ВПЛИВ ДЕТЕРМІНАНТІВ НА ДІЛОВУ СТРАТЕГІЮ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ПОСИЛЕННЯ ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ

Ключові слова: ресурси, розвиток, ділова стратегія розвитку, середовище, підприємство, глобалізаційні процеси

Анотація

У статті визначено детермінанти, які активно впливають на формування ділової стратегії розвитку підприємства. Установлено, що ринкове середовище висуває жорсткі вимоги до підвищення ефективності наявних ресурсів підприємства. Доведено, що відсутність стратегічних орієнтирів є однією з основних загроз, які можуть ускладнити розвиток підприємства. Висвітлено роль ділової стратегії розвитку підприємства, її переваги та можливість поліпшення. Основу категорії «ресурсний потенціал» становлять складники ресурсів підприємства як відкритої системи. Розглянуто зміст поняття «ресурси підприємства» з урахуванням цілей стратегічного управління сучасним підприємством: зниження руйнівного впливу чинників зовнішнього середовища та забезпечення довготривалого процесу життєдіяльності підприємства.

Посилання

Ансофф И. Стратегическое управление. Москва : Прогресс, 1989. 519 с.

Горєлов Д.О., Большенко С.Ф. Стратегія підприємства : навчально-методичний посібник. Харків : ХНАДУ, 2010. 133 с.

Редченко К.І. Стратегічний аналіз у бізнесі : навчальний посібник ; 2-е вид. Львів : Новий світ – 2000, 2003. 272 с.

Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии : учебник / под ред. Л.Г. Зайцева, М.И. Соколовой. Москва : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. 576 с.

Бельтюков Е.А., Некрасов Л.А. Выбор стратегии развития предприятия : учебное пособие. Одесса : ОНПУ, 2002. 280 с.

Бжуска Я. Інноваційні моделі бізнесу. Вісник Національного універси¬тету «Львівська політехніка». 2012. № 628. С. 29–35.

Василига С.М. Поняття стратегії розвитку підприємства. Економiка та держава. 2020. № 1. С. 121–125.

Дейли Дж. Эффективное ценообразование – основа конкурентного преимущества / пер. с англ. Москва : Вильямс. 2004. 304 с.

Завідна Л.Д. Готельний бізнес: стратегії розвитку : монографія. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2017. 600 с.

Карлофф Б. Деловая стратегия. Москва : Экономика, 1991. 239 с.

Мельник Л. Маркетингова стратегія підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. № 3. T. 1. С. 213–221.

Омае К. Мышление стратега. Искусство бизнеса по-японски. Москва : Альпина Бизнес Букс, 2007. 215 с.

Тюха І.В. Стратегія розвитку у системі стратегій підприємства. Економіка харчової промисловості. 2013. № 3(19). С. 33–37.

Ансофф И. Новая корпоративная стратегия. Санкт-Петербург : Питер Ком, 1999. 416 с.

Квасній Л.Г. Теоретичні аспекти стратегічного управління підприємствами в умовах ринкової економіки. Науковий вісник Національного лісотехнічного університету України. Львів : НЛТУ України, 2008. С. 149.

Подольчак Н.Ю. Стратегічний менеджмент : навчальний посібник. Львів : Львівська політехніка, 2012. 400 с.

Євсевська Л.В., Громова А.С. Стратегічні орієнтири діяльності підприємства в інтеграційних умовах. URL : http://www.confcontact.com/2016-ekonomika-i-enedzhment/evseevska.htm.

Боярчук А.І. Глобалізаційні процеси міжнародного бізнес-середовища в сучасних реаліях. Економічні інновації. Сучасні стратегії регіонального розвитку Українського Причорномор’я: виклики та рішення. 2017. Вип. 24. С. 32–36.

Ansoff Y. (1981). Strateghycheskoe upravlenye [Strategic management]. Moskva : Proghress. 519 р. (in Russian)

Ghorjelov D.O., Boljshenko S.F. (2010). Strateghija pidpryjemstva [Strategy of the enterprise]. Kharkiv: KhNADU. 133 р. (in Ukrainian)

Redchenko K.I. (2003). Strateghichnyj analiz u biznesi [Strategic analysis in business]. Ljviv: Novyj svit-2000. 272 р. (in Ukrainian)

Tompson A.A., Stryklend A.Dzh. (1998). Strateghycheskyj menedzhment. Yskusstvo razrabotky y realyzacyy strateghyy [Strategic management. The art of strategy design and implementation]. Moskva: Banky y byrzhy, JuNYTY. 576 р. (in Russian)

Beljtjukov E.A., Nekrasov L.A. (2002). Vуbor strateghyy razvytyja predpryjatyja [Choosing an enterprise development strategy]. Odessa: ONPU. 280 р. (in Russian)

Bzhuska Ja. (2012). Innovacijni modeli biznesu [Innovation models of business]. Visnyk Nacionaljnogho universytetu «Ljvivsjka politekhnika». № 628. рр. 29-35. (in Ukrainian)

Vasylygha S.M. (2020). Ponjattja strateghiji rozvytku pidpryjemstva [The concept of enterprise development strategy]. Ekonomika ta derzhava. № 1. рр. 121-125. (in Ukrainian)

Dejly Dzhon. (2004). Еffektyvnoe cenoobrazovanye – osnova konkurentnogho preymushhestva [Effective pricing is the foundation of competitive advantage]. Moskva: Vyljjams. 304 р. (in Russian)

Zavidna L.D. (2017). Ghoteljnyj biznes: strateghiji rozvytku [Hotel business: development strategies]. Kyjiv: Kyjiv. nac. torgh.-ekon. un-t. 600 р. (in Ukrainian)

Karloff B. (1991). Delovaja strateghyja [Business strategy]. Moskva: Еkonomyka, 1991. 239 р. (in Russian)

Meljnyk L. (2009). Marketynghova strateghija pidpryjemstva [Marketing strategy of the enterprise]. Visnyk Khmeljnycjkogho nacionaljnogho universytetu. № 3, T. 1. рр. 213-21. (in Ukrainian)

Omae K. (2007). Mуshlenye strategha. Yskusstvo byznesa po-japonsky [Thinking strategist. The art of business in Japanese]. Moskva : Aljpyna Byznes Buks. 215 р. (in Russian)

Tjukha I.V. (2013). Strateghija rozvytku u systemi strateghij pidpryjemstva [Development strategy in the system of enterprise strategies]. Ekonomika kharchovoji promyslovosti. № 3(19). рр. 33-37. (in Ukrainian)

Ansoff I. (1999). Novaja korporativnaja strategija [The new corporate strategy], Piter Kom. 416 р. (in Russian)

Kvasnij L.H. (2008). Teoretychni aspekty stratehichnoho upravlinnia pidpryiemstvamy v umovakh rynkovoi ekonomiky [Theoretical aspects of strategic management in a market economy]. Naukovyj visnyk natsional'noho lisotekhnichnoho universytetu Ukrainy: Zbirnyk naukovo-tekhnichnykh prats', L'viv, NLTU Ukrainy. р. 149. (in Ukrainian)

Podol'chak N.Yu. (2012). Stratehichnyj menedzhment [Strategic management], L'viv, L'vivs'koi politekhniky. 400 р. (in Ukrainian)

Jevsevsjka L.V., Ghromova A.S. Strateghichni orijentyry dijaljnosti pidpryjemstva v integhracijnykh umovakh [Strategic guidelines of the enterprise in the integration environment]. http://www.confcontact.com/2016-ekonomika-i-enedzhment/evseevska.htm (in Ukrainian)

Boiarchuk A.I. (2017). Ghlobalizacijni procesy mizhnarodnogho biznes-seredovyshha v suchasnykh realijakh [Processes of globalization of the international business-environment are in modern realities]. Ekonomichni innovatsii. Vypusk 64: Suchasni stratehii rehionalnoho rozvytku Ukrainskoho Prychornomoria: vyklyky ta rishennia. Zbirnyk naukovykh prats. Odesa, Instytut problem rynku ta ekonomiko-ekolohichnykh doslidzhen NAN Ukrainy. 32-36 рр. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 122
Завантажень PDF: 157
Опубліковано
2020-09-01
Як цитувати
Пляскіна, А. (2020). ВПЛИВ ДЕТЕРМІНАНТІВ НА ДІЛОВУ СТРАТЕГІЮ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ПОСИЛЕННЯ ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ. Економічний простір, (158), 50-53. https://doi.org/10.32782/2224-6282/158-8
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ