ХОЛІСТИЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ М’ЯСОПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЛОЯЛЬНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ПРОДУКЦІЇ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РИНКУ

Ключові слова: м’ясопереробні підприємства, продовольчий ринок, холістичний маркетинг, споживач, лояльність споживача, комплекс маркетингу, маркетинг взаємодії

Анотація

В умовах загострення конкуренції на локальних ринках товаровиробнику продукції м’ясопереробки необхідно забезпечити перехід від короткострокових трансакцій до відносин, орієнтованих на довгочасну перспективу на основі цілісної, інтегрованої, соціально відповідальної, орієнтованої на споживачів, партнерів та власний персонал концепції побудови маркетингової діяльності для забезпечення конкурентної стійкості та можливості утримати клієнтів. У статті проаналізовано конкурентні позиції лідируючих м’ясопереробних підприємств на регіональному ринку та оцінено їх маркетингову діяльність з позиції холістичної спрямованості. Виявлено проблеми та окреслено шляхи їх вирішення через впровадження принципів холістичного маркетингу, використання сучасних інструментів комплексу маркетингу й новітніх технологій побудови взаємовідносин, що дасть змогу підвищити ефективність діяльності підприємства та досягти ефекту синергії.

Посилання

Berry L.L. Relationship Marketing. Emerging Perspectives on Services Marketing / eds. L. Shostack, G. Upah. Chicago : American Marketing Association, 1983. Р. 25–28.

Anderson J.C., Narus J.A., van Rossum W. Customer Value Proposition in Business Markets. Harward Business Review. 2006. 455 p.

Gummesson E. Total Relationship Marketing: Rethinking Marketing Management from 4Ps to 30Rs. Oxford : Butterworth-Heinemann, 1999. 392 р.

Котлер Ф., Касліоне Дж. Хаотика: управління та маркетинг в епоху турбулентності / за ред. Т.В. Співаковської, С.В. Співаковського ; пер. з англ. Київ : Хімджест, ПЛАСКЕ, 2009. 208 с.

Котлер Ф. Маркетинг. Менеджмент. Санкт-Петербург : Питер, 1999. 896 с.

Примак Т.В. Від маркетингу відносин до маркетингу утримування клієнтів. Маркетинг в Україні. 2006, № 3. С. 42–44.

Струк Н.С. Концептуальні засади розвитку маркетингу партнерських відносин підприємств. Причорноморські економічні студії. 2018. Вип. 30 (1). С. 121–126. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bses_2018_30(1)__28 (дата звернення: 20.10.2020).

Головчук Ю.О. Маркетингова домінанта розвитку конкурентних переваг підприємства в умовах інформаційної економіки. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2017. № 3. С. 69–73. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_ekon_2017_6%281%29__15 (дата звернення: 20.10.2020).

Гаркавенко С.С. Маркетинг : підручник. Київ : Лібра, 2002, 712 с.

Супрунова Є.С. Холістичний маркетинг: основні положення і передумови формування. Економіка та держава. 2012. № 9. С. 72–74.

Прокопенко О.В., Троян М.Ю. Поведінка споживачів : навчальний посібник. Київ : ЦУЛ, 2008. 176 с.

Uncles М.О., Dowling R., Hammond К. Customer Loyalty and Customer Loyalty Programs. Journal of Consumer Marketing. 2003. Vol. 4. P. 294–316.

Keeler K.L. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Prentice Hall Upper Saddle River, New Jersey 07458, 1998. 686 p.

Карпенко Н.В. Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст : монографія. Київ : ЦУЛ, 2016. 252 с.

Berry L.L. (1983) Relationship Marketing. Emerging Perspectives on Services Marketing / eds. L.L. Berry, L. Shostack, G. Upah. American Marketing Association: Chicago, рр. 25–28.

Anderson James C. (2006). Customer Value Proposition in Bussines Markets / James C. Anderson, James A. Narus, Wouter van Rossum: Harward Business Review. 455 p.

Gummesson E. (1999) Total Relationship Marketing: Rethinking Marketing Management from 4Ps to 30Rs. Oxford, UK:Butterworth-Heinemann. 1999. 392 р.

Kotler Ph.(1999). Marketinh. Menedzhment [Marketing. Management]. Saint Petersburg: Piter, 896 р. [in Russian]

Kotler F.(2009) Khaotyka: upravlinnia ta marketynh v epokhu turbulentnosti [Chaos: management and marketing in an era of turbulence] / F. Kotler, Dzh. Kaslione; za red. T.V. Spivakovskoi, S.V. Spivakovskoho ; per. s anhl. K.: Khimdzhest, PLASKE. 208 р. [in Russian]

Prymak T.V. (2006). Vid marketynhu vidnosyn do marketynhu utrymuvannia kliientiv [From relationship marketing to marketing of customer retention]. Marketynh v Ukraini, no. 3, pp. 42–44. [in Ukrainian]

Struk N.S. (2018) Kontseptualni zasady rozvytku marketynhu partnerskykh vidnosyn pidpryiemstv [Conceptual framework for the development of marketing partnerships of enterprises]. Prychornomorski ekonomichni studii, vol. 30 (1), pp. 121–126. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bses_2018_30(1)__28 (accessed 20 October 2020).

Holovchuk Y.O. (2017) Marketynhova dominanta rozvytku konkurentnykh perevah pidpryiemstvav umovakh informatsiinoi ekonomik [Marketing dominance of the development of competitive advantages of the enterprise in the conditions of information economics]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, vol. 3, no. 3, pp. 69–73. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_ekon_2017_6%281%29_15 (accessed 20 October 2020).

Harkavenko S.S. (2002) Marketynh: pidruch. [Marketing: textbook]. Kyiv: Libra. 712 р. [in Ukrainian]

Suprunova Ye.S. (2012). Kholistychnyi marketynh: osnovni polozhennia i peredumovy formuvannia [Holistic marketing: basic principles and prerequisites for formation]. Ekonomika ta derzhava, no. 9, pp. 72–74 [in Ukrainian]

Prokopenko O.V., Troian M.Yu. (2008) Povedinka spozhyvachiv: navch. pos. [Consumer Behavior: Educational pos.]. Kyiv: TsUL. 176 p. [in Ukrainian]

Uncles М.О., Dowling R., Hammond К. (2003). Customer Loyalty and Customer Loyalty Programs. Journal of Consumer Marketing, vol. 4, pp. 294–316.

Keeler K.L. (1998) Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Prentice Hall Upper Saddle River, New Jersey 07458, 1998. 686 p.

Karpenko N.V. (2016) Marketynhova diialnist pidpryiemstv: suchassnyi zmist: monohrafiia [Marketing activity of enterprises: modern content: monograph]. Kyiv: TsUL, 252 p. [in Ukrainian]

Переглядів статті: 338
Завантажень PDF: 204
Опубліковано
2020-10-27
Як цитувати
Боліла, С. Ю., & Кириченко, Н. В. (2020). ХОЛІСТИЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ М’ЯСОПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЛОЯЛЬНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ПРОДУКЦІЇ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РИНКУ. Економічний простір, (160), 34-39. https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-6
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ