ВИКОРИСТАННЯ АДАПТИВНО-ІНТЕРАКТИВНИХ СИСТЕМ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПЕРСОНАЛУ

Ключові слова: навчання працівників, віртуальна реальність, змішана реальність, доповнена реальність, штучний інтелект, адаптивно-інтерактивна система

Анотація

У статті розглянуто використання адаптивно-інтерактивних систем, зокрема віртуальної, доповненої та змішаної реальності, з метою навчання персоналу. Виокремлено різні типи систем віртуальної реальності, розмежування яких лежить у площині способів та режимів їхньої взаємодії з користувачем. Розкрито доцільність використання технологій віртуальної і доповненої реальності як методів активного навчання з метою вивчення різних предметів та описано приклади систем навчання персоналу з використанням змішаної реальності. Проаналізовано переваги та недоліки використання означених технологій у навчанні персоналу. Наведено приклади застосування адаптивно-інтерактивних систем на українських та іноземних підприємствах. Запропоновано напрями подальших досліджень у впровадженні сучасних технологій навчання персоналу підприємств.

Посилання

Ткачук В.В., Єчкало Ю.В., Тарадуда А.С., Стеблівець І.П. Доповнена реальність як засіб реалізації дистанційного навчання в умовах карантину. Освітній дискурс: збірник наукових праць. 2020. Вип. 22. №4. С. 43–53.

Мельник І., Задерей Н., Нефьодова Г. Доповнена та віртуальна реаль-ність як ресурс навчальної діяльності студентів. Інформаційні технології та комп’ютерне моделювання: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції., м. Івано-Франківськ, 22 грудня 2018р., м. Іва-но-Франківськ, 2018. С. 61–64.

Weng C., Rathinasabapathi A., Weng A., Zagita C. Mixed reality in science education as a learning support: a revitalized science book. Journal of Educational Computing Research. 2019. Vol. 57. №3, pp. 777–807.

Pierce D., Hathaway A. The Promise (and Pitfalls) of AI for Education. 2018. URL: https://thejournal.com/Articles/2018/08/29/The-Promise-of-AI-for-Education.aspx?Page=1

Employment Situation. The U.S. Bureau of Labor Statistics. URL: https://www.bls.gov/news.release/empsit.nr.htm

Роль штучного інтелекту у процесі навчання персоналу. Blog. Imena. 2019. URL: https://www.imena.ua/blog/ai-in-the-briefing

Тимчина Н., Тимчина В. Нові перспективи освітнього процесу: віртуа-льна та доповнена реальність. Нова педагогічна думка. 2020. № 1. С. 43–44.

Tsvetkov V.Ya. Virtual Modeling. European Journal of Technology and De-sign. 2016. Vol. 11. № 1, pp. 35–44.

Симуляторы – ситуационное моделирование: веб-сайт Forecast-ING. URL: http://www.forecast-ing.ru/simulation_case_modeling.html

Климнюк В.Є. Віртуальна реальність в освітньому процесі. Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил. 2018. № 2(56). С. 207–212.

UPS Enhances Driver Safety Training With Virtual Reality. UPS Pressroom. 2017. URL: https://pressroom.ups.com/pressroom/ContentDetailsViewer.page?ConceptType=PressReleases&id=1502741874802-243

Технології та інновації. Доповнена реальність (AR): веб-сайт IT enter-price. URL: https://www.it.ua/knowledge-base/technology-innovation/dopolnennaja-realnost-ar

Лешко К.В., Рикова Л.Л. Формування професійно-пізнавальної актив-ності майбутніх педагогів з використанням засобів доповненої реальності. Новітні комп’ютерні технології спецвипуск «Хмарні технології навчання». 2019. № 17. С. 76–81.

Boeing introduces a wearable device "Google Glass" to improve aircraft pro-duction efficiency and reduce mistakes: веб-сайт. 2016. URL: https://gigazine.net/gsc_news/en/20160715-boeing-google-glass

Daron Acemoglua, Pascual Restrepo The wrong kind of AI? Artificial intelli-gence and the future of labour demand. Cambridge Journal of Regions, Economy and Society. 2019, pp 1–12.

Попова Г.В. Симуляційні технології змішаної реальності у підготовці майбутніх судноводіїв. Міжнародний науковий журнал. Науковий огляд. 2019. № 6(59). С. 103–110.

Juraschek M., Büth L., Posselt G., Herrmann C. Mixed reality in learning factories. Procedia Manufacturing. 2018. №23, pp. 153–158.

Коршунова А. Як VR впливає на бізнес та розробку нових продуктів: веб-сайт. 2020. URL: https://nachasi.com/2020/02/03/vr-in-business/

Аналітичний огляд «Landscape Industry 4.0 in Ukraine»: веб-сайт Індус-трія 4.0 в Україні URL: https://industry4-0-ukraine.com.ua/landscape/?fbclid=IwAR37szH5k27b1lNl1UOwAtFXyKxp wiN4EpRTM0xKIvgwI6VSR7XtBkklM

Завгородня М.Ю. Можливості та ризики використання цифрових технологій у промисловості. Цифрова економіка : зб. матеріалів ІІ Нац. наук.-метод. конф., Київ, 2019. С. 221–222.

Білик О. Вплив цифрової економіки на зменшення негативних наслідків соціального ризику. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: «Проблеми економіки та управління». 2019. Випуск 7, № 4(2). С. 8–16. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2019.04.008

Новаківський І., Демків Я. Напрями удосконалення інформаційного забезпечення проектних офісів в умовах поширення адаптаційних мето-дологій проектного менеджменту. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: «Проблеми економіки та управління». 2019. Випуск 7, № 4(2), 121–128. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2019.04.121

Раскопа Н. Як використовувати чат-боти ecommerce?. URL: https://promodo.ua/ua/blog/kak-ispolzovat-chat-botov-v-e-commerce.html#gref

Гладкая К.В., Семина А.П. Использование информационно-коммуникационных и виртуальных технологий в обучении персонала. Московский экономический журнал. 2019. №11. С. 614–625.

Спирин Д.В., Брежнев О.С., Баринов А.Д. Алгоритм автоматизирован-ного обучения диалогових систем. II международная научно-практическая конференция. МЦНС «НАУКА И ПРОСВЕЩЕНИЕ». 2018. С. 51–52.

Tkachuk V.V., Yechkalo Yu.V., Taraduda A.S., Steblivecz` I.P (2020) Dopovnena realnist yak zasib realizatsii dystantsiinoho navchannia v umovakh karantynu [Augmented reality as a distance learning tool under quarantine con-ditions] Kyiv: Educational Discourse: a collection of scientific papers, vol. 22. #4. pp. 43–45.

Melnyk I., Zaderei N., Nefodova H. (2018) Dopovnena ta virtualna realnist yak resurs navchalnoi diialnosti studentiv [Augmented Reality and Virtual Reality as the Resources of Students’ Educational Activity]. Proceedings of the Inter-national Scientific Conference (Ukraine, Ivano-Frankivsk, December 22, 2018), Ivano-Frankivsk Information technologies and computer modeling, pp. 61–64

Weng C., Rathinasabapathi A., Weng A., Zagita C. (2019) Mixed reality in sci-ence education as a learning support: a revitalized science book. Journal of Educational Computing Research. Vol. 57. №3. pp. 777–807.

Pierce D., Hathaway A. (2018) The Promise (and Pitfalls) of AI for Education. URL: https://thejournal.com/Articles/2018/08/29/The-Promise-of-AI-for-Education.aspx?Page=1

The U.S. Bureau of Labor Statistics. Employment Situation [Electronic re-source]. URL: https://www.bls.gov/news.release/empsit.nr.htm

Blog Imena (2019) Dopovnena ta virtualna realnist yak resurs navchalnoi diialnosti studentiv [The role of artificial intelligence in the process of staff train-ing] URL: https://www.imena.ua/blog/ai-in-the-briefing/

Tymchyna N., Tymchyna V. (2020) Novi perspektyvy osvitnoho protsesu: virtualna ta dopovnena realnist [New perspectives of the educational process: vir-tual and augmented reality] New pedagogical thought № 1., pp.43– 44.

Tsvetkov V. Ya. Virtual Modeling. European Journal of Technology and De-sign. 2016. Vol. 11. № 1. pp. 35–44.

Symuliatory – sytuatsyonnoe modelyrovanye. URL: http://www.forecast-ing.ru/simulation_case_modeling.html

Klymniuk V.Ie. (2018) Virtualna realnist v osvitnomu protsesi [Virtual reality in the educational process] Collection of scientific works of Kharkiv National Uni-versity of the Air Force. № 2 (56), pp. 207–212

UPS Pressroom (2017) UPS Enhances Driver Safety Training With Virtual Reality. URL: https://pressroom.ups.com/pressroom/ContentDetailsViewer.page?ConceptType=PressReleases&id=1502741874802–243

Tekhnolohii ta innovatsii. Dopovnena realnist (AR): URL: https://www.it.ua/knowledge-base/technology-innovation/dopolnennaja-realnost-ar

Leshko K.V., Rykova L.L. (2019) Formuvannia profesiino-piznavalnoi aktyv-nosti maibutnikh pedahohiv z vykorystanniam zasobiv dopovnenoi realnosti [Formation of professional and cognitive activity of future teachers with the use of augmented reality] The new computer technology special issue "Cloud learning technologies". № 17. pp. 76–81.

Boeing introduces a wearable device "Google Glass" to improve aircraft produc-tion efficiency and reduce mistakes. 2016. URL: https://gigazine.net/gsc_news/en/20160715-boeing-google-glass

Daron Acemoglua, Pascual Restrepo (2019) The wrong kind of AI? Artificial in-telligence and the future of labour demand. Cambridge Journal of Regions, Economy and Society. Pp. 1–12.

Popova H.V. (2019) Symuliatsiini tekhnolohii zmishanoi realnosti u pidhotovtsi maibutnikh sudnovodiiv [Mixed reality simulation technology in preparation of future navigators] International scientific journal. Scientific review. № 6 (59). pp. 103-110.

Juraschek M., Büth L., Posselt G., Herrmann C (2018) Mixed reality in learning factories. Procedia Manufacturing. № 23, pp. 153–158.

Korshunova A. (2020) Yak VR vplyvaie na biznes ta rozrobku novykh produk-tiv: veb-sait. URL: https://nachasi.com/2020/02/03/vr-in-business

Analitychnyi ohliad «Landscape Industry 4.0 in Ukraine». URL: https://industry4-0-ukraine.com.ua/landscape/?fbclid=IwAR37szH5k27b1lNl1UOwAtFXyKxp wiN4EpRTM0xKIvgwI6VSR7XtBkklM

Zavhorodnia M. Yu. (2019) Mozhlyvosti ta ryzyky vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii u promyslovosti [Opportunities and risks of using digital technolo-gies in industry]. Proceedings of the Digital economy (Ukraine, Kiev, October 17-18,2019), Kiev: digital economy, pp. 221–222.

Bilyk O. (2019) Vplyv tsyfrovoi ekonomiky na zmenshennia nehatyvnykh naslidkiv sotsialnoho ryzyku. [The impact of the digital economy on reducing the negative effects of social risk]. Journal of Lviv Polytechnic National Uni-versity. Series of Economics and Management. Issues. Issue 7, № 4 (2). pp.8–16. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2019.04.008

Novakivskyi I., Demkiv Ya. (2019) Napriamy udoskonalennia informatsiinoho zabezpechennia proektnykh ofisiv v umovakh poshyrennia adaptatsiinykh metodolohii proektnoho menedzhmentu. [Directions for improving the information support of project offices in the context of the dissemination of adaptive methodologies of project management]. Journal of Lviv Polytechnic National University. Series of Economics and Management Issues. Issue 7, Number 4 (2), pp. 121-128. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2019.04.121

Raskopa N.Yak vykorystovuvaty chat-boty ecommerce? URL: https://promodo.ua/ua/blog/kak-ispolzovat-chat-botov-v-e-commerce.html#gref

K. V. Hladkaia, A.P. Semyna (2019) Yspolzovanye ynformatsyonno-kommunykatsyonnыkh y vyrtualnыkh tekhnolohyi v obuchenyy personala [The use of information, communication and virtual technologies in personnel training] Moscow Economic Journal. # 11 pp. 614–625.

Spyryn D.V., Brezhnev O.S., Barynov A.D. (2018) Alhorytm avtomatyzyrovannoho obuchenyia dyalohovykh system [Algorithm for automated learning of dialogue systems] II international scientific and practical conference. ICNS "SCIENCE AND EDUCATION", pp. 51–52.

Переглядів статті: 425
Завантажень PDF: 351
Як цитувати
Літорович, О. В., & Карий, О. І. (1). ВИКОРИСТАННЯ АДАПТИВНО-ІНТЕРАКТИВНИХ СИСТЕМ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПЕРСОНАЛУ. Економічний простір, (159), 58-62. https://doi.org/10.32782/2224-6282/159-11
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ