МАРКЕТИНГОВІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЗРОСТАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ РИЗИКІВ

  • В. О. Іванченко Черкаський державний технологічний університет
Ключові слова: маркетинг, інформаційні системи, підприємницький ризик, комунікації, управління

Анотація

Статтю присвячено встановленню сутнісних трансформацій поняття маркетингової інформаційної системи. Автором проаналізовано її можливі структурні елементи та запропоновано власне їх бачення. Перелік структурних елементів маркетингової інформаційної системи доповнено компонентами протидії можливим підприємницьким ризикам, що виникатимуть у процесі її функціонування. Так, основним ризиком у статті обґрунтовано інформаційний ризик, що зумовлений недосконалістю безпосередньо забезпечення функціонування маркетингової інформаційної системи підприємства. Одним з інструментів зростання ефективності маркетингових інформаційних систем та водночас протидії можливим ризикам запропоновано інтегрування її у системи Big Data та Data Mining в частині збору зовнішньої інформації та аналітичної обробки усіх даних у процесі маркетингового дослідження.

Посилання

Балабанова Л.В., Алачева Т.И. Информационное обеспечение обоснования управленческих решений в условиях маркетинговой ориентации предприятия: монография. Донецк: ДонГУЭТ им. М. Туган-Барановського, 2003. 143 с.

Маркетинг. Менеджмент / Ф. Котлер и др. Санкт-Петербург: Питер, 2005. 800 с.

Комарницький І.М., Цар Г.В. Модель впровадження маркетингової інформаційної системи як фактор ефективного функціонування маркетингового менеджменту. 2009. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Znphktei/2011_2/statti_2/komarnytskiy/komarnytskiy.htm (дата звернення: 01.08.2020р).

Ламбен Жан-Жак. Менеджмент, ориентированный на рынок / пер. с англ.; под ред. В.Б. Колчанова. Санкт-Петербург: Питер, 2005. 800 с.

Матвійчук-Соскіна Н.О. Аналіз сучасних підходів до створення маркетингових інформаційних систем. Актуальні проблеми економіки. 2009. №8 (98). URL: http://base.dnsgb.com.ua/files/journal/Aktualni-problemy-ekonomiky/Akt-prob-ekonomiky-2009-8/Akt-prob-ekonomiky-2009-8_266-272.pdf (дата звернення: 01.08.2020).

Zarzadzanie i planowanie marketingowe: materialy metodyczne. Lodz : Wydawnictwo PL, 2013. 212 s.

Сохацька О.М., Романчукевич М.Й. Побудова маркетингової інформаційної системи: українська специфіка. Вісник Житомирського державного технологічного університету. Економічні науки. 2005. №3 (33). С. 330–339.

Скибінський С.В. Маркетинг : підручник. Київ : КНЕУ, 2005. 568 с.

Маркетингова інформація: навчальний посібник / Шелюк Л.О. та ін. Рівне: видавець Олег Зень, 2008. 456 с.

Федорченко А.В. Система маркетингових досліджень: монографія. Київ : КНЕУ, 2009. 267 с.

Фрейдина Е.В. Исследование систем управления: учеб. пособие / под ред. Ю.В. Гусева. Москва : Омега-Л, 2008. 367 с.

Balabanova L.V. (2003) Informacionnoe obespechenie obosnovaniya upravlencheskih reshenij v usloviyah marketingovoj orientacii predpriyatiya: monografiya [Information support for the substantiation of management decisions in the context of the marketing orientation of the enterprise: monograph]. Doneck: DonGUET im. M. Tugan-Baranovskogo. (in Russian)

Kotler F. (2005) Marketing. Menedzhment [Marketing. Management]. St. Petersburg. (in Russian)

Komarnickij I. M. (2009) Model vprovadzhennya marketingovoyi informacijnoyi sistemi yak faktor efektivnogo funkcionuvannya marketingovogo menedzhmentu [Model of marketing information system implementation as a factor of effective functioning of marketing management]. Available at: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Znphktei/2011_2/statti_2/komarnytskiy/komarnytskiy.htm (accessed 01 August 2020).

Lamben Zhan-Zhak (2005). Menedzhment, orientirovannyj na rynok [Market-oriented management]. St. Petersburg. (in Russian)

Matvijchuk-Soskina N.O. (2009) Analiz suchasnih pidhodiv do stvorennya marketingovih informacijnih sistem [Analysis of modern approaches to the creation of marketing information systems]. Aktualni problemi ekonomiki. Available at: http://base.dnsgb.com.ua/files/journal/Aktualni-problemy-ekonomiky/Akt-prob-ekonomiky-2009-8/Akt-prob-ekonomiky-2009-8_266-272.pdf (accessed 01 August 2020).

Zarzadzanie i planowanie marketingowe: materialy metodyczne (2013) [Marketing planning and planning: methodical materials]. Lodz.

Sohacka O.M. (2005) Pobudova marketingovoyi informacijnoyi sistemi: ukrayinska specifika [Construction of marketing information system: Ukrainian specifics]. Visnik Zhitomirskogo derzhavnogo tehnologichnogo universitetu. Ekonomichni nauki, vol. (33), pp. 330–339.

Skibinskij S.V. (2005) Marketing: pidruchnik [Marketing: a handbook]. Kiyv. (in Ukrainian)

Shelyuk L.O. (2008) Marketingova informaciya: navchalnij posibnik [Marketing information: a textbook]. Rivne. (in Ukrainian)

Fedorchenko A.V. (2009) Sistema marketingovih doslidzhen: monografiya [Marketing research system: monograph]. Kyiv. (in Ukrainian)

Frejdina E.V. (2008) Issledovanie sistem upravleniya: ucheb. posobie [Research of control systems: a textbook]. Moscow. (in Russian)

Переглядів статті: 348
Завантажень PDF: 229
Опубліковано
2020-09-11
Як цитувати
Іванченко, В. О. (2020). МАРКЕТИНГОВІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЗРОСТАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ РИЗИКІВ. Економічний простір, (157), 44-47. https://doi.org/10.32782/2224-6282/157-8
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ