ЕКОНОМІКА МАЛОГО ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ НАФТОПЕРЕРОБНИХ ПРОДУКТІВ У КОРОТКОСТРОКОВОМУ ПЕРІОДІ
Анотація
У статті проведено економіко-діагностичний аналіз торговельного підприємства малого бізнесу, що функціонує на ринку нафто-паливної сировини в Запорізькій області. Сировинний ринок є одним із тих секторів вітчизняної економіки, що найбільш динамічно розвиваються, в якому вирішуються соціально значущі завдання щодо забезпечення підприємств сировиною, а населення в подальшому – товарами і послугами. Ступінь його розвитку значно впливає не тільки на загальний розвиток економіки, а й на стан виробництва і якість життя населення. Це положення повною мірою можна віднести і до ринку нафтопродуктів, учасником якого є досліджуване мікропідприємство. У статті проведено економічний аналіз показників діяльності фірми за останні два роки. Обґрунтовано подальші перспективи її розвитку, в тому числі здійснено прогнозування динаміки цін та прибутку на короткостроковий період. Водночас запропоновано напрями подальшого розвитку та розширення підприємства в контексті маркетингу.
Посилання
Адлер О.О. Економічна діагностика: практикум. Вінниця : ВНТУ, 2012. 91 с.
Васильців Т.Г. Економіка малого підприємства : Навч. посіб. Рекомендовано МОН. Київ, 2013. 446 с.
Ващенко В.В. Аналіз ринку нафти та нафтопродуктів в Україні. Землеустрій, кадастр і моніторинг земель. 2018. № 3. С. 86–93
Грабовецький Б.Є. Економічний аналіз: Навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2009. 256 с.
Григор’єва А.О. Розвиток ринку нафтопродуктів в Україні. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Економічні науки. 2017. № 1 (23). Т.2. С. 44–50.
Костенко Т.Д. Економічна діагностика : Практикум / Т.Д. Костенко, А.А. Герасимов, В.С. Рижиков, О.К. Добикіна, С.В. Касьянюк. Київ : Центр учбової літератури, 2007. 186 c.
Кривов`язюк І.В. Економічна діагностика підприємства: теорія, методологія та практика застосування: монографія. Луцьк : Надстир’я, 2007. 260 c.
Остапко А.М. Використання інтегрованих маркетингових каналів у системі роздрібної торгівлі нафтопродуктами. Міжнар. наук.–практ. конф. «Управління підприємством: проблеми та шляхи їх вирішення». Донецьк, 2005. Т. 1. С. 172–175.
Тєлєтов О.С. Клименко В.В. Аналіз тенденцій розвитку ринку дизельного палива. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. №1. С. 74–89.
Adler O.O. (2012) Ekonomichna diaghnostyka: praktykum [Economic diagnostics: practical training]. Vinnytsia: VNTU. (in Ukrainian)
VasyljcivT.Gh. (2013) Ekonomika malogho pidpryjemstva: Navch. posib. Rekomendovano MON [Small business Economics]. Kyiv. (in Ukrainian)
Vashhenko V.V. (2018) Analiz rynku nafty ta naftoproduktiv v Ukrajini [Analysis of the oil and oil products market in Ukraine]. Landmanagement, cadastreandl and monitoring. no. 3, pp. 86−93.
Ghrabovecjkyj B.Je. (2009) Ekonomichnyj analiz: Navchaljnyj posibnyk [Economic analysis]. Kyiv: Centr uchbovoji literatury. (in Ukrainian)
Ghryghor'jeva A.O. (2017) Rozvytok rynku naftoproduktiv v Ukrajini [Development of the oilproducts market inUkraine]. International scientific journal «Internauka», vol. 2, no. 1(23), pp. 44−50.
Kostenko T.D., Gherasymov A.A., Ryzhykov V.S., Dobykina O.K., Kasjjanjuk S.V. (2007) [Economic diagnostics: practical training]. Kyiv: Centr uchbovoji literatury. (in Ukrainian)
Kryvov`jazjuk I.V. (2007) Ekonomichna diaghnostyka pidpryjemstva: teorija, metodologhija ta praktyka zastosuvannja: monoghrafija [Economic diagnostics of the enterprise: theory, methodology and application practice: monograph]. Lutsk: Nadstyr`ja. (in Ukrainian)
Ostapko A.M. (2005) Vykorystannja integhrovanykh marketynghovykh kanaliv u systemi rozdribnoji torghivli naftoproduktamy [Use of integrated marketing channels in the system of retailtrade in oilproducts]. Proceedings of the Upravlinnja pidpryjemstvom: problemy ta shljakhy jikh vyrishennja (Ukraine,Donetsk, 2015), Donetsk, vol. 1, pp. 172–175.
Tjeljetov O.S., Klymenko V.V. (2013) Analiz tendencij rozvytku rynku dyzeljnogho palyva [Analysis of trends in the diesel fuel market]. Marketing and innovation management, no. 1, pp. 74−89.