ВПЛИВ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ НА ДІЯЛЬНІСТЬ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА

  • О. М. Бородіна Київський університет ринкових відносин
  • Р. Д. Уваровський Київський університет ринкових відносин
Ключові слова: інноваційна діяльність, інноваційні процеси, інновація цінності, економічний ефект, соціальна відповідальність

Анотація

У статті проаналізовано сутність поняття «інновація» відповідно до трактування Й.А. Шумпетера. Розглянуто види інноваційних процесів, що реалізують підприємства відповідно до характеру їхнього впливу на сфери діяльності підприємств. Проаналізовано динаміку інноваційної діяльності вітчизняними підприємствами та визначено проблеми інноваційної активності за останні п’ять років. Підкреслено доцільність здійснення інноваційної діяльності підприємств. Удосконалено зміст поняття «інновація цінності» як результат інноваційних процесів, що реалізуються на підприємстві. Інновація цінності передбачає, що підприємства мають інтегрувати свою операційну систему на забезпечення товарної цінності для покупців, а отже, і для себе самих. Розглянуто базові цінності інноваційного ринкового світогляду та їхню роль у розвитку підприємства. Обґрунтовано важливість розроблення та реалізації стратегії підприємства щодо інноваційного розвитку.

Посилання

Бланк І.А. Основи інвестиційного менеджменту. Київ : Ельга-Н, Ніка-центр, 2001. Т. 2. 512 с.

Водачек Л., Водачкова О. Стратегія управління інноваціями на підприємстві. Москва : Економіка, 1989. 325 c.

Волосковець Н.Ю. Корпоративна соціальна відповідальність підприємств як основа інноваційного розвитку сучасної економіки. Наукові праці Київського національного торгово-економічного університету. Серія «Економічні науки». 2010. Вип. 17. С. 125–131.

Гальчинський А. Політична неоекономіка. Київ : Либідь, 2013. 472 с.

Кім Ч., Моборн Р. Стратегія блакитного океану. Як знайти або створити ринок, вільний від інших гравців. Москва : Манн, Іванов і Фербер, 2017. 336 с.

Краснокутська Н.В. Інноваційний менеджмент : навчальний посібник. Київ : КНЕУ, 2003. 504 с.

Наука та інноваційна діяльність. Державна служба статистики України. URL : http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 18.03.2020).

Шипуліна Ю.С. Інноваційна культура організації: сутність, структура, підходи до оцінки. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2010. № 2. С. 132–138.

Шумпетер Й.А. Теорія економічного розвитку. Москва : Директ-Медіа, 2007. 400 с.

Blank I.A. (2001) Osnovi investiciunogo menedgmentu [Fundamentals of Investment Management]. Kyiv: Elga-N, Nika-Center. (in Ukrainian)

Vodachek L., Vodachkova O. (1989) Stratehia upravlinna innovaciamy na pidpritmstvy [Strategy of innovation management at the enterprise]. Moscow: Economica. (in Russian)

Voloskovets N. (2010) Korporativna socialna vidpovidalnyst pidpriemstv yak osnova innovaciynogo rosvitku sushasnoyi economicy [Corporate social responsibility of enterprises as a basis for innovative development of modern economy]. Scientific papers of the Kyiv National University of Trade and Economics. Economic Sciences Series. 17. pp. 125-131.

Galchinsky A. (2013) Politychna neoeconomica [Political neo-economy]. Kyiv: Lybid. (in Ukrainian)

Chan Kim; Rene Moeborn. (2017) Strategia blakitnoho oceanu. Yak sanity abo stvority rinok, vilniy vid inshyh hravciiv [Blue ocean strategy. How to find or create a market that is free from other players]. Moscow: Mann, Ivanov, and Ferber. (in Russian)

Krasnokutskaya N. (2003) Innovaciyniy menedgment: navchalniy posibnyk [Innovation management: a textbook]. Kyiv: KNEU. (in Ukrainian)

Dergavna slugba Ukrainy. Nauka ta innovaciyna dialnist [Science and innovation]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua (accessed 03.18.2020).

Shipulin Y. (2010) Innovaciyna cultura organizaciy: sutnist, struktura, pidhodi do ocinky [Innovative culture of the organization: essence, structure, approaches to evaluation]. Scientific journal "Marketing and Management of Innovation". no. 2. pp. 132-138.

Schumpeter J. A. (2007) Teoria economichnogo rosvitku [The theory of economic development]. Moscow: Direct Media. (in Russian)

Переглядів статті: 219
Завантажень PDF: 190
Опубліковано
2020-02-26
Як цитувати
Бородіна, О. М., & Уваровський, Р. Д. (2020). ВПЛИВ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ НА ДІЯЛЬНІСТЬ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА. Економічний простір, (154), 75-78. https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-13
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ