЗВИТОК ПРОДУКТИВНИХ СИЛ І РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА