УПРАВЛІННЯ ПОВЕДІНКОЮ ПЕРСОНАЛУ В СИСТЕМАХ МАСОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ ПЕРСОНАЛ-ТЕХНОЛОГІЙ
Анотація
Сучасна економіка неможлива без інфраструктури та ефективної системи перевезень. На автотранспортних підприємствах, що займаються вантажними перевезеннями, для ефективного функціонування має працювати система масового обслуговування. Основним ресурсом будь-якого підприємства є персонал. Система масового обслуговування не працює сама по собі, її створюють, нею керують та її реалізують люди. Саме тому автор зосередив увагу на управлінні персоналом. Автором виділено основні характеристики транспортної продукції та досліджено, як поведінка працівників різних категорій впливає на характеристики транспортної послуги. Також наведено результати досліджень основних характеристик поведінки персоналу під час перевезення вантажу, виділено з них чотири групи, такі як особистісні, ділові, результативні, професійні. На основі цих показників експертним методом виділено фактори первинного, вторинного пріоритету та допоміжного впливу. Під час дослідження системи масового обслуговування на прикладі діючих підприємств виділено вірогідності збільшення потоків (замовлень) за прояву тієї чи іншої характеристики поведінки працівника (визначено, що здатність до виконання роботи, непередбачуваної транспортними завданнями (усунення поламок у дорозі, заміна автозапчастин тощо), є головним критерієм ефективної поведінки водія). На основі ефективніших з них побудовано персонал-технології, що сприятимуть збільшенню замовлень. Пропонована система заснована на математичних розрахунках. Зрозумілим стає, що розрахунки можуть бути здійснені під час використання відповідного програмного забезпечення. Саме тому для практичного застосування пропонованих теоретичних розробок автором запропоновано алгоритм дії такої програми. Під час проведення досліджень та оцінювання впливовості аналізованих критеріїв використовувався математичний апарат теорії ігор та багатоканальних систем масового обслуговування з обмеженим розміром черги, для побудови алгоритму програмного забезпечення – метод графологічної побудови. Ефективність та доцільність застосування персонал-технологій доводять практичні розрахунки, адже основні показники системи масового обслуговування мають позитивну тенденцію. Це дає змогу стверджувати, що пропонована система управління персоналом з використанням персонал-технологій не лише сприяє оптимізації роботи підприємства, але й приносить значимий ефект.
Посилання
Базалійська Н.П. Управління трудовою поведінкою працівника в загальній системі управління підприємством. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2010. № 2. Т.1. С. 152–156.
Ядов В.А. Социология труда : теоретико-прикладной толковый словарь. Санкт-Петербург : Наука, 2006. 426 с.
Лукашевич Н.П. Социология труда : учебное пособие. Киев : МАУП, 2001. 320 с.
Литвинов А.Л. Теорія систем масового обслуговування : навчальний посібник. Харків : ХНУМГ ім. О.М. Бекетова, 2018. 141 с.
Морозов В.К., Рогачев Г.Н. Моделирование информационных и динамических систем. Москва : Издательский центр «Академия», 2011. 384 с.
Bazaliyska N.P. (2010) Upravlinnya trudovoyu povedinkoyu pratsivnyka v zahal’niy systemi upravlinnya pidpryyemstvom [Management of Employee Behavior in the General Enterprise Management System]. Bulletin of the Khmelnytsky National University. Economic sciences. Vol. 2. 152–156 pp.
Yadov V.A. (2006) Sotsiologiya truda : teoretiko-prikladnoy tolkovyy slovar’ [Sociology of labor: a theoretical-applied explanatory dictionary]. Petersburg : Nauka. (in Russian).
Lukashevich N.P. (2001) Sotsiologiya truda : uchebnoye posobiye [Sociology of labor: a textbook]. Kyiv : MAUP (in Ukrainian).
Litvinov A.L. (2018) Teoriya system masovoho obsluhovuvannya : navchal’nyy posibnyk [The theory of queuing systems: teach. Manual]. Kharkiv : KhNUMG them. O.M. Beketova (in Ukrainian).
Morozov V.K., Rogachev G.N. (2011) Modelirovaniye informatsionnykh i dinamicheskikh system [Modeling of information and dynamic systems]. Moskov : Publishing center “Akademiya” (in Russian).