СУЧАСНІ ТРЕНДИ УКРАЇНСЬКОГО БРЕНДИНГУ

  • О. С. Братко Тернопільський національний економічний університет https://orcid.org/0000-0002-5888-3286
  • І. О. Блажей Тернопільський національний економічний університет https://orcid.org/0000-0002-0649-4991
  • Г. П. Пеляк Тернопільський національний економічний університет
Ключові слова: брендинг, екобрендинг, поведінка споживачів, торгова марка, тренд, франчайзинг, private label

Анотація

У статті здійснено аналіз розвитку брендингу в Україні. З’ясовано основні тенденції, що полягають у прискоренні темпів поширення, розширенні сфери використання не лише в В2С-секторі, а й у В2В. Визначено, що хоча темпи поширення private label в Україні є сьогодні нижчими, ніж у країнах Європи, однак спостерігається їх динамічний розвиток. Зазначено, що помітно зростає кількість зареєстрованих національних товарних марок. Набуває все більшого поширення екобрендинг, який полягає у зміні візуальних образів, технологій виробництва та проведенні відповідних акцій. З’ясовано, що аналогічно до європейських компаній молоді українські бренди використовують західні моделі формування бренду. Зазначено, що одним з основних методів просування бренду є франчайзинг, який динамічно розвивається в Україні.

Посилання

Топ-100 найдорожчих брендів України – рейтинг НВ. Новини бізнесу. 2019. URL : https://nv.ua/ukr/biz/markets/reyting-ukrajinskih-brendiv-top-100-naydorozhchih-torgovih-marok-ukrajini-novini-ukrajini-50055102.html (дата звернення: 09.04.2020).

Топ-100 найдорожчих брендів України: стартапи піднімають голову. Економічна правда. 2019. URL : https://www.epravda.com.ua/news/2019/11/22/654033/ (дата звернення: 09.04.2020).

Державне підприємство Український інститут інтелектуальної власності (УкрПатент). Річний звіт 2018. URL : https://ukrpatent.org/atachs/zvit-ukr-2018.pdf (дата звернення: 09.04.2020).

Caprice S. Private label positioning and product line. Working Papers. 2017. № 17–816. 35 p.

Як українські торгові мережі нарощують частку власних торгових марок. RAU. 2018. URL : https://rau.ua/novyni/chastka-vlasnih-torgovih-marok/ (дата звернення: 09.04.2020).

Безрукова Н.В., Свічкарь В.А. Особливості бренд-менеджменту в транснаціональних корпораціях. Ефективна економіка. 2014. № 2. С. 2.

Давидюк Л.П. Розвиток франчайзингового бізнесу в Україні та світі. Світове господарство і міжнародні економічні відносини. 2019. № 46(1). C. 13–19.

Забаштанська Т. Історичні аспекти розвитку франчайзингу в діяльності посередницьких підприємств. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2016. № 1. С. 36–44.

Алексеенко А., Лукьянов А. Чего стоит ожидать от рынка франчайзинга в 2018 год? Community. 2018. URL : https://community.com.ua/news-community/chego-stoit-ozhidat-ot-ryinka-franchayzinga-v-2018-godu/ (дата звернення: 09.04.2020).

Les chiffres-clès en France. Franchise-fff. 2019. URL : https://www.franchise-fff.com/franchise/les-chiffres-cles (date d'accès: 09.04.2020).

Top-100 naidorozhchyh brendiv Ukrainy – reitynh NV [Top 100 most expensive Ukrainian brands - rating of NV]. Novyny biznesu. 2019. URL: https://nv.ua/ukr/biz/markets/reyting-ukrajinskih-brendiv-top-100-naydorozhchih-torgovih-marok-ukrajini-novini-ukrajini-50055102.html (date of access: 09.04.2020).

Top-100 naidorozhchyh brendiv Ukrainy: startapy pidnimaiut holovu [Top 100 most expensive Ukrainian brands: startups are lifting their heads]. Ekonomichna pravda. 2019. URL: https://www.epravda.com.ua/news/2019/11/22/654033/ (date of access: 09.04.2020).

Derzhavne pidpryiemstvo Ukrainskyi instytut intelektualnoi vlasnosti (UkrPatent). Richnyi zvit 2018 [State Enterprise Ukrainian Institute of Intellectual Property (UkrPatent). Annual Report 2018]. URL: https://ukrpatent.org/atachs/zvit-ukr-2018.pdf (date of access: 09.04.2020).

Caprice S. Private label positioning and product line. Working Papers, №17-816. 2017. 35 p.

Iak ukrainski torhovi merezhi naroshchuiut chastku vlasnykh torhovykh marok [How Ukrainian trade networks increase share of their own brands]. RAU. 2018. URL: https://rau.ua/novyni/chastka-vlasnih-torgovih-marok/ (date of access: 09.04.2020).

Bezrukova N.V., Svichkar V.A. Osoblyvosti brend-menedzhmentu v transnatsionalnykh korporatsiiakh [Features of brand management in multinational corporations]. Efektyvna ekonomika, №2. 2014. 2 p.

Davydiuk L. P. Rozvytok franchaizynhovoho biznesu v Ukraini ta sviti [Development of franchising business in Ukraine and the world]. Svitove hospodarstvo i mizhnarodni ekonomichni vidnosyny, 46(1). 2019. P. 13-19.

Zabashtanska T. Istorychni aspekty rozvytku franchaizynhu v diialnosti poserednytskykh pidpryiemstv [Historical aspects of the development of franchising in the activities of intermediary enterprises]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia, №1. 2016. P. 36-44.

Alekseenko A., Lukianov A. Cheho stoit ozhydat ot rynka franchaizynga v 2018 god? [What can you expect from the franchising market in 2018?] Community. 2018. URL: https://community.com.ua/news-community/chego-stoit-ozhidat-ot-ryinka-franchayzinga-v-2018-godu/ (date of access: 09.04.2020).

Les chiffres-clès en France [Key figures in France]. Franchise-fff. 2019. URL: https://www.franchise-fff.com/franchise/les-chiffres-cles (date of access: 09.04.2020).

Переглядів статті: 592
Завантажень PDF: 472
Опубліковано
2020-02-26
Як цитувати
Братко, О. С., Блажей, І. О., & Пеляк, Г. П. (2020). СУЧАСНІ ТРЕНДИ УКРАЇНСЬКОГО БРЕНДИНГУ. Економічний простір, (154), 79-83. https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-14
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ