ФОРМУВАННЯ МЕРЕЖЕВОЇ БІЗНЕС-МОДЕЛІ В ПРОЦЕСІ ІНТЕГРОВАНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА

  • О. А. Швиданенко ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» https://orcid.org/0000-0002-5021-0271
  • К. С. Бойченко ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» https://orcid.org/0000-0003-4636-067X
Ключові слова: мережеве підприємство, інтегрований розвиток, бізнес-модель, компетенція, управління

Анотація

Метою даного дослідження є формування методичного підходу для визначення оптимальної мережевої бізнес-моделі підприємства з урахуванням можливостей його інтегрованого функціонування. Визначено сутнісне наповнення мережевої бізнес-моделі. Виокремлено мережеві бізнес-моделі відповідно до їх ознак. Сформовано структуру компонентів мережевої бізнес-моделі у процесі інтегрованого розвитку підприємства та обґрунтовано методику її формування. Запропонована економіко-математична модель може бути використана для створення інтелектуальної системи, призначеної для інтегрованого розвитку мережевих підприємств. Запропонований методичний підхід дозволяє обрати оптимальну мережеву бізнес-модель з урахуванням можливостей інтегрованого розвитку підприємства.

Посилання

Wruk D., Oberg A., Klutt J., Maurer I. The presentation of self as good and right: How value propositions and business model features are linked in the sharing economy. Journal of Business Ethics. 2019. Vol. 159. No. 4. P. 997–1021.

Priem R. L., Wenzel M., Koch J. Demand-side strategy and business models: Putting value creation for consumers center stage. Long range planning. 2018. Vol. 51. No. 1. P. 22–31.

Синюк А. О. Оцінювання фінансової стійкості банків з використанням бізнес-моделей. Науковий погляд: економіка та управління. 2018. №. 2. С. 176–188.

Кравчук Н. В., Білоус О., Синькевич Н. І. Концепція побудови ефективної бізнес-моделі франчайзингу. Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету. 2019. Т. 60. №. 5. С. 40–46.

Fritscher B., Pigneur Y. A visual approach to business IT alignment between business model and enterprise architecture. Sustainable Business: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. 2020. P. 543–566.

Mansour H., Presser M., Bjerrum T. Comparison of seven business model innovation tools for IoT ecosystems. In 4th World Forum on Internet of Things (WF-IoT). IEEE. 2018. P. 68–73.

Xu Y., Koivumäki T. Digital business model effectuation: An agile approach. Computers in Human Behavior. 2019. Vol. 95. P. 307–314.

Osterwalder A., Euchner J. Business model innovation: An interview with Alex Osterwalder. Research-Technology Management. 2019. Vol. 62. No. 4. P. 12–18.

Кравченко М. О., Прудкий В. В. Бізнес-модель як основа впровадження інновацій на підприємстві. Економіка та держава. 2019. №. 12. С. 138–142.

Христенко О. В., Горбенко Ю. С., Озерчук Т. В. Інноваційні бізнес-моделі в системі управління конкурентоспроможністю підприємства. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2018. №. 5. С. 82–90.

Mahmood K., Lanz M., Toivonen V., Otto T. A performance evaluation concept for production systems in an SME network. Procedia CIRP. 2018. Vol. 72. No. 1. P. 603–608.

Dellyana D., Simatupang T. M., Dhewanto W. Managing the Actor's Network, Business Model and Business Model Innovation to Increase Value of the Multidimensional Value Networks. International Journal of Business and Society. 2018. Vol. 19. No. 1. P. 209–218.

To C. K. M., Au J. S. C., Kan C. W. Uncovering business model innovation contexts: A comparative analysis by fsQCA methods. Journal of Business Research. 2019. Vol. 101. P. 783–796.

Oskam I., Bossink B., de Man A. P. The interaction between network ties and business modeling: Case studies of sustainability-oriented innovations. Journal of Cleaner Production. 2018. Vol. 177. P. 555–566.

Касич А. О., Рафальська І. В. Бізнес-моделі сучасних підприємств: поняття, види, зарубіжний досвід. Причорноморські економічні студії. 2019. №. 37. С. 86–92.

Wruk D., Oberg A., Klutt J., Maurer, I. (2019). The presentation of self as good and right: How value propositions and business model features are linked in the sharing economy. Journal of Business Ethics, Vol. 159(4), pp. 997–1021.

Priem R. L., Wenzel M., Koch J. (2018). Demand-side strategy and business models: Putting value creation for consumers center stage. Long range planning, Vol. 51(1), pp. 22–31.

Синюк А. О. (2018). Оцінювання фінансової стійкості банків з використанням бізнес-моделей. Науковий погляд: економіка та управління, Vol. 2, pp. 176–188.

Kopiika O. V., Korotchenko L. A. (2018). Pidkhody do pobudovy suchasnoi It–infrastruktury yak osnovy dlia stvorennia yedynoho informatsiinoho prostoru [The concept of building an effective franchise business model]. Zbirnyk naukovykh prats Viiskovoho instytutu telekomunikatsii ta informatyzatsii, Vol. 60(5), pp. 40–46.

Fritscher B., Pigneur Y. (2020). A visual approach to business IT alignment between business model and enterprise architecture. In Sustainable Business: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, pp. 543–566.

Mansour H., Presser M., Bjerrum T. (2018). Comparison of seven business model innovation tools for IoT ecosystems. In 4th World Forum on Internet of Things (WF-IoT), pp. 68–73.

Xu Y., Koivumäki T. (2019). Digital business model effectuation: An agile approach. Computers in Human Behavior, Vol. 95, pp. 307–314.

Osterwalder A., Euchner J. (2019). Business model innovation: An interview with Alex Osterwalder. Research-Technology Management, Vol. 62(4), pp. 12–18.

Kravchenko M. O., Prudkyi V. V. (2019). Biznes-model yak osnova vprovadzhennia innovatsii na pidpryiemstvi [Business model as a basis for implementing innovations in the enterprise]. Ekonomika ta derzhava, Vol. 12, pp. 138–142.

Khrystenko O. V., Horbenko Yu. S., Ozerchuk T. V. (2018). Innovatsiini biznes-modeli v systemi upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Innovative business models in the enterprise competitiveness management system]. Derzhava ta rehiony, Vol. 5, pp. 82–90.

Mahmood K., Lanz M., Toivonen V., Otto, T. (2018). A performance evaluation concept for production systems in an SME network. Procedia CIRP, Vol. 72(1), pp. 603–608.

Dellyana D., Simatupang T. M., Dhewanto W. (2018). Managing the Actor's Network, Business Model and Business Model Innovation to Increase Value of the Multidimensional Value Networks. International Journal of Business and Society, Vol. 19(1), pp. 209–218.

To C. K., Au J. S., Kan C. W. (2019). Uncovering business model innovation contexts: A comparative analysis by fsQCA methods. Journal of Business Research, Vol. 101, pp. 783–796.

Oskam I., Bossink B., de Man A. P. (2018). The interaction between network ties and business modeling: Case studies of sustainability-oriented innovations. Journal of Cleaner Production, Vol. 177, pp. 555–566.

Kasych A. O., Rafalska I. V. (2019). Biznes-modeli suchasnykh pidpryiemstv: poniattia, vydy, zarubizhnyi dosvid [Business models of modern enterprises: concepts, types, foreign experience]. Prychornomorski ekonomichni studii, Vol. 37, pp. 86–92.

Переглядів статті: 510
Завантажень PDF: 287
Опубліковано
2020-07-07
Як цитувати
Швиданенко, О. А., & Бойченко, К. С. (2020). ФОРМУВАННЯ МЕРЕЖЕВОЇ БІЗНЕС-МОДЕЛІ В ПРОЦЕСІ ІНТЕГРОВАНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА. Економічний простір, (156), 171-175. https://doi.org/10.32782/2224-6282/156-31
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ