СУЧАСНІ ТРЕНДИ УКРАЇНСЬКОГО БРЕНДИНГУ
Анотація
У статті здійснено аналіз розвитку брендингу в Україні. З’ясовано основні тенденції, що полягають у прискоренні темпів поширення, розширенні сфери використання не лише в В2С-секторі, а й у В2В. Визначено, що хоча темпи поширення private label в Україні є сьогодні нижчими, ніж у країнах Європи, однак спостерігається їх динамічний розвиток. Зазначено, що помітно зростає кількість зареєстрованих національних товарних марок. Набуває все більшого поширення екобрендинг, який полягає у зміні візуальних образів, технологій виробництва та проведенні відповідних акцій. З’ясовано, що аналогічно до європейських компаній молоді українські бренди використовують західні моделі формування бренду. Зазначено, що одним з основних методів просування бренду є франчайзинг, який динамічно розвивається в Україні.
Посилання
Топ-100 найдорожчих брендів України – рейтинг НВ. Новини бізнесу. 2019. URL : https://nv.ua/ukr/biz/markets/reyting-ukrajinskih-brendiv-top-100-naydorozhchih-torgovih-marok-ukrajini-novini-ukrajini-50055102.html (дата звернення: 09.04.2020).
Топ-100 найдорожчих брендів України: стартапи піднімають голову. Економічна правда. 2019. URL : https://www.epravda.com.ua/news/2019/11/22/654033/ (дата звернення: 09.04.2020).
Державне підприємство Український інститут інтелектуальної власності (УкрПатент). Річний звіт 2018. URL : https://ukrpatent.org/atachs/zvit-ukr-2018.pdf (дата звернення: 09.04.2020).
Caprice S. Private label positioning and product line. Working Papers. 2017. № 17–816. 35 p.
Як українські торгові мережі нарощують частку власних торгових марок. RAU. 2018. URL : https://rau.ua/novyni/chastka-vlasnih-torgovih-marok/ (дата звернення: 09.04.2020).
Безрукова Н.В., Свічкарь В.А. Особливості бренд-менеджменту в транснаціональних корпораціях. Ефективна економіка. 2014. № 2. С. 2.
Давидюк Л.П. Розвиток франчайзингового бізнесу в Україні та світі. Світове господарство і міжнародні економічні відносини. 2019. № 46(1). C. 13–19.
Забаштанська Т. Історичні аспекти розвитку франчайзингу в діяльності посередницьких підприємств. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2016. № 1. С. 36–44.
Алексеенко А., Лукьянов А. Чего стоит ожидать от рынка франчайзинга в 2018 год? Community. 2018. URL : https://community.com.ua/news-community/chego-stoit-ozhidat-ot-ryinka-franchayzinga-v-2018-godu/ (дата звернення: 09.04.2020).
Les chiffres-clès en France. Franchise-fff. 2019. URL : https://www.franchise-fff.com/franchise/les-chiffres-cles (date d'accès: 09.04.2020).
Top-100 naidorozhchyh brendiv Ukrainy – reitynh NV [Top 100 most expensive Ukrainian brands - rating of NV]. Novyny biznesu. 2019. URL: https://nv.ua/ukr/biz/markets/reyting-ukrajinskih-brendiv-top-100-naydorozhchih-torgovih-marok-ukrajini-novini-ukrajini-50055102.html (date of access: 09.04.2020).
Top-100 naidorozhchyh brendiv Ukrainy: startapy pidnimaiut holovu [Top 100 most expensive Ukrainian brands: startups are lifting their heads]. Ekonomichna pravda. 2019. URL: https://www.epravda.com.ua/news/2019/11/22/654033/ (date of access: 09.04.2020).
Derzhavne pidpryiemstvo Ukrainskyi instytut intelektualnoi vlasnosti (UkrPatent). Richnyi zvit 2018 [State Enterprise Ukrainian Institute of Intellectual Property (UkrPatent). Annual Report 2018]. URL: https://ukrpatent.org/atachs/zvit-ukr-2018.pdf (date of access: 09.04.2020).
Caprice S. Private label positioning and product line. Working Papers, №17-816. 2017. 35 p.
Iak ukrainski torhovi merezhi naroshchuiut chastku vlasnykh torhovykh marok [How Ukrainian trade networks increase share of their own brands]. RAU. 2018. URL: https://rau.ua/novyni/chastka-vlasnih-torgovih-marok/ (date of access: 09.04.2020).
Bezrukova N.V., Svichkar V.A. Osoblyvosti brend-menedzhmentu v transnatsionalnykh korporatsiiakh [Features of brand management in multinational corporations]. Efektyvna ekonomika, №2. 2014. 2 p.
Davydiuk L. P. Rozvytok franchaizynhovoho biznesu v Ukraini ta sviti [Development of franchising business in Ukraine and the world]. Svitove hospodarstvo i mizhnarodni ekonomichni vidnosyny, 46(1). 2019. P. 13-19.
Zabashtanska T. Istorychni aspekty rozvytku franchaizynhu v diialnosti poserednytskykh pidpryiemstv [Historical aspects of the development of franchising in the activities of intermediary enterprises]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia, №1. 2016. P. 36-44.
Alekseenko A., Lukianov A. Cheho stoit ozhydat ot rynka franchaizynga v 2018 god? [What can you expect from the franchising market in 2018?] Community. 2018. URL: https://community.com.ua/news-community/chego-stoit-ozhidat-ot-ryinka-franchayzinga-v-2018-godu/ (date of access: 09.04.2020).
Les chiffres-clès en France [Key figures in France]. Franchise-fff. 2019. URL: https://www.franchise-fff.com/franchise/les-chiffres-cles (date of access: 09.04.2020).