ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ SWOT-АНАЛІЗУ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТОВ НВП «МІКРОТЕРМ»

Ключові слова: SWOT-аналіз, галузь, конкурентоспроможність, стратегічне планування, стратегія розвитку, сильні та слабкі сторони підприємства

Анотація

У статті визначено конкурентоспроможність машинобудівних підприємств на прикладі ТОВ НВП «Мікротерм». Проведено SWOT-аналіз за етапами заповнення матриці SWOT, оброблення (зведення) результатів та аналіз результатів. Визначено, що головною метою проведення SWOT-аналізу як матричного методу є отримання достовірних даних про можливості компанії і загрози просування її на ринку товарів і послуг, тому перед SWOT-аналізом ставляться такі завдання: виявлення маркетингових можливостей, які відповідають ресурсам фірми; визначення маркетингових загроз і розроблення заходів щодо знешкодження їхнього впливу; виявлення сильних сторін фірми й зіставлення їх з ринковими можливостями; визначення слабкостей фірми та розроблення стратегічних напрямів їх подолання; виявлення конкурентних переваг фірми та формування її стратегічних пріоритетів. Таким чином, в ході практичного застосування матричного методу SWOT-аналізу визначено конкурентоспроможність за такими ознаками: якісно певний стан (рівень) економіки, стабільність економічних процесів незалежно від зовнішніх і внутрішніх факторів, стійкість до різних видів загроз, самостійне визначення шляхів і форм свого розвитку, протистояння впливу зовнішніх і внутрішніх загроз, готовність і здатність створювати механізми захисту національних інтересів, здатність до саморозвитку й прогресу.

Посилання

Алексеева М.М. Планирование деятельности фирмы. Москва : Финансы и статистика, 2000. 287 с.

Шкуліпа Л.В. Застосування SWOT-аналізу для оцінки доцільності проведення реструктуризації на залізничному транспорті України. Вісник соціально-економічних досліджень. 2013. Вип. 1 (48). C. 168–175.

Згуровський М.З., Перевезра К.В. Методика побудови сценаріїв розвитку України з використанням SWOT-аналізу. Системні дослідження та інформаційні технології. 2009. № 2. C. 7–17.

Андрушкевич З.М. Перспективний аналіз умов інноваційного розвитку машинобудівних підприємств України. Вісник «Львівської політехніки». 2010. C. 9–13.

Чобіток В.І. Методи оцінки потенціалу конкурентоспроможності машинобудівних підприємств. Экономика и управление. 2011. № 5. С. 168–174.

Дорохов О.В. Нечітко-множинний SWOT-аналіз діяльності оптового фармацевтичного підприємства. Збірник наукових праць Харківського університету повітряних сил. 2008. Вип. 3. С. 160–163.

Складання стратегічного балансу та сутність SWOT-аналізу. URL: http://in1.com.ua/book/13007/10315.

Alekseeva M.M. (2000) Planirovaniye deyatel’nosti firmy [Planning of the company’s activity]. Moskow: Finance and Statistics, 287 p.

Shkulipa L.V. (2013) Zastosuvannya SWOT-analizu dlya otsinky dotsilʹnosti provedennya restrukturyzatsiyi na zaliznychnomu transporti Ukrayiny [Application of SWOT-analysis to assess the feasibility of restructuring in the railway transport of Ukraine]. Odessa: Odessa National University of Economics. No. 1 (48). P. 168–175.

Zgurovsky M.Z., Perevezra K.V. (2009) Metodyka pobudovy stsenariyiv rozvytku Ukrayiny z vykorystannyam SWOT-analizu [Methods of building scenarios for the development of Ukraine using SWOT-analysis]. System research and information technologies. No. 2. P. 7–17.

Andrushkevich Z.M. (2010) Perspektyvnyy analiz umov innovatsiynoho rozvytku mashynobudivnykh pidpryyemstv Ukrayiny [Perspective analysis of conditions of innovative development of machine-building enterprises of Ukraine] Problems of economy and management. Lviv: Lviv Polytechnic Publishing House. P. 9–13.

Boots V.I. (2011) Metody otsinky potentsialu konkurentospromozhnosti mashynobudivnykh pidpryyemstv [Methods for assessing the competitiveness potential of machine-building enterprises]. Economics and Management. No. 5. P. 168–174.

Dorokhov O.V. (2008) Nechitko-mnozhynnyy SWOT-analiz diyalʹnosti optovoho farmatsevtychnoho pidpryyemstva [Fuzzy-multiple SWOT-analysis of the activity of a wholesale pharmaceutical company]. Zb. Science. against Hark. University of Air. Strength. No. 3. P. 160–163.

Skladannya stratehichnoho balansu ta sutnist’ SWOT-analizu [Drawing up a strategic balance and the essence of SWOT-analysis]. Available at: http://in1.com.ua/book/13007/10315.

Переглядів статті: 503
Завантажень PDF: 432
Опубліковано
2020-10-27
Як цитувати
Клюс, Ю. І., & Іжболдіна, А. В. (2020). ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ SWOT-АНАЛІЗУ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТОВ НВП «МІКРОТЕРМ». Економічний простір, (160), 60-64. https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-11
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ