РОЗРОБЛЕННЯ ЗАХОДІВ ЗРОСТАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВЗАЄМОДІЇ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ БУДІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
Доведено, що у складних сучасних умовах функціонування вітчизняної економіки потребують переосмислення підходи до забезпечення розвитку підприємств. У цьому процесі особливого значення набувають будівельні компанії, які створюють умови для розвитку держави та інших сфер економічної діяльності. Встановлено, що одним із важливих напрямів вирішення цього завдання є зростання ефективності взаємодії зі стейкхолдерами, формування та реалізація відповідних напрямів. Метою дослідження є розроблення заходів зростання ефективності взаємодії зі стейкхолдерами будівельних підприємств. Для досягнення мети необхідно вирішити такі завдання: визначити чинники, що впливають на рівень взаємодії зі стейкхолдерами будівельних підприємств; встановити ступінь впливу чинників на рівень взаємодії зі стейкхолдерами; визначити заходи щодо зростання ефективності взаємодії зі стейкхолдерами будівельних підприємств. Визначено чинники, що впливають на рівень взаємодії зі стейкхолдерами будівельних підприємств, які охарактеризовані на відповідних рівнях. У результаті дослідження виявлено системні чинники на будівельних підприємствах, які не визначаються кореляційно-регресійними зв’язками: формування та реалізація корпоративного управління будівельними підприємствами для забезпечення взаємодії зі стейкхолдерами, що забезпечує взаємодію стейкхолдерів у контексті формування та реалізації стратегічних напрямів функціонування будівельних підприємств. Представлені системні чинники характеризуються як мезо- та макрочинники, що формують напрями розвитку і функціонування на регіональному та державному рівнях і приймаються для будівельних підприємств за єдиним значенням. Поряд із цим, формуючи напрями своєї діяльності та взаємодії зі стейкхолдерами, будівельні підприємства повинні їх ураховувати. У результаті дослідження запропоновано заходи щодо формування та зростання ефективності здійснення стейкхолдерських відносин будівельних підприємств, які базуються на результатах економіко-математичного моделювання та прогнозування. Представлені заходи дають змогу забезпечити позитивні зрушення на будівельних підприємствах, створити умови для їх розвитку.
Посилання
Акофф Р. Планирование в больших экономических системах / пер. с англ. Г.Б. Рубальского ; под ред. И.А. Ушакова. Москва : Советское радио, 1972. 223 с.
Ареф’єва О.В., Комарецька П.В. Інтереси стейкхолдерів в організаційному забезпеченні стратегічного управління фінансовим потенціалом підприємств. Актуальні проблеми економіки. 2008. № 9. С. 80
Зуб А.Т. Стратегический менеджмент: теория и практика : учебное пособие. Mосква : Аспект Пресс, 2002. 34 с.
Клилэнд Д. Управление заинтересованными лицами проекта / пер. с англ. Москва, 2004. Ч. 1. Гл. 4. С. 73–91.
Donaldson T., Preston L. The stakeholder theory of the Corporation: concepts, evidence, and implications. Academy of Management Review. 1997. № 1. Р. 65–66.
Freeman E. Strategic Management: А Stakeholder Approach. Pitman, Boston, 1984. Р. 34.
Mitchell R.K., Agle B.R., Wood D.J. Toward a theory of stakeholder identification and salience: defining the principle of who and what really counts. Academy of Management Review. 1997. Vol. 22. № 4. Р. 853–886.
Newbould G., Luffman G. Successful Business Politics, Gower, London, 1989. Р. 78.
Akoff R. (1972) Planirovanie v bolshikh ekonomicheskikh sistemakh [Planning in large economies]. Moskow: Sovetskoe radio. (in Russian)
Arefieva O. V., Komaretska P. V. (2008) Interesy steikkholderiv v orhanizatsiinomu zabezpechenni stratehichnoho upravlinnia finansovym potentsialom pidpryiemstv [Stakeholder interests in the organizational support of strategic management of financial potential of enterprises]. Aktualni problemy ekonomiky. № 9. Р. 80.
Zub A. T. Strategicheskij menedzhment: teoriya i praktika: Uchebnoe posobie dlya vuzov [Strategic management: theory and practice]. Moskow: Aspekt Press. (in Russian)
Klilend D. (2004) Upravlenie zainteresovannymi liczami proekta [Project stakeholder management]. Moskow (in Russian)
Donaldson T., Preston L. (1997) The stakeholder theory of the Corporation: concepts, evidence, and implications, Academy of Management Review, № 1, РР. 65–66.
Freeman E. (1984) Strategic Management: А Stakeholder Approach. Pitman, Boston p. 34.
Mitchell R.K., Agle B.R., Wood D.J. (1997) Toward a theory of stakeholder identification and salience: defining the principle of who and what really counts /Academy of Management Review. Vol. 22. № 4. pp. 853–886.
Newbould G., Luffman G. (1989) Successful Business Politics, Gower, London, p. 78.