ОСОБЛИВОСТІ ДИФУЗІЇ ІННОВАЦІЙ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ
Анотація
У статті досліджено особливості дифузії інновацій в умовах глобалізації інноваційних процесів. Розглянуто найпо- ширеніші моделі поширення інновацій та запропоновано авторський підхід до трактування цього феномена. Обґрун- товано доцільність використання мережевого підходу до побудови дієвого механізму поширення інновацій в умовах посилення міжнародного науково-технічного співробітництва. Розкрито особливості дифузії інновацій між країнами. Встановлено, що відкритий формат інноваційних процесів відповідає сучасній концепції організації мережевої вза- ємодії між основними його учасниками. Зроблено висновок про те, що успішність дифузії інновації залежить від її технічних та вартісних властивостей; потенціалу акцептора інновації; наявності розвинутої мережі контактів між учасниками інноваційного процесу; абсорбційної здатності країни – реципієнта інновації.
Посилання
Тард Г. Законы подражания / пер. с фр. Ф. Павленков. Санкт-Петербург : Академический проект, 2011. 304 с.
Hägerstrand T. Innovation Diffusion as a Spatial Process (A. Pred. Trans.). Chicago : University of Chicago Press, 1967. 334 р.
Роджерс Е.М. Дифузія інновацій / пер. з англ. В. Старка. Київ : Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2009. 591 с.
Bass F.M. A New Product Growth Model For Consumer Durables. Management Science. 1969. Vol. 15. No. 5. P. 215–227.
Нікішин Є. Аспекти дифузії інновацій та логістизація АПК України. Економічний аналіз. 2018. Т. 28. № 2. С. 49–56.
Дьяконова С. Исследование процесса диффузии инноваций. Научный вестник Воронежского государственного архи¬тектурно-строительного университета. Серия : Инновации в строительстве. 2014. № 1. С. 29–36.
Полтерович В. Принципы формирования национальной инновационной системы. Проблемы теории и практики управ¬ления. 2008. № 11. С. 8–19.
Дятлов С., Марьяненко В. Системно-сетевой подход к анализу национальной инновационной системы. Экономика обра¬зования. 2012. № 2. С. 180–186.
Tarde, G. (2011). Zakony podrazhaniya [The Laws of Imitation]. (F. Pavlenkova, Trans.). Sankt-Peterburg: Akademicheskiy proekt, 304 p. (in Russian)
Hägerstrand, T. (1967). Innovation Diffusion as a Spatial Process. Chicago: University of Chicago Press, 334 p. (in English)
Rogers, E.M. (2009). Dyfuziia Innovatsii [Diffusion of innovations] (V. Starka, Trans.). Kyiv: Vydavnychyi dim “Kyievo-Mo¬hylianska Akademiia”, 591 p. (in Ukrainian)
Bass, F.M. A New Product Growth Model for Consumer Durables. Management Science. 1969. Vol. 15(5). P. 215–227. (in English)
Nikishyn, Ye. Aspekty dyfuzii innovatsii ta lohistyzatsiia APK Ukrainy [Aspects of the Diffusion Theory of Innovations and Logistisation of Agricultural Industry of Ukraine]. Ekonomichnyi analiz. 2018. Vol. 28. No. 2. P. 49–56. (in Ukrainian)
D’yakonova, S. (2014). Issledovanie protsessa diffuzii innovatsiy. [Investigation of the Process of Diffusion of Innovations]. Nauchnyy vestnik Voronezhskogo gosudarstvennogo arkhitekturno-stroitel’nogo universiteta. Seriya: Innovatsii v stroitel’stve, no. 1, pp. 29–36. (in Russian)
Polterovich, V. (2008). Printsipy formirovaniya natsional’noy innovatsionnoy sistemy [Principles of Forming a National Innova¬tion System]. Problemy teorii i praktiki upravleniya, no. 11, pp. 8–19. (in Russian)
Dyatlov, S., Mar’yanenko, V. (2012). Sistemno-setevoy podkhod k analizu natsional’noy innovatsionnoy sistemy [System-net¬work approach to the Analysis of the National Innovation System]. Ekonomika obrazovaniya, no. 2, pp. 180–186. (in Russian)